Innowacje w marketingu banków detalicznych
Niniejsza praca jest odpowiedzią na postulowane kierunki badań nad innowacjami dotyczące uporządkowania i uzupełnienia problematyki związanej z innowacjami w bankach detalicznych, szczególnie w zakresie terminologii i klasyfikacji innowacji. Istotnym celem jest też zidentyfikowanie znaczenia klientów indywidualnych i innych podmiotów w innowacyjnych działaniach banków oraz określenie czynników stymulujących i ograniczających tę aktywność. Ważnym zadaniem w pracy jest również przedstawienie jej dominujących form realizowanych przez podmioty sektora bankowego. Studia literaturowe dowodzą istnienia luki w warstwie teoretycznej i empirycznej badań nad innowacjami w bankach detalicznych oraz odbiorem tych działań przez klientów docelowych. Brakuje kompleksowych publikacji i opracowań, w których zagadnienia innowacji realizowanej w bankach byłyby powiązane z postrzeganiem ich przez klientów indywidualnych i zakresem korzystania z nich. Podjęta problematyka jest rozbudowana i wielowątkowa – dotyczy innowacji w marketingu banków detalicznych oraz sposobu odbioru i zakresu korzystania z nich przez klientów indywidualnych. Zakres przedmiotowy pracy obejmuje innowacje w działalności banków detalicznych ze szczególnym uwzględnieniem sfery marketingu realizowanego przez te podmioty. Zakres podmiotowy obejmuje banki detaliczne działające na rynku polskim i ich klientów. Praca składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym rozdziale zaprezentowano innowacje w sektorze banków detalicznych w świetle ujęć teoretycznych. Rozdział drugi poświęcono uwarunkowaniom zewnętrznym działalności innowacyjnej banków. W rozdziale trzecim zaprezentowano stan sektora bankowego w Polsce od strony podażowej oraz popytowej. Rozdział czwarty zawiera wyniki badań bezpośrednich przeprowadzonych wśród menedżerów banków detalicznych dotyczących ich działalności innowacyjnej oraz zachowań klientów indywidualnych wobec działalności innowacyjnej tych podmiotów. Dokonano tu też charakterystyki próby badawczej.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7875-494-7
- ISBN druku: 978-83-7875-493-0
- Liczba stron: 191
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie 9 Rozdział 1 INNOWACJE W SEKTORZE BANKÓW DETALICZNYCH W ŚWIETLE UJĘĆ TEORETYCZNYCH 13 1.1. Istota innowacji w literaturze przedmiotu i korzyści, jakie niesie 13 1.2. Klasyfikacje innowacji w kontekście aktywności banków 19 1.3. Innowacje marketingowe w sektorze bankowym a klasyfikacja OECD 27 1.3.1. Innowacje technologiczne 30 1.3.2. Innowacje nietechnologiczne 33 1.4. Modele procesu innowacyjnego we współczesnej gospodarce z uwzględnieniem specyfiki badanego sektora 39 1.4.1. Modele liniowe 40 1.4.2. Modele złożone 44 Rozdział 2 UWARUNKOWANIA DZIAŁALNOŚCI INNOWACYJNEJ BANKÓW DETALICZNYCH 53 2.1. Innowacyjność i klasyfikacja determinant działalności innowacyjnej 53 2.2. Warunki ekonomiczne dla funkcjonowania banków detalicznych 58 2.3. Uwarunkowania regulacyjno-prawne dla podmiotów sektora bankowego 62 2.4. Informacja i wiedza jako determinanty tworzenia innowacji w bankach 64 2.5. Technologie w kontekście wprowadzania i dyfuzji innowacji w bankach detalicznych 74 2.6. Rozwój społeczeństwa informacyjnego w kontekście innowacji bankowych 82 Rozdział 3 SEKTOR BANKOWY W POLSCE I POPYT NA PRODUKTY BANKOWE WŚRÓD KLIENTÓW INDYWIDUALNYCH 89 3.1. Struktura sektora bankowego i aktywa banków 89 3.2. Poziom ubankowienia Polaków 94 3.3. Popularność kart i form płatności wśród klientów indywidualnych 96 3.3.1. Karty płatnicze 97 3.3.2. Liczba użytkowników bankowości internetowej i mobilnej 100 3.4. Poziom sprzedaży kredytów dla klientów indywidualnych 105 Rozdział 4 OPINIE MENEDŻERÓW BANKÓW DETALICZNYCH ORAZ ZACHOWANIA KLIENTÓW INDYWIDUALNYCH WOBEC INNOWACJI W BADANYM SEKTORZE 110 4.1. Metodyka badań empirycznych wśród podmiotów sektora bankowości detalicznej i charakterystyka respondentów 110 4.2. Analiza wyników badań empirycznych przeprowadzonych wśród menedżerów banków 113 4.2.1. Innowacyjność sektora oraz źródła informacji w opinii menedżerów badanych banków 113 4.2.2. Motywy i bariery wdrażania innowacji w badanych bankach 116 4.2.3. Determinanty skuteczności wdrażania innowacji w opinii menedżerów badanych banków 117 4.2.4. Realizowany zakres współpracy oraz rodzaje innowacji wdrażane przez badane banki 121 4.3. Korzystanie z oferty i innowacji banków detalicznych przez klientów indywidualnych 128 4.4. Innowacyjność banków detalicznych i opinie na jej temat wśród badanych klientów 135 4.5. Determinanty korzystania przez klientów z innowacji banków detalicznych 143 4.6. Porównanie zakresu korzystania z innowacji marketingowych przez klientów indywidualnych z zakresem wdrożeń przez banki 150 Zakończenie 153 Załączniki 157 Kwestionariusz ankietowy: Innowacje w marketingu banków detalicznych w opinii Kierownictwa banków 159 Kwestionariusz ankietowy: Innowacje w marketingu banków detalicznych 168 Bibliografia 175 Spis rysunków 187 Spis tabel 189