Mediatyzacja polityki. Amerykańska kampania prezydencka 2008
Głównym tematem podejmowanym w książce jest proces mediatyzacji polityki podczas amerykańskiej kampanii prezydenckiