MENU

Public relations a demokracja

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2008

  • Autor: Teresa Święćkowska

  • Wydawca: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 16,70 zł
Najniższa cena z 30 dni: 8,40 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

14,36
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Public relations a demokracja

Autorka krytycznie śledzi rozwój public relations i związane z nim konsekwencje marketyzacji procesów społecznego komunikowania. Omawia rozwój metod, strategii i celów PR, które przemieniają sferę publiczną w spektakl pozorów i wypierają z niej merytoryczną debatę. Pokazuje, jak PR rozwijało się w atmosferze rosnącej roli socjotechnicznych badań nad zachowaniami społecznymi oraz w symbiozie z rynkowymi środkami przekazu. Przedstawia wysiłki uporania się środowiska PR ze sprzecznościami o naturze etycznej. Na tle ogólnych tendencji rozwoju PR zarysowuje też główne kierunki rozwoju public relations i środków przekazu w Polsce. Wskazuje na zaakceptowanie i zaadoptowanie w polskiej praktyce metod marketingowej manipulacji.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp     9

Wprowadzenie     14

1. Public relations w społeczno-politycznej problematyce komunikowania     14
2. „Public relations”. Geneza pojęcia i jego definicje     17
3. Public relations jako kontrola opinii publicznej oraz narzędzie władzy dyscyplinującej     25

CZĘŚĆ PIERWSZA. GŁÓWNE TENDENCJE ROZWOJU PRAKTYK PUBLIC RELATIONS W STANACH ZJEDNOCZONYCH. ZARYS HISTORYCZNY Historyczne konteksty rozwoju public relations w USA     35

I. Publicity, potrzeba uzasadnienia monopolu oraz promocja nowości technologicznych jako rodowód praktyk PR     38

1. Kiedy pojawiło się public relations?     38
2. Walka o reprezentację w prasie. Początek rozwoju praktyk public relations     39
3. Agent prasowy – lobbysta. Rola public relations w promocji przemysłu USA     44
4. Public relations jako narzędzie ekspansji rynkowej i legitymizacji pozycji monopolistycznej     45

II. Wpływ propagandy politycznej na rozwój metod i strategii public relations     49

1. Techniki perswazji w okresie walki o niepodległość Stanów Zjednoczonych     49
2. Propaganda wojenna w USA w czasie pierwszej wojny światowej     51
3. Druga wojna światowa. Rozwój badań nad komunikowaniem     53
4. PR w polityce militarnej Stanów Zjednoczonych po drugiej wojnie światowej     55

III. Public relations w kontekście rozwoju kultury komercyjnej w Stanach Zjednoczonych     64

1. Rozwój usług PR i dominacja „mentalności przedsiębiorczej” w latach dwudziestych     64
2. Intelektualny klimat kształtowania opinii publicznej     68
3. Doskonalenie strategii perswazji w promocji produktów     70
4. Przedsiębiorczość i prosperity w dyskursach publicznych lat dwudziestych     73

IV. Public relations jako praktyki pozyskiwania społecznej i moralnej akceptacji porządku korporacyjnego     75

1. Okres recesji gospodarczej, program reformatorski „New Deal” a zorganizowane działania public relations w przemyśle     75
2. Okres powojenny, wzmożone starania przemysłu o odzyskanie pozycji głównego negocjatora „Ładu Społecznego”     79

V. Public relations jako narzędzie walki o przychylność opinii publicznej w konfliktach interesów     85

1. PR a reformy i regulacje     85
2. Public relations jako narzędzie zwalczania ruchów pracowniczych i związków zawodowych     87
3. „Komunikowanie ryzyka”. Przykład PR przemysłu tytoniowego     89

VI. Dynamika rozwoju i specjalizacji PR     93

1. Rozwój i upowszechnianie usług PR     93
2. Rozszerzanie zakresu i specjalizacji usług public relations na przykładzie agencji H&K     98
3. Tworzenie i podtrzymywanie wizerunków jako koło napędowe rozwoju usług public relations     101
4. Public relations jako zjawisko globalne     105
5. Public relations w Polsce     110

CZĘŚĆ DRUGA. PUBLIC RELATIONS W PERSPEKTYWIE KOMUNIKOWANIA SPO£ECZNO-POLITYCZNEGO

I. Public relations jako specjalizacja komunikowania. Techniki tworzenia komunikatów oraz strategie kontroli i wpływu     121

1. Public relations w perspektywie teorii komunikowania inferencyjnego     121
2. Polityka subsydiowania informacji jako podstawa strategii wpływu w public relations     131
3. Długoterminowe, planowe komunikowanie w PR a kwestia oddziaływania na odbiorców     135
4. Segmentacja odbiorców jako podstawa strategii komunikowania PR     136
5. Tworzenie komunikatów a komunikowanie społeczne     138
6. Relacje z mediami     140
7. Kreowanie wydarzeń i „imprez” jako specyficzne formy subsydiowania produkcji medialnej     146
8. „Zarządzanie wiarygodnością”, czyli technika trzeciej strony     150
9. Wykorzystywanie statusu wiedzy i badań w strategiach PR     151
10. Tworzenie pozytywnych wizerunków jako forma kontroli reprezentacji przedsiębiorstw     153
11. Relacje z aktywnymi grupami. Strategie osiągania kompromisu     157
12. Metody wpływu na ustawodawstwo i kierunki polityki, czyli „zarządzanie kwestiami spornymi”     158

