MENU

Komunikacja, kultura i działanie

(eBook)

Formaty:
mobi
ePub

Zabezpieczenie: plik chroniony przez Watermark
Watermark
Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
0.00  [ 0 ocen]
Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
Dostępne warianty:
Cena katalogowa: 59,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 35,40 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

45,43
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Komunikacja, kultura i działanie

Książka Komunikacja, kultura i działanie, której autorem jest Andrzej Zaporowski poświęcona jest relacyjnemu ujęciu wspomnianym w tytule trzem kategoriom. Będąc owocem dziesięcioletnich wykładów dla studentów kulturoznawstwa nie jest jedynie pomyślana jako podręcznik, ale studium przybliżające rozumienie działania jako szczególnego zdarzenia, któremu można przypisać dwie własności – komunikacyjną i kulturową – jednocześnie. W Komunikacji, kulturze i działaniu autor odwołuje się do szeregu świadectw – koncepcji badawczych – wybranych lecz kluczowych postaci, z których wszyscy czynili centralnym punktem swych dociekań działanie, choć skupiali się bardziej na pierwszej lub ostatniej ze wspomnianych własności. Przedstawiając stanowiska Arystotelesa, Edwarda B. Tylora, Ludwiga Wittgensteina, Edwarda Halla, Donalda Davidsona, Bronisława Malinowskiego, Clifforda Geertza i Jerzego Kmity autor książki odnosi ich stanowiska wzajemnie do siebie postulując, że w rzeczywistości w każdym z nich da się wyłuskać wspomniany podwójny charakter działania. Rozpoczynając od zagadnień terminologicznych i historycznych analizuje wybrane koncepcje komunikacji i kultury, aby zakończyć propozycją ujęcia działania nieodruchowego jako złożonego, dwuwymiarowego, zdarzenia świata (fizykalnego a zarazem społecznego). Tym samym autor ujmuje człowieka – zwierzę komunikacyjne i kulturowe – jako możliwie elastyczny i kreatywny podmiot szeregu interakcji, nie zaś bierny i odtwórczy przedmiot szeregu manipulacji. Według prof. Eugeniusza Wilka książka „jest z pewnością, pod względem omawianych kolejno tematów oraz przywoływanych koncepcji, spójnym i inspirującym wywodem autorskim na temat tytułowych kategorii poznawczych.” Z kolei według prof. Andrzeja Radomskiego „to solidne i wszechstronne dzieło, które zasługuje na uwagę czytelników zainteresowanych zagadnieniami związanymi z kulturą, komunikacją i zrozumieniem ludzkiego sprawstwa”. Książka przeznaczona jest dla studentów, w tym doktorantów, i wszystkich osób zainteresowanych wzajemnymi związkami tytułowych kategorii, zarówno kulturoznawców, filozofów i antropologów, jak i przedstawicieli szeroko rozumianych nauk humanistycznych i społecznych. W tym kontekście warto podkreślić walor poznawczy, w tym krytyczny, książki tak istotny dla prowadzenia praktyki badawczej i edukacyjnej.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Przedmowa     XIII
Podziękowania     XV

ROZDZIAŁ 1. Wprowadzenie do motywacji i emocji     1
Znaczenie motywacji     1
	Przejść do działania     2
	Cel psychologii motywacji     4
	Motywacja jako przewidywanie przyszłości     5
	Motywacja jako podróż     9
Podsumowanie sekcji     11
Źródła motywacji     12
	Źródła wewnętrzne     12
	Źródła zewnętrzne     14
	Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna się łączą     16
	Przeszłość jako źródło motywacji     20
	Zakres motywacji     22
Podsumowanie sekcji     23
Słowniczek     25
Piśmiennictwo     27

ROZDZIAŁ 2. Ewolucyjni poprzednicy motywacji     29
Ewolucyjna perspektywa motywacji     29
	Historia ewolucyjna i historia osobista     30
	Psychologia ewolucyjna     32
Podsumowanie sekcji     34
Uniwersalne motywy w sferze związków i seksu     35
	Motywacja do związków     35
	Hipoteza dobrych genów     36
	Długoterminowy wybór partnera     41
	Teoria biospołeczna     42
	Ochrona relacji     45
	Subtelne ewolucyjne niedopasowanie smartfonów     47 
Podsumowanie sekcji     50 
Strach, preferencje żywieniowe i muzyka jako motywy uniwersalne     51 
	Strach jako motyw uniwersalny     51 
	Preferencje i upodobanie do pokarmów     54 
	Uniwersalny urok muzyki     56 
Podsumowanie sekcji     58 
Słowniczek     59 
Piśmiennictwo     61 

