Rebranding
Strategie budowania wizerunku marki w umysłach konsumentów to jeden z głównych elementów umacniania pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku. Po stronie podaży trendy się zmieniają. Bardzo ważnym i aktualnym tematem jest zatem rebranding. Redefiniowanie wizerunku marki może zachodzić na różnym poziomie - od modyfikacji samego oznakowania wizualnego danej firmy, aż po zmianę strategii. Bardzo ważne jest też to, że rebranding niesie ze sobą ogromne ryzyko porażki i doprowadzenia do kryzysu wizerunkowego.
W książce przedstawiona została klasyfikacja strategii, modeli i typów rebrandingu, zaprezentowane są badania wśród organizacji, które przeszły proces rebrandingu oraz zamieszczone interesujące case study.
"Praca charakteryzuje się wielością wątków związanych pośrednio lub bezpośrednio z problematyką zmiany, strategią marki i rebrandingu. Autorka przywołuje liczne koncepcje teoretyczne i podaje wiele praktycznych przykładów strategii ze świata biznesu. (…) Przedstawiła również główne problemy stosowania rebrandingu, podsumowała kluczowe wyniki badań własnych i wskazała na implikacje menedżerskie i kierunki przyszłych badań."
prof. dr hab. Adam Sagan
"Podjętą tematykę należy uznać za istotną i aktualną (a nawet przyszłościową), zarówno z punktu widzenia rozwoju teorii zarządzania marką, zarządzania strategicznego, jak i z punktu widzenia praktyki gospodarczej. Fakt, iż autorka odnosi się do problematyki rebrandingu, uwzględniając nie tylko tradycyjne podejście pod kątem zarządzania marką, ale także szersze podejście strategiczne, uwzględniające zarządzanie zmianą w organizacji, stanowi nowe ujęcie problemu i wpływa na oryginalność publikacji."
dr hab. inż. Magdalena Grębosz-Krawczyk, prof. Politechniki Łódzkiej
"Książka doskonale wpisuje się w najnowsze trendy związane z rozwojem przedsiębiorstw, dotyczące rosnącego znaczenia wartości aktywów niematerialnych. Rebranding jest nieodłącznym składnikiem wzrostu każdej marki. Nowa gospodarka i tworzenie w niej wartości są oparte o fundamenty marketingu holistycznego. Dotyczy to również efektywnego zarządzania marką korporacyjną, dla której rebranding jest jedną z możliwości budowania przewagi konkurencyjnej. Autorka w ramach zrealizowanych badań potwierdza hipotezę, że istnieje korelacja pomiędzy skutecznością rebrandingu a czynnikami zarządczymi: wiedzy o rynku, integracji komunikacji marketingowej 360 stopni i partycypacyjnego stylu zarządzania. To obowiązkowa pozycja dla kadry zarządzającej i szefów marketingu."
Jacek Kotarbiński, kotarbinski.com
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-20614-7
- ISBN druku: 978-83-01-20647-5
- Liczba stron: 344
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 I. Zarządzanie zmianą strategiczną – perspektywa teoretyczna 19 1.1. Zmiana – definicja i ewolucja zmiany w organizacji 20 1.2. Zarządzanie zmianą – pojęcie, teorie i modele 32 1.3. Zmiana strategiczna – determinanty i znaczenie 43 1.4. Uwarunkowania zewnętrzne i wewnętrzne zmian w organizacji – czynniki wyzwalające i hamujące zmiany w organizacji 59 II. Rebranding w świetle teorii zarządzania i marketingu 79 2.1. Marka korporacyjna w procesie brandingowym – pojęcia podstawowe 81 2.2. Definicje i formy rebrandingu 94 2.3. Przesłanki rebrandingu 106 2.3.1. Wewnętrzne motywy rebrandingu 108 2.3.2. Zewnętrzne motywy rebrandingu 110 2.4. Proces i modele rebrandingu 112 2.5. Czynniki kształtujące skuteczność procesu rebrandingu 120 2.5.1. Skuteczność rebrandingu – pojęcie i pomiar 121 2.5.2. Wiedza o rynku i jej znaczenie w procesie rebrandingu 130 2.5.3. Komunikacja marketingowa w rebrandingu 135 2.5.4. Koordynacja interesariuszy procesu rebrandingu 146 III. Rebranding na polskim rynku w świetle badań jakościowych 155 3.1. Opis badań i charakterystyka respondentów 166 3.1.1. Szczegółowa charakterystyka respondentów i podmiotów reprezentowanych przez respondentów 169 3.1.2. Charakterystyki rebrandingu wybranych przedsiębiorstw 173 3.2. Rebranding i jego uwarunkowania 174 3.2.1. Motywy rebrandingu 174 3.3. Proces rebrandingu – przebieg, czas trwania i uczestnicy procesu 179 3.4. Czynniki skuteczności procesu rebrandingu w świetle badań jakościowych 187 3.4.1. Wiedza i jej znaczenie w procesie rebrandingu 188 3.4.2. Komunikacja marketingowa w procesie rebrandingu 191 3.4.3. Koordynacja interesariuszy i styl zarządzania w procesie rebrandingu 196 3.5. Wyniki badań jakościowych – próba syntezy 198 IV. Rebranding w świetle badań ilościowych 203 4.1. Charakterystyka procedury badawczej i projekt modelu pomiarowego 204 4.1.1. Charakterystyka metody i próby badawczej 204 4.1.2. Charakterystyka modelu pomiarowego 212 4.2. Charakterystyka rebrandingu w badanych firmach na podstawie zebranych odpowiedzi 220 4.2.1. Ogólne cechy rebrandingu 220 4.2.2. Poziom wiedzy o rynku 223 4.2.3. Integracja komunikacji marketingowej 225 4.2.4. Partycypacyjny wymiar zarządzania 226 4.2.5. Rynkowe skutki rebrandingu 229 4.2.6. Bieżące relatywne wyniki firm 229 4.3. Weryfikacja skal pomiarowych 230 4.3.1. Współzależności pomiędzy konstruktami 241 Podsumowanie 251 V. Aneks 261 Załącznik 1 – Przypadki rebrandingu wybranych marek 262 ZOO Wrocław 262 InPost 265 Nest Bank 268 Mamut 270 Warta 273 Cyfrowy Polsat 277 Port Lotniczy Wrocław 281 Tygodnik „Polityka” 284 TIM 288 Work Service 290 mBank 293 Załącznik 2 – Scenariusz indywidualnego wywiadu pogłębionego 296 Załącznik 3 – Skale pomiarowe poszczególnych konstruktów 300 Summary 305 Bibliografia 311 Spis tabel 342 Spis rysunków 343