Public Relations jako funkcja zarządzania w organizacjach
Prezentowany tom to kolejna publikacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach poświęcona badaniom, analizie oraz rozważaniom dotyczącym Public Relations. Zbiór artykułów prezentuje zagadnienia, które w ostatnim czasie stały się przedmiotem naukowych eksploracji wśród badaczy zajmujących się Public Relations. Obserwacja i badania praktyki, jak również analiza prowadzonych przez niektóre ośrodki badawcze konkretnych zagadnień z zakresu PR, pozwoliły wyróżnić trzy zasadnicze obszary naukowych dociekań w ramach dziedziny, jaką jest współczesne Public Relations:
1. Rola i znaczenie PR w strategii organizacji, ze szczególnym uwzględnieniem wykorzystania PR w nowych sferach życia społeczno-gospodarczego;
2. Rola i znaczenie PR w zarządzaniu publicznym;
3. Wzrost znaczenia nowych mediów w działalności PR przy słabnącym znaczeniu mediów tradycyjnych.
Wyróżnione obszary badawcze ujawniają, czym zajmują się dzisiaj naukowcy, jak również stanowią dowód pewnych trendów w rozwoju Public Relations. I tak, poszukiwanie teorii PR koncentruje się przede wszystkim na badaniach realizowanych w sektorze gospodarczym, jednakże stopniowo coraz większym zainteresowaniem cieszą się nowe społeczne dziedziny, jakimi są różnego rodzaju instytucje publiczne. O tym, że polityka odciska swoje piętno na polskim PR zorientować się można po włączeniu telewizora czy Internetu. Jednak badania sfer politycznych nadal wymagają szerszego spojrzenia na relacje polityków, partii politycznych z odbiorcami ich przekazów adresowanych nie tylko do wyborców. Ostatnie omawiane w książce zagadnienie to konsekwencja rozwoju nowych technologii, a dotyczy dynamicznie dojrzewających nowych mediów, nazywanych także mediami społecznościowymi. Wzbudzają one wiele kontrowersji, ale przede wszystkim zachęcają do badań nad ich skutecznością, możliwościami efektywnego komunikowania, a także miejscem w rywalizacji ze starymi mediami o świadomość odbiorców. Ten ostatni aspekt badań w obszarze Public Relations ma szczególne znaczenie w społeczeństwie informacyjnym, w cywilizacji sieci oraz nowych technologii, które zmieniają oblicze komunikowania, w tym - Public Relations.
- Kategorie:
- Redakcja: Anna Adamus-Matuszyńska, Waldemar Kostewicz
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7246-691-4
- Liczba stron: 450