ROZDZIAŁ 3. Uzależnienia i zachowania towarzyszące uzależnieniom     65 
Narkotyki i uzależnienia     65 
	Aspekty uzależnienia     66 
	Specyfika uzależnienia od narkotyków     68 
	Od eksperymentowania do uzależnienia     70 
Podsumowanie sekcji     75 
Proces uzależnienia     75 
	Psychologiczne teorie uzależnienia od substancji psychoaktywnych     76 
	Mózgowe korelaty uzależnień     79 
	Utrata samokontroli     82 
	Rola środowiska w uzależnieniu: warunkowanie     82 
	Zdarzenia, które prowadzą do nawrotu     84 
	Poznanie i uzależnienie     87 
Podsumowanie sekcji     88 
Uzależnienia behawioralne     89 
	Patologiczny hazard     89 
	Gry internetowe     91 
	Uzależnienie od Internetu     93 
	Uzależnienie od ćwiczeń fizycznych     94 
	Objawy uzależnienia od ćwiczeń     95 
Podsumowanie sekcji     96 
Słowniczek     97 
Piśmiennictwo     100 

ROZDZIAŁ 4. Homeostaza: temperatura, pragnienie, głód i jedzenie     105 
Wewnętrzne czynniki regulacji organizmu     105 
	Homeostaza i allostaza     106 
	Homeostaza w termoregulacji i gospodarce płynowej     109 
	Siła motywacji głodu     110 
	Homeostaza energetyczna     111 
	Utrzymanie homeostazy energetycznej     113 
	Mechanizmy sprzężenia zwrotnego dla sytości     115 
	Model podwójnego punktu interwencji     117 
Podsumowanie sekcji     118 
Charakterystyka żywności i jedzenie     119 
	Reakcje fazy cefalicznej     120 
	Smakowitość i ilość jedzenia     120 
	Sytość sensorycznie specyficzna     122 
	Preferencje żywieniowe     122 
Podsumowanie sekcji     126 
Charakterystyka osoby i jedzenie     127 
	Progowa teoria głodu i sytości     127 
	Zwolnienie z ograniczeń dietetycznych     128 
	Jadłowstręt psychiczny     130 
Podsumowanie sekcji     132 
Słowniczek     33 
Piśmiennictwo     35 

ROZDZIAŁ 5. Zachowanie, pobudzenie i wartościowość afektywna     139 
Pobudzenie i poziom wykonania     139 
	Kategorie pobudzenia     140 
	Źródła pobudzenia     142 
	Pobudzenie i zachowanie     143 
Podsumowanie sekcji     148 
Teorie dotyczące związku poziom wykonania–pobudzenie     149 
	Model katastrofy     149 
	Lęk wpływa na przetwarzanie poznawcze i zachowanie     151 
Podsumowanie sekcji     154 
Pobudzenie i wartościowość afektywna     155 
	Zmienność wartościowości afektywnej     155 
	Nowość bodźca, złożoność i wartościowość afektywna     158 
	Nowość i niezgodność w muzyce i humorze     164 
	Przyjemność muzyki     164 
Podsumowanie sekcji     168 
Słowniczek     69 
Piśmiennictwo     71 

ROZDZIAŁ 6. Stres, radzenie sobie i zdrowie     175 
Związek między wydarzeniami życiowymi a stresem     175 
	Wymagania, radzenie sobie i stres     176 
	Charakterystyka stresorów     176 
	Przewidywalność i kontrolowalność stresorów     178
	Charakterystyka stresu     179 
	Od zmian życiowych do stresorów     184 
	Stresory różnią się pod względem akumulacji, siły i czasu trwania     185 
Podsumowanie sekcji     193 
Stresory wpływają na organizm     195 
	Zaburzenia psychosomatyczne     195 
	Zachowanie chorobowe     198 
Podsumowanie sekcji     198 
Zmienne moderujące wpływ wydarzeń życiowych     199 
	Ocena i radzenie sobie z wydarzeniami życiowymi i stresem     199 
	Kontrolowalność stresora     203 
	Informacja zwrotna     206 
Podsumowanie sekcji     206 
Słowniczek     207 
Piśmiennictwo     209 

