Siła lidera
Na polskim rynku sporo jest książek dotyczących zarządzania pracownikami, ale z perspektywy rynku amerykańskiego, nie zawsze porady te przystają do polskich realiów.
Autorki podczas swojej pracy konsultanckiej i trenerskiej w polskich firmach, od lat gromadzą różnego rodzaju studia przypadków. Dzięki temu książka będzie składała się nie tylko z praktycznych porad i wskazówek jak efektywnie zarządzać zespołem ale również będzie zawierała case`y z polskich firm.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-18723-1
- ISBN druku: 978-83-01-18695-1
- Liczba stron: 244
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 9 Rozdział 1. Rekrutacja 11 1.1. Kompetencje stanowiskowe 15 1.2. Kompetencje społeczne 18 1.3. Kompetencje zawodowe 19 1.4. Kompetencje osobiste 21 1.5. Kompetencje menedżerskie 22 1.6. Model kompetencyjny 22 Podsumowanie rozdziału 34 Rozdział 2. Selekcja 37 2.1. Referencje – fakty i mity 37 2.2. Rozmowa selekcyjna 39 2.3. Testy kompetencji 47 2.4. Kontrakt psychologiczny z pracownikiem 49 2.5. Adaptacja pracownika w nowym miejscu pracy 52 Podsumowanie rozdziału 60 Rozdział 3. Motywowanie do działania 63 3.1. Demotywatory w organizacji 65 3.1.1. Bezpośredni przełożony 66 3.1.2. Ukierunkowana praca 67 3.1.3. Współpraca i relacje w zespole 67 3.1.4. Osobista wartość pracy 68 3.2. Teorie potrzeb 70 3.3. Docenianie pracownika 78 3.4. Poczucie własnej wartości 85 3.5. Wartości osobiste 87 Podsumowanie rozdziału 91 Rozdział 4. Rozwijanie pracowników 93 4.1. Rozwój zawodowy 97 4.2. Rozwój kompetencji 100 4.3. Proces rozwojowy 102 4.3.1. Cele biznesowe 103 4.3.2. Diagnoza 105 4.3.3. Cele rozwojowe 109 4.3.4. Wybór działań 113 4.3.5. Realizacja działań i kontrola postępów 118 4.4. Coaching 118 4.5. Mentoring 124 Podsumowanie rozdziału 128 Rozdział 5. Komunikacja w biznesie 129 5.1. Osoby w rozmowie 130 5.2. Komunikacja oparta na potrzebach 132 5.3. Bariery w komunikacji 141 5.4. Komunikacja w codziennym zarządzaniu 146 5.4.1. Kontraktowanie zadań 146 5.4.2. Wyrażanie krytyki i niezadowolenia 149 5.4.3. Przyjmowanie krytyki 151 5.4.4. Zwracanie uwagi pracownikowi w obszarach delikatnych 153 5.4.5. Odmawianie pracownikowi (awansu, podwyżki) 154 5.5. Rozwiązywanie sytuacji konfliktowych 155 Podsumowanie rozdziału 159 Rozdział 6. Przywództwo i zarządzanie 161 6.1. Zarządzanie a przywództwo 162 6.2. Model Coveya 164 6.2.1. Wizja 164 6.2.2. Dyscyplina 167 6.2.3. Pasja 169 6.2.4. Sumienie 169 6.3. Czy przywództwa można się nauczyć? 170 6.4. Przywództwo służebne 171 6.5. Przywództwo empatyczne 171 6.5.1. Empatia dla samego siebie 172 6.5.2. Empatia dla innych 172 6.6. Budowanie własnej wizji przywództwa 173 6.7. Zarządzanie sytuacyjne 180 6.8. Indywidualne ograniczenia w byciu przywódcą 184 Podsumowanie rozdziału 193 Rozdział 7. Talent w zespole 195 7.1. Identyfikacja talentów 195 7.2. Talent a wysoki potencjał i predyspozycje 199 7.3. Programy rozwojowe dla talentów 200 7.4. Udział menedżera i jego odpowiedzialność w programach rozwoju talentów 211 Podsumowanie rozdziału 215 Rozdział 8. Zarządzanie zmianą w zespole 217 8.1. Niepowodzenia we wdrażaniu zmiany 219 8.2. Reorientacja w zmianie 220 8.3. Przebieg zmiany 223 8.3.1. Zaprzeczanie faktom 223 8.3.2. Opór i bunt 225 8.3.3. Eksperymenty i próby 228 8.3.4. Angażowanie i satysfakcja 231 8.4. Komunikacja w zmianie 233 Podsumowanie rozdziału 237 Bibliografia 239