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WSTĘP 9 Krystyna Wojcik: NURT KRYTYCZNY W TEORII PUBLIC RELATIONS. NOWE KONCEPCJE TEORETYCZNE CZY TYLKO KONTESTOWANIE DOTYCHCZASOWYCH PODEJŚĆ BADAWCZYCH, MODELI I WZORCÓW DZIAŁANIA 17 Część I: PUBLIC RELATIONS W ZARZĄDZANIU ORGANIZACJAMI. NOWE KONCEPCJE, NOWE WYZWANIA 41 Monika Bartoszak, Jacek Trębecki: KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA – CZYNNIK SUKCESU KOMUNIKACYJNEGO ORGANIZACJI 43 Dorota Dolińska-Weryńska: CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA MARKI 61 Krzysztof Gołata: WIZERUNEK PRZEDSIĘBIORSTWA W KRYZYSIE (NA PRZYKŁADZIE TOYOTY) 77 Irena Kamińska-Radomska: ETYKIETA BIZNESU W KREOWANIU WIZERUNKU 94 Jolanta Kubicka: ETYCZNE ASPEKTY PUBLIC RELATIONS 105 Paweł Sarna: CZY PR POTRZEBUJE RETORYKI? 125 Część II: ROLA PUBLIC RELATIONS W ZARZĄDZANIU PUBLICZNYM 135 Anna Adamus-Matuszyńska, Dariusz Polakowski: PUBLIC RELATIONS W ROZWIĄZYWANIU PROBLEMÓW SPOŁECZNYCH 137 Maria Buszman-Witańska: PUBLIC RELATIONS UCZELNI 169 Katarzyna Dyaczyńska, Maria Kotas, Karolina Szymaniec: ROLA PROCESU KOMUNIKOWANIA W BUDOWANIU RELACJI Z INTERESARIUSZAMI JEDNOSTEK OCHRONY ZDROWIA. BADANIA SONDAŻOWE 185 Piotr Dzik: TOŻSAMOŚĆ WIZUALNA JAKO NARZĘDZIE BUDOWY WIZERUNKU MIAST W POLSCE NA PODSTAWIE SYGNATUR PROMOCYJNYCH 201 Adam Hajduga: INDUSTRIADA 2010 – PROMOCJA SIECIOWEGO PRODUKTU TURYSTYCZNEGO POPRZEZ WYDARZENIE. STUDIUM PRZYPADKU 222 Paweł Kocoń, Renata Maćkowska: PUBLIC RELATIONS I WYKONYWANIE ZADAŃ ORAZ PEŁNIENIE FUNKCJI JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO W REALIZACJI IDEI SPOŁECZEŃSTWA OBYWATELSKIEGO 239 Anna Lubecka: POZA-PR-OWSKIE KREOWANIE WIZERUNKÓW NARODOWYCH: PRZYKŁAD „ENTROPY” 256 Grażyna Piechota: STRATEGIE KOMUNIKOWANIA ORGANIZACJI POŻYTKU PUBLICZNEGO Z POTENCJALNYMI DARCZYŃCAMI W KONTEKŚCIE MOTYWACJI POLAKÓW PRZY WYBORZE ORGANIZACJI, KTÓRYM PRZEKAZUJĄ 1% PODATKU 276 Ks. Grzegorz Polok: ISTOTA PUBLIC RELATIONS W ŚWIADOMOŚCI STUDENTÓW STUDIÓW STACJONARNYCH I NIESTACJONARNYCH AKADEMII EKONOMICZNEJ W KATOWICACH W ŚWIETLE PRZEPROWADZONYCH BADAŃ 286 Marta Ryniejska-Kiełdanowicz: ZNACZENIE CITY DIPLOMACY W MIĘDZYNARODOWEJ PROMOCJI MIAST 298 Monika Łukasik-Duszyńska: UNIA EUROPEJSKA A OBYWATELE – SKUTECZNA CZY NIESKUTECZNA KOMUNIKACJA 312 Jacek Siatkowski: WPŁYW DZIAŁAŃ PUBLIC RELATIONS W PROJEKTACH PHARE NA WYNIK REFERENDUM EUROPEJSKIEGO W WOJEWÓDZTWIE ŚLĄSKIM 327 Część III: NOWE MEDIA CZY STARE MEDIA. WZLOT CZY UPADEK ZNACZENIA MEDIÓW W DZIAŁALNOŚCI PUBLIC RELATIONS 347 Bogumiła Barańska: MEDIA RELATIONS JAKO ISTOTNY ELEMENT KREOWANIA WIZERUNKU NOWOCZESNEJ ORGANIZACJI 349 Karolina Bielawska: MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE W BUDOWANIU WIZERUNKU SZKOŁY WYŻSZEJ. RAPORT Z BADAŃ PRZEPROWADZONYCH W AKADEMII EKONOMICZNEJ W KATOWICACH 359 Monika Kaczmarek-Śliwińska: ZARZĄDZANIE WIZERUNKIEM POLITYKA W OBSZARZE SOCIAL MEDIA 377 Ryszard Ławniczak, Marcin Piechota: WYKORZYSTANIE MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH PRZEZ GRUPY NACISKU A WIZERUNEK FIRMY 394 Henryk Przybylski : MEDIA JAKO ŹRÓDŁO I ŚRODEK UPOWSZECHNIENIA DOKTRYN I RUCHÓW SPOŁECZNYCH 408 BIBLIOGRAFIA 421 INFORMACJA O AUTORACH 450