Podstawy zarządzania organizacjami
Podręcznik prezentuje w kompleksowy sposób kluczowe koncepcje i teorie z obszaru organizacji i zarządzania. Uaktualnione i rozszerzone trzecie wydanie Podstaw zarządzania organizacjami jest adresowane do studentów realizujących programy przedmiotów w obszarze zarządzania organizacjami, jak również do menedżerów, którzy otrzymają kompleksową wizję tego, czym jest organizacja, jak nią zarządzać i jak ją doskonalić. Rozdział pierwszy poświęcono ogólnej charakterystyce teorii organizacji i zarządzania. W rozdziale drugim jest przedstawiona ewolucja nauki organizacji i zarządzania. Rozdział trzeci omawia proces planowania w organizacji. Strukturom organizacyjnym oraz procesowi ich budowy i kształtowania poświęcono rozdziały czwarty i piąty. W rozdziale szóstym został omówiony proces motywowania. Treść rozdziału siódmego stanowi realizacja procesu kontroli w organizacji, analizowana zarówno w ujęciu strategicznym, jak i operacyjnym. Rozdział ósmy zawiera charakterystykę znaczenia i roli informacji w procesie zarządzania. W rozdziale dziewiątym przedstawiono podstawowe zagadnienia dotyczące podejmowania decyzji kierowniczych. Pracę kierowniczą w organizacji omawia rozdział dziesiąty. W rozdziale jedenastym omówiono założenia koncepcji stylów kierowania i zaprezentowano podstawowe ich modele. Rozdział dwunasty to rekonstrukcja i prezentacja współczesnego stanu wiedzy o zarządzaniu strategicznym przedsiębiorstwem. Ostatni, trzynasty rozdział poświęcono zagadnieniom dotyczącym zarządzania zmianami w organizacji.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8211-035-7
- ISBN druku: 978-83-8211-034-0
- Liczba stron: 322
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 1. Organizacja i zarządzanie – przegląd podstawowych pojęć Wprowadzenie 1.1. Istota organizacji 1.2. System celów organizacji 1.3. System oceny funkcjonowania organizacji 1.4. Istota zarządzania 2. Rozwój nauki organizacji i zarządzania Wprowadzenie 2.1. Nauki organizacji i zarządzania w aspekcie rozwoju cywilizacji 2.2. Podejścia w nauce i praktyce zarządzania 2.3. Podejście klasyczne 2.4. Podejście stosunków interpersonalnych i podejście behawioralne 2.5. Podejście ilościowe 2.6. Podejście procesowe 2.7. Podejście systemowe 2.8. Podejście sytuacyjne 2.9. Podejście zasobowe 3. Funkcja planowania w procesie zarządzania Wprowadzenie 3.1. Istota planowania 3.2. Plany i cele organizacji 3.3. Typy planów 3.4. Planowanie w dynamicznym otoczeniu 3.5. Zarządzanie przez cele 4. Struktura organizacyjna instytucji Wprowadzenie 4.1. Istota i funkcje struktury organizacyjnej 4.2. Podstawowe orientacje i formy strukturalne 4.3. Koncepcja struktury organizacyjnej H. Mintzberga 4.4. Grupowanie komórek organizacyjnych – typy struktur organizacyjnych 5. Kształtowanie struktur organizacyjnych Wprowadzenie 5.1. Istota i definicja projektowania 5.2. Etapy procesu projektowania 5.3. Wymiary organizacji 5.4. Metody projektowania 5.5. Czynniki strukturotwórcze 5.6. Współczesne koncepcje doskonalenia struktur 6. Funkcja motywowania w procesie zarządzania Wprowadzenie 6.1. Teorie treści 6.2. Teorie procesualne 6.3. Teoria wzmocnienia 7. Funkcja kontrolowania w procesie zarządzania Wprowadzenie 7.1. Istota kontroli 7.2. System controllingu w organizacji 7.3. Strategiczny wymiar kontroli – strategiczna karta wyników 8. Informacja w procesie zarządzania Wprowadzenie 8.1. Istota informacji 8.2. System informacyjny w przedsiębiorstwie 8.3. Systemy informatyczne wspomagające zarządzanie 9. Decyzje kierownicze w zarządzaniu Wprowadzenie 9.1. Menedżer jako decydent 9.2. Warunki podejmowania decyzji 9.3. Typy problemów decyzyjnych i decyzji 9.4. Modele podejmowania decyzji 9.5. Etapy procesu podejmowania decyzji 9.6. Racjonalność decyzji kierowniczych 9.7. Intuicja w procesie podejmowania decyzji 10. Praca kierownicza w organizacji Wprowadzenie 10.1. Istota pracy kierowniczej 10.2. Szczeble kierowania 10.3. Umiejętności kierownicze 10.4. Menedżer a przedsiębiorca 10.5. Role kierownicze 10.6. Praca kierownicza i przywództwo 10.7. Zmiany zachodzące w pracy kierowniczej 11. Style kierowania w organizacji Wprowadzenie 11.1. Istota stylu kierowania 11.2. Teoria cech 11.3. Podejście behawioralne 11.4. Podejście sytuacyjne 11.5. Determinanty skuteczności stylu kierowania 12. Zarządzanie strategiczne Wprowadzenie 12.1. Istota strategii 12.2. Istota zarządzania strategicznego 12.3. Proces zarządzania strategicznego 12.4. Wybrane metody zarządzania strategicznego 13. Zarządzanie zmianami Wprowadzenie 13.1. Istota i przesłanki zmian w organizacji 13.2. Proces wdrażania zmian organizacyjnych 13.3. Opór wobec zmian 13.4. Błędy popełniane w procesie dokonywania zmian 13.5. Uwarunkowania skuteczności zarządzania zmianami 13.6. Podstawowe ujęcia zarządzania zmianami 13.7. Teorie rozwoju organizacyjnego i zmiany w organizacji Bibliografia Spis schematów, wykresów, rysunków i tabel Summary (Fundamentals of management)