Public relations a demokracja
Autorka krytycznie śledzi rozwój public relations i związane z nim konsekwencje marketyzacji procesów społecznego komunikowania. Omawia rozwój metod, strategii i celów PR, które przemieniają sferę publiczną w spektakl pozorów i wypierają z niej merytoryczną debatę. Pokazuje, jak PR rozwijało się w atmosferze rosnącej roli socjotechnicznych badań nad zachowaniami społecznymi oraz w symbiozie z rynkowymi środkami przekazu. Przedstawia wysiłki uporania się środowiska PR ze sprzecznościami o naturze etycznej. Na tle ogólnych tendencji rozwoju PR zarysowuje też główne kierunki rozwoju public relations i środków przekazu w Polsce. Wskazuje na zaakceptowanie i zaadoptowanie w polskiej praktyce metod marketingowej manipulacji.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-235-1740-5
- ISBN druku: 978-83-235-0397-2
- Liczba stron: 288
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 9 Wprowadzenie 14 1. Public relations w społeczno-politycznej problematyce komunikowania 14 2. „Public relations”. Geneza pojęcia i jego definicje 17 3. Public relations jako kontrola opinii publicznej oraz narzędzie władzy dyscyplinującej 25 CZĘŚĆ PIERWSZA. GŁÓWNE TENDENCJE ROZWOJU PRAKTYK PUBLIC RELATIONS W STANACH ZJEDNOCZONYCH. ZARYS HISTORYCZNY Historyczne konteksty rozwoju public relations w USA 35 I. Publicity, potrzeba uzasadnienia monopolu oraz promocja nowości technologicznych jako rodowód praktyk PR 38 1. Kiedy pojawiło się public relations? 38 2. Walka o reprezentację w prasie. Początek rozwoju praktyk public relations 39 3. Agent prasowy – lobbysta. Rola public relations w promocji przemysłu USA 44 4. Public relations jako narzędzie ekspansji rynkowej i legitymizacji pozycji monopolistycznej 45 II. Wpływ propagandy politycznej na rozwój metod i strategii public relations 49 1. Techniki perswazji w okresie walki o niepodległość Stanów Zjednoczonych 49 2. Propaganda wojenna w USA w czasie pierwszej wojny światowej 51 3. Druga wojna światowa. Rozwój badań nad komunikowaniem 53 4. PR w polityce militarnej Stanów Zjednoczonych po drugiej wojnie światowej 55 III. Public relations w kontekście rozwoju kultury komercyjnej w Stanach Zjednoczonych 64 1. Rozwój usług PR i dominacja „mentalności przedsiębiorczej” w latach dwudziestych 64 2. Intelektualny klimat kształtowania opinii publicznej 68 3. Doskonalenie strategii perswazji w promocji produktów 70 4. Przedsiębiorczość i prosperity w dyskursach publicznych lat dwudziestych 73 IV. Public relations jako praktyki pozyskiwania społecznej i moralnej akceptacji porządku korporacyjnego 75 1. Okres recesji gospodarczej, program reformatorski „New Deal” a zorganizowane działania public relations w przemyśle 75 2. Okres powojenny, wzmożone starania przemysłu o odzyskanie pozycji głównego negocjatora „Ładu Społecznego” 79 V. Public relations jako narzędzie walki o przychylność opinii publicznej w konfliktach interesów 85 1. PR a reformy i regulacje 85 2. Public relations jako narzędzie zwalczania ruchów pracowniczych i związków zawodowych 87 3. „Komunikowanie ryzyka”. Przykład PR przemysłu tytoniowego 89 VI. Dynamika rozwoju i specjalizacji PR 93 1. Rozwój i upowszechnianie usług PR 93 2. Rozszerzanie zakresu i specjalizacji usług public relations na przykładzie agencji H&K 98 3. Tworzenie i podtrzymywanie wizerunków jako koło napędowe rozwoju usług public relations 101 4. Public relations jako zjawisko globalne 105 5. Public relations w Polsce 110 CZĘŚĆ DRUGA. PUBLIC RELATIONS W PERSPEKTYWIE KOMUNIKOWANIA SPO£ECZNO-POLITYCZNEGO I. Public relations jako specjalizacja komunikowania. Techniki tworzenia komunikatów oraz strategie kontroli i wpływu 121 1. Public relations w perspektywie teorii komunikowania inferencyjnego 121 2. Polityka subsydiowania informacji jako podstawa strategii wpływu w public relations 131 3. Długoterminowe, planowe komunikowanie w PR a kwestia oddziaływania na odbiorców 135 4. Segmentacja odbiorców jako podstawa strategii komunikowania PR 136 5. Tworzenie komunikatów a komunikowanie społeczne 138 6. Relacje z mediami 140 7. Kreowanie wydarzeń i „imprez” jako specyficzne formy subsydiowania produkcji medialnej 146 8. „Zarządzanie wiarygodnością”, czyli technika trzeciej strony 150 9. Wykorzystywanie statusu wiedzy i badań w strategiach PR 151 10. Tworzenie pozytywnych wizerunków jako forma kontroli reprezentacji przedsiębiorstw 153 11. Relacje z aktywnymi grupami. Strategie osiągania kompromisu 157 12. Metody wpływu na ustawodawstwo i kierunki polityki, czyli „zarządzanie kwestiami spornymi” 158 II. Automodele ról zawodowych, funkcji społecznych, kodeksów postępowania oraz koncepcji etycznych public relations 164 1. Modele działalności public relations 164 2. Role zawodowe public relations a struktury hierarchii w organizacji 174 3. Społeczne funkcje public relations 175 4. Tryby uzasadniania roli pośrednika informacji i perswazji 180 5. Public relations a mit „władcy dusz” 182 6. Etyka zawodowa public relations. Koncepcje i rozbieżności teoretyczne 186 7. PR a etyka gospodarcza 188 8. Komercyjna wolność słowa, czyli prawo do perswazji 190 9. Nieetyczni klienci public relations 193 10. Kodeksy public relations – etyka czy hipokryzja środowiska? 196 11. Dialog jako dążenie do etycznego PR 202 III. Public relations a rynkowe środki przekazu 207 1. Public relations w koncepcji sfery publicznej Habermasa 207 2. Sfera publiczna a środki przekazu. Ograniczenia podejścia rynkowego 219 3. Wpływ PR na porządek tematów w środkach przekazu 220 4. Współzależność public relations i środków przekazu w kontekście demokratyzacji komunikowania 223 5. Pomiędzy granicą autonomiczności mediów a granicą wpływu PR 224 6. Model współpracy z mediami na etapie tworzenia. Praktyki public relations w Polsce 226 7. Demokratyzacja systemu środków przekazu. Koncepcja Jamesa Currana 238 IV. Ruchy społeczne i organizacje pozarządowe. Spontaniczność, uczestnictwo i instytucjonalizacja, czyli zmagania o charakter sfery publicznej 241 1. Ruchy społeczne a demokratyzacja komunikowania 241 2. Public relations jako narzędzie organizacji pozarządowych. Możliwości i ograniczenia. Przykład Greenpeace 247 3. Ruchy i organizacje społeczne na rzecz demokratycznego komunikowania 253 4. Media alternatywne 257 Zakończenie 266 W kierunku społeczeństwa spektaklu czy dążenia do autonomii obywatelskiej 267 Bibliografia 271 Literatura wykorzystana do badań 271 Literatura 272