Financial services marketing
This book is organised into nine chapters. The first chapter presents over-view of financial market, with particular emphasis on financial institutions and services. The second chapter focuses on financial service consumers. Chapter 3 discusses differences between consumer segments in respect of their financial services requirements and outlines ways of segmentation financial services consumers. The fourth chapter focuses on marketing policy of financial services. Chapter 5 is presenting role of pricing in financial institutions. Distribution system in financial sector was presented in Chapter 6. Chapter 7 concentrates on communication of financial institutions with market. Chapter 8 presents personnel of financial institutions as marketing instrument. The last chapter discusses implementation marketing activity in financial institutions.
- Kategorie:
- Język wydania: angielski
- ISBN: 83-7246-888-5
- ISBN druku: 83-7246-888-5
- Liczba stron: 150
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
INTRODUCTION 9 Chapter 1 MARKETING CONCEPT IN FINANCIAL INSTITUTIONS 13 1. Financial market – institutions, characteristics 13 2. Financial service characteristics and their implications to marketing 16 3. Marketing in financial institutions – notion, evolution, characteristics 19 Discussion questions 25 Chapter 2 CONSUMERS AND THEIR BEHAVIOURS ON FINANCIAL MARKET 26 1. Consumer behaviour – notion, scopes 26 2. Determinants influencing consumer behaviour on financial market 28 3. Decision-making process of consumer on financial market 30 4. Consumer relationship with financial institutions 45 Discussion questions 47 Chapter 3 FINANCIAL MARKET SEGMENTATION 48 1. Market segmentation – notion, scopes 48 2. Bases for segmenting financial services customers 50 3. Techniques of financial market segmentation 54 4. Evaluation and selection financial market segments 55 Discussion questions 59 Chapter 4 FINANCIAL SERVICES AS MARKETING INSTRUMENT 60 1. Financial services – notion, scopes, characteristics 60 2. Development of new financial service 63 3. Management of existing financial services 68 4. Financial service elimination 73 Discussion questions 77 Chapter 5 PRICING IN FINANCIAL INSTITUTIONS 78 1. Price of financial services – definition, characteristics 78 2. Process of financial service pricing 81 3. Price strategies of financial institutions 85 4. Price modification of financial services 87 Discussion questions 89 Chapter 6 MARKETING CONCEPT OF FINANCIAL SERVICE DISTRIBUTION 90 1. Distribution channels in financial sector 91 2. Localisation policy on financial market 96 3. Merchandising in financial institutions 98 Discussion questions 101 Chapter 7 PROMOTION AS MARKETING INSTRUMENT IN FINANCIAL SECTOR 102 1. Promotion as communication process of financial institutions with environment 102 2. Promotion in financial sector – tools and characteristics 106 3. Image creation activity of financial institution 112 Discussion questions 115 Chapter 8 MARKETING CONCEPT OF PERSONNEL IN FINANCIAL INSTITUTION 116 1. Internal marketing – notion and roles in financial institution 116 2. Financial institution’s personnel – classification and characteristics 118 3. Procedure of financial institution’s personnel modelling 121 4. Conditions of successful marketing concept of personnel in financial institution 128 Discussion questions 129 Chapter 9 MARKETING IMPLEMENTATION AND CONTROL IN FINANCIAL INSTITUTION 130 1. Marketing in financial institution structure 130 2. Organisation of marketing department in financial institution 132 3. Control of marketing activity in financial institution 139 Discussion questions 141 REFERENCES 143 LIST OF FIGURES 149 LIST OF TABLES 150