Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa (CSR) – perspektywa marketingu
Niniejsza wieloautorska monografia naukowa stanowi pokłosie dyskusji naukowej dotyczącej społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa przeprowadzonej podczas ogólnopolskiej, międzywydziałowej konferencji naukowej z udziałem przedstawicieli nauki i praktyki gospodarczej z cyklu: „Współczesne koncepcje zarządzania marketingowego” na temat: Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa – perspektywa marketingu, która odbyła się w dniach 12-13 października 2017 roku w Katowicach. Celem monografii jest prezentacja wybranych zagadnień dotyczących CSR zarówno w warstwie teoretycznej, jak i empirycznej, traktowanych głównie z punktu widzenia marketingu. W monografii wykorzystano bogate źródła literaturowe, statystyczne oraz wyniki prowadzonych badań, a także egzemplifikację wybranych praktyk rynkowych. Publikacja ta ujmuje prezentowane zagadnienie głównie w skali mikro – koncentrując się na ukazaniu zakresu i sposobu realizacji koncepcji CSR na poziomie przedsiębiorstw funkcjonujących w rożnych sektorach. Autorzy w tym przypadku odnoszą teorię CSR do teorii marketingu, wskazując na teoretyczne podstawy jej rozwoju oraz obszary i kierunki prowadzonych dotychczas badań w tym zakresie. Monografia porusza również omawiane zagadnienie w skali makro – odnosząc się do kształtowania społeczeństwa obywatelskiego i jego związków z CSR.
- Kategorie:
- Redakcja: Marek Drzazga
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7875-535-7
- ISBN druku: 978-83-7875-534-0
- Liczba stron: 132
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp (Marek Drzazga) 9 Rozdział 1 CSR jako obszar badań – wymiary, tendencje (Barbara Kucharska, Mirosława Malinowska) 11 1.1. Założenia badawcze 13 1.2. CSR jako przedmiot badań w świetle analizy zawartości treści 17 Rozdział 2 Koncepcja społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa (CSR) we współczesnym marketingu (Marek Drzazga, Zbigniew Spyra) 23 2.1. Istota społecznej odpowiedzialności i koncepcji pokrewnych 25 2.2. Społeczna odpowiedzialność jako ważny obszar działań w marketingu przedsiębiorstw w XXI wieku 33 Rozdział 3 Marketing mobilny w kontekście społecznej odpowiedzialności biznesu – na podstawie badania postaw młodych konsumentów (Andrzej Bajdak, Urszula Janeczek, Zbigniew Spyra) 37 3.1. Procedura badania postaw konsumentów pokolenia Y wobec narzędzi marketingu mobilnego 37 3.2. Wybrane wyniki badania bezpośredniego w kontekście CSR 40 Rozdział 4 Hotelarstwo społecznie odpowiedzialne – wybrane aspekty (Ewa Mazur-Wierzbicka) 45 4.1. Społeczna odpowiedzialność biznesu a hotelarstwo – wprowadzenie do problematyki 45 4.2. Praktyczna implementacja społecznej odpowiedzialności biznesu w hotelarstwie – Grupa Hotelowa Radisson 49 Rozdział 5 CSR w kształtowaniu relacji koncernów motoryzacyjnych z interesariuszami (Joanna Wiechoczek) 55 5.1. Konceptualizacja kategorii CSR 56 5.2. Koncerny motoryzacyjne w rankingach firm odpowiedzialnych społecznie 60 5.3. Interesariusze w strategii CSR koncernów motoryzacyjnych 63 5.4. Formy i kanały dialogu koncernów motoryzacyjnych z interesariuszami – case study BMW Group 71 Rozdział 6 Kształtowanie relacji detalisty z pracownikami jako element społecznej odpowiedzialności biznesu (Katarzyna Bilińska-Reformat, Anna Dewalska-Opitek) 76 6.1. Społeczna odpowiedzialność biznesu – istota koncepcji 78 6.2. Specyfika relacji organizacji z pracownikami 81 6.3. Budowanie relacji detalisty z pracownikami w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu na przykładzie sieci Biedronka 83 Rozdział 7 Społeczna odpowiedzialność biznesu w praktyce działań międzynarodowych sieci handlu detalicznego w Polsce (Beata Reformat, Paulina Reformat) 87 7.1. Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu – terminologia, istota oraz kluczowe założenia 88 7.2. Uzasadnienie stosowania działań społecznie odpowiedzialnych w handlu detalicznym 89 7.3. Przykłady zastosowań koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu przez wybrane międzynarodowe sieci handlu detalicznego w Polsce 90 Rozdział 8 Społeczeństwo obywatelskie w kontekście społecznej odpowiedzialności biznesu – wybrane aspekty (Agata Jakubowska, Aleksandra Grabowska-Powaga) 99 8.1. Stan społeczeństwa obywatelskiego w Polsce 99 8.2. Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) a społeczeństwo obywatelskie 103 Zakończenie 109 Bibliografia 113 Spis rysunków 125 Spis tabel 127 Informacja o Autorach 129