ROZDZIAŁ 7. Psychologiczne potrzeby i motywy     213 
Popędy i potrzeby jako wewnętrzne źródła motywacji     213 
	Potrzeby fizjologiczne i potrzeby psychologiczne     214 
	Motywująca rola potrzeb psychologicznych     217 
	Charakterystyka potrzeb psychologicznych     218 
	Jak wykazać, że potrzeby psychologiczne motywują zachowanie?     221 
	Związek między potrzebami a zachowaniem     223 
Podsumowanie sekcji     224 
Dwie główne teorie potrzeb psychologicznych     225 
	Zaktualizowana hierarchia potrzeb Maslowa     225 
	Teoria autodeterminacji     227 
	Potrzeba afiliacji/przynależności jako motywacja zachowań     230 
Podsumowanie sekcji     232 
Wybrane potrzeby psychologiczne     233 
	Potrzeba poczucia własnej wartości     233 
	Potrzeba osiągnięć     236 
	Potrzeba domknięcia i potrzeba poznania     237 
	Potrzeba władzy     239 
	Potrzeba znaczenia     240 
Podsumowanie sekcji     243 
Słowniczek     243 
Piśmiennictwo     246 

ROZDZIAŁ 8. Osobowość i motywacja     249 
Problem różnic indywidualnych     249
	Cechy osobowości związane z motywacją     250 
	Cechy osobowości jako kategorie lub przyczyny zachowań     250 
	Cechy osobowości jako kategorie zrozumienia motywacji     251 
	Biologia cech osobowości     253 
Podsumowanie sekcji     257 
Cechy osobowości Wielkiej Piątki wpływają na motywację     258 
	Cechy osobowości wchodzą w interakcje i korelują ze środowiskiem     258 
	Wpływ otwartości na doświadczenie na motywację     260 
	Wpływ ekstrawersji na motywację     261 
	Wpływ neurotyczności na motywację     265 
	Wpływ sumienności na motywację     267 
	Wpływ ugodowości na motywację     267 
	Cechy Wielkiej Piątki mają trwały wpływ na motywację     268 
Podsumowanie sekcji     271 
Poszukiwanie doznań, samokontrola i upór wpływają na motywację     272 
	Wpływ poszukiwania doznań na motywację     272 
	Wpływ samokontroli na motywację     274 
	Wpływ uporu na motywację     278 
Podsumowanie sekcji     279 
Słowniczek     280 
Piśmiennictwo     283 

ROZDZIAŁ 9. Motywacja zewnętrzna i wewnętrzna     287 
Motywacja zewnętrzna i wartość podniety     287 
	Wzmocnienia i kary a podniety     288 
	Obiektywna i subiektywna wartość bodźca     288 
	Podniety pozytywne i negatywne     289 
Podsumowanie sekcji     293 
Czynniki wpływające na wartość podniety     293 
	Ilość – nasilenie – intensywność     293 
	Stany wewnętrzne określają wartość podniety     295 
	Efekty kontrastu     297 
	Teoria motywacji temporalnej     301 
Podsumowanie sekcji     305 
Motywacja wewnętrzna     306 
	Różnice między motywacją zewnętrzną i wewnętrzną     307 
	Cel zachowania motywowanego wewnętrznie     308 
	Interakcja między motywacją zewnętrzną i wewnętrzną     311 
	Orientacja motywacyjna     313 
Podsumowanie sekcji     314 
Słowniczek     315 
Piśmiennictwo     317 

ROZDZIAŁ 10. Motywująca rola celu     319 
Źródła celów     319 
	Od możliwych stanów końcowych do celów     320 
	Czym są źródła celów i co motywują?     323 
Podsumowanie sekcji     327 
Charakterystyka celów i oczekiwania     327 
	Motywujące cechy celów     328 
	Dyskontowanie wysiłku określa wartość celu     330 
	Teoria wartości oczekiwanej i teoria oczekiwanej użyteczności     332 
	Punkt odniesienia     335 
	Teoria perspektywy     336 
Podsumowanie sekcji     337 
Zaangażowanie w cel, planowanie i osiągnięcie     337 
Zobowiązanie do osiągnięcia celu     338 
Planowanie osiągnięcia celu     339 
Postęp w kierunku osiągnięcia celu     342 
Osiągnięcie celu i porażka     346 
Podsumowanie sekcji     349 
Słowniczek     350 
Piśmiennictwo     352 

ROZDZIAŁ 11. Emocje i nastroje     355 
Charakterystyka i kategorie emocji     355 
	Czym jest emocja?     356 
	Metody odkrywania podstawowych emocji     358 
	Charakterystyka emocji     363 
	Intensywność i czas trwania emocji     367 
Podsumowanie sekcji     370 
Funkcja pobudzenia     371 
	Teoria Jamesa-Langego     371 
	Dwuczynnikowa teoria emocji     374 
	Emocje są konstruowane     377 
	Teoria pobudzenia Cannona     377 
Podsumowanie sekcji     378 
Nastroje     379 
	Różnice między nastrojami a emocjami     379 
	Pomiar nastrojów     380 
	Czynniki wpływające na nastrój     380 
	Zachowania regulujące nastrój     383 
Podsumowanie sekcji     386 
Słowniczek     387 
Piśmiennictwo     389