II. Automodele ról zawodowych, funkcji społecznych, kodeksów postępowania oraz koncepcji etycznych public relations     164

1. Modele działalności public relations     164
2. Role zawodowe public relations a struktury hierarchii w organizacji     174
3. Społeczne funkcje public relations     175
4. Tryby uzasadniania roli pośrednika informacji i perswazji     180
5. Public relations a mit „władcy dusz”     182
6. Etyka zawodowa public relations. Koncepcje i rozbieżności teoretyczne     186
7. PR a etyka gospodarcza     188
8. Komercyjna wolność słowa, czyli prawo do perswazji     190
9. Nieetyczni klienci public relations     193
10. Kodeksy public relations – etyka czy hipokryzja środowiska?     196
11. Dialog jako dążenie do etycznego PR     202

III. Public relations a rynkowe środki przekazu     207

1. Public relations w koncepcji sfery publicznej Habermasa     207
2. Sfera publiczna a środki przekazu. Ograniczenia podejścia rynkowego     219
3. Wpływ PR na porządek tematów w środkach przekazu     220
4. Współzależność public relations i środków przekazu w kontekście demokratyzacji komunikowania     223
5. Pomiędzy granicą autonomiczności mediów a granicą wpływu PR     224
6. Model współpracy z mediami na etapie tworzenia. Praktyki public relations w Polsce     226
7. Demokratyzacja systemu środków przekazu. Koncepcja Jamesa Currana     238

IV. Ruchy społeczne i organizacje pozarządowe. Spontaniczność, uczestnictwo i instytucjonalizacja, czyli zmagania o charakter sfery publicznej     241

1. Ruchy społeczne a demokratyzacja komunikowania     241
2. Public relations jako narzędzie organizacji pozarządowych. Możliwości i ograniczenia. Przykład Greenpeace     247
3. Ruchy i organizacje społeczne na rzecz demokratycznego komunikowania     253
4. Media alternatywne     257

Zakończenie     266
W kierunku społeczeństwa spektaklu czy dążenia do autonomii obywatelskiej     267

Bibliografia     271
Literatura wykorzystana do badań     271
Literatura     272
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

17,20 zł
20,00 zł

Public Risk Management

Niniejsza monografia naukowa powstała w powiązaniu z pracami badawczymi prowadzonymi w Katedrze Zarządzania Publicznego i Nauk Społecznych na Wydziale Ekonomii Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Jest także wyrazem zainteresowań naukowych redaktor...
30,44 zł
34,99 zł

Zmierzch demokracji

Zdobywczyni nagrody Pulitzera wyjaśnia dlaczego elity w demokracjach na całym świecie zwracają się w stronę nacjonalizmu i autorytaryzmu.Od Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii po Europę kontynentalną i nie tylko, liberalna demokracja ...
44,91 zł
49,90 zł

Rozczarowanie demokracją

Nie wszyscy interesują się polityką, ale przecież dotyczy ona każdego. Nie wszyscy też deklarują swoje przywiązanie do takiej czy innej ideologii, lecz każdy z nas – świadomie bądź nie – jakąś ideologię wyznaje. I każdemu zdarza się narzeka...
42,91 zł
49,90 zł

Doskonałe Public Relations. Teorie, kontrowersje, debaty

Monografia omawia popularną i niezwykle wpływową w dziedzinie PR teorię doskonałego public relations Jamesa Gruniga. Autor stawia sobie trzy główne cele:• eksploracyjne – służące poznaniu, opisowi i zrozumieniu zjawisk zachodząc...
32,94 zł
54,90 zł

Public relations

Public relations – biała czy czarna magia zarządzania? Podręcznik akademicki do przedmiotu public relations zawiera najnowszą wiedzę o funkcjach i roli społecznej pełnionej przez PR. Inicjuje nową w polskiej literaturze dyskusję o potrzebi...
15,66 zł
17,40 zł

Komunikacja wizualna Public relations Reklama Branding

Autorka książki Monika Bronowicz absolwentka Akademii Humanistycznej im. Aleksandra Gieysztora w Pułtusku, specjalista w dziedzinie komunikacji medialnej w swojej książce KOMUNIKACJA WIZERUNKOWA. Public relation. Reklama.Branding. postanowiła przybliży...
17,01 zł
18,90 zł

Antynomie i paradoksy współczesnej demokracji

Antynomie i paradoksy są charakterystyczne demokracji jako takiej, ale to ich współczesne emanacje stały się przedmiotem szczególnej uwagi autorów artykułów publikowanych w tej książce.Autorzy koncentrują się na parado...
53,40 zł
89,00 zł

Public Relations

Aktualny i kompleksowy podręcznik z zakresu public relations, a także zbiór praktycznych przykładów, które mogą służyć jako materiał poznawczy dla osób zainteresowanych tematyką kształtowania wizerunku firm oraz instytucji.Książka została prz...
209,16 zł
249,00 zł

Public and Private Law and the Challenges of New Technologies and Digital Markets. Volume II. Legal Aspects of FinTech

Monografia traktuje o wykorzystywaniu nowych technologii informatycznych na potrzeby rynku finansowego. Zagadnienie to omawiane jest z perspektywy prawnej oraz ekonomicznej, w oparciu o przepisy krajowe oraz europejskie.Analizie poddano naj...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!