Zaufanie w zarządzaniu
Obecna rzeczywistość gospodarcza wymusza na przedsiębiorstwach konieczność współpracy w strategicznych, często bardzo kosztownych i ryzykownych obszarach działalności, takich jak np. badania i rozwój. Jednocześnie zadania delegowane na pracowników są coraz bardziej złożone, a wiedza i informacja są główną wartością organizacji, czego przykładem może być działalność firm consultingowych. Wszystkie te aspekty wymagają od przedsiębiorstw uwzględnienia tak ważnego czynnika, jakim jest zaufanie.
Autorka wnikliwie analizuje takie aspekty zaufania w zarządzaniu, jak:
- zaufanie w teoriach zarządzania zasobami ludzkimi,
-zarządzania wiedzą oraz zarządzania kryzysem,
-
zarządzanie i kreowanie zaufania w zarządzaniu przedsiębiorstwem,
-zaufanie w relacjach między współpracownikami,
- podwładnymi i przełożonymi,
- zaufanie między partnerami biznesowymi oraz między firmą i jej klientami.
Teorie przedstawione w książce poparte są badaniami przeprowadzonymi na grupie polskich przedsiębiorstw.
Książka adresowana jest do osób zajmujących się badaniami kapitału ludzkiego, menedżerów i specjalistów z zakresu zarządzania i socjologii zarządzania. Może być wykorzystana również w procesie dydaktycznym na uczelniach wyższych do przedmiotu - zarządzanie zaufaniem.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-19371-3
- ISBN druku: 978-83-01-17313-5
- Liczba stron: 196
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 ROZDZIAŁ 1. Orientacja na zaufanie w teoriach zarządzania przedsiębiorstwem 13 1.1. Interdyscyplinarny charakter badań nad zaufaniem 13 1.2. Badania nad zaufaniem w wybranych teoriach zarządzania 23 1.2.1. Zaufanie w teorii zarządzania zasobami ludzkimi 23 1.2.2. Zaufanie w teorii zarządzania wiedzą 32 1.2.3. Zaufanie w teorii zarządzania kryzysem 44 ROZDZIAŁ 2. Zarządzanie zaufaniem w przedsiębiorstwie 49 2.1. Złożoność zaufania jako przedmiot zarządzania 49 2.1.1. Różnorodność zaufania 49 2.1.2. Wieloaspektowość opisu zaufania 53 2.2. Procesy zarządzania zaufaniem 57 2.2.1. Zarządzanie procesem kreowania zaufania 57 2.2.2. Konsekwencje utraty zaufania 67 2.2.3. Zarządzanie procesem odbudowy zaufania 70 ROZDZIAŁ 3. Zarządzanie zaufaniem w relacjach wewnętrznych i zewnętrznych przedsiębiorstwa 74 3.1. Relacje zaufania w przedsiębiorstwie 74 3.1.1. Zaufanie organizacyjne 74 3.1.2. Zaufanie między podwładnymi a przełożonymi 82 3.1.3. Zaufanie między współpracownikami 95 3.2. Zaufanie w relacjach przedsiębiorstwa z otoczeniem 98 3.2.1. Zaufanie w relacjach z partnerami biznesowymi 98 3.2.2. Zaufanie w relacjach z klientami 106 3.2.3. Zaufanie społeczne 112 ROZDZIAŁ 4. Orientacja na zaufanie w przedsiębiorstwach i jej wpływ na wyniki 117 4.1. Metodologiczne założenia badań orientacji przedsiębiorstwa na zaufanie 117 4.1.1. Założenia do badań 117 4.1.2. Metody pozyskiwania wiedzy o zaufaniu 118 4.1.3. Metody gromadzenia danych o zaufaniu 123 4.1.4. Metoda oceny poziomu orientacji na zaufanie 125 4.2. Orientacja na zaufanie w wybranych polskich przedsiębiorstwach 132 4.2.1. Przedmiot i zakres prowadzonych badań empirycznych 132 4.2.2. Orientacja menedżerów i przedsiębiorstw na kreowanie zaufania 135 4.2.3. Wpływ orientacji na zaufanie na wyniki przedsiębiorstw 141 4.3. Kierunki dalszych badań nad zaufaniem 157 Podsumowanie 162 Bibliografia 168 Spis rysunków 193 Spis tabel 194