ROZDZIAŁ 12. Emocje jako motywy     393 
Ocena zdarzenia emocjonalnego     393 
	Sekwencja zdarzenie–ocena–emocja     394 
	Charakterystyka oceny     397 
Podsumowanie sekcji     400 
Ekspresje mimiczne są motywowane przez emocje     400 
	Charakterystyka ludzkiej twarzy     401 
	Powiązanie ekspresja–uczucie     401 
	Wrodzony charakter mimicznych ekspresji emocjonalnych     402 
	Funkcja ekspresji mimicznych     407 
Podsumowanie sekcji     410 
Motywująca funkcja emocji     412 
	Emocje jako motywy zachowań     412 
	Emocje jako motywy aktywności poznawczej     413 
	Motywacyjny charakter pozytywnych emocji     417 
Podsumowanie sekcji     422 
Słowniczek     423 
Piśmiennictwo     425 

Indeks rzeczowy     429 
Indeks nazwisk     435 
O Autorze     445
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(epub)
Brak informacji
(mobi)
Brak informacji
Słowa kluczowe: kultura komunikacja

Inni Klienci oglądali również

26,94 zł
44,90 zł

Kultury i krajobrazy pamięci

Kultury i krajobrazy pamięci to zbiór artykułów podejmujących refleksję wokół pamięci społecznej i tożsamości. Zasadniczo studia te odwołują się do kategorii przestrzennych: krajobraz kulturowy, lokalizacja znacząca, topografia mie...
48,00 zł
60,00 zł

Makaton – system wspomagania komunikacji gestem i obrazem

W książce w sposób wysoce kompetentny, interesujący, rzetelny, naukowy podjęto niezwykle istotny, wymagający głębszych dociekań empirycznych problem zastosowania metody Makaton w procesie wspomagania rozwoju oraz terapii sfery komunikacji dzieci...
14,40 zł
16,00 zł

Kultura relacji z perspektywy środowisk

Relacje międzyludzkie są niezwykle ważne w kontekście rozwoju osobistego. Dzięki nim zdobywamy nową wiedzę, poznajemy swoje możliwości, pragnienia i priorytety. Aby relacje były poprawne, ważna jest kultura, rozumiana jako odpowiednio wysoki poziom roz...
35,10 zł
39,00 zł

Kultura bezpieczeństwa w produkcji żywności

Według prognoz, do 2050 r. liczba ludności na naszym globie, którą trzeba będzie wyżywić, zapewniając bezpieczeństwo w łańcuchu żywnościowym, wzrośnie do 9 miliardów [Godfray i in. 2010]. Światowy sektor żywnościowy funkcjonuje w środowis...
33,08 zł
36,75 zł

Komunikacja niewerbalna. Płeć i kultura

Poza dostarczeniem kanonu wiedzy niewerbalnej w książce tej znajdziemy pewne smaczki – teorie inspirujące do własnych rozważań (jak np. koncepcje Ervinga Goffmana, Yi-Fu Tuana), czy mało znane na gruncie polskim ustalenia wybitnych badaczy &ndash...
37,74 zł
44,93 zł

Historia filozofii Meandry kultury

Zainteresowania Profesora Jacka Widomskiego od lat koncentrują się na problematyce historii i zagadnieniach filozoficznych, zwłaszcza dotyczących filozofii starożytnej, średniowiecznej i fenomenologii. Inicjatywa uczczenia tą książką wieloletniej pracy...
53,13 zł
69,00 zł

Ekonomika kultury

„Przesłanie książki jest jednoznaczne: nie wystarczy wdrożyć optymalnego zestawu wymiernych parametrów (prawo, technologia, finanse, kwalifikacje i in.), aby osiągnąć wysoki poziom rozwoju społecznego i cywilizacyjnego. Wcześniej czy p&oac...
39,60 zł
44,00 zł

Komunikacja społeczno-symboliczna starożytnej Krety. Próba charakterystyki okresu minojskiego

Ze WstępuPrzez komunikację społeczną rozumie się zwykle przekazywanie informacji różnego typu. Proces ten odbywać się może za pomocą różnych przekaźników (ludzie, media) i w różny sposób. Tymi przekaźnikami i sp...
47,94 zł
79,90 zł

Przemiany wiedzy w cyberkulturze. Badania nad kulturą, komunikacją, wiedzą i mediami

Seria: Media i Kultura (2), ISSN 2719-9789 Obecność nowych technologii i mediów w życiu codziennym współczesnego człowieka wpływa nie tylko na kulturę, komunikację i relacje społeczne, ale też na nasze procesy kogn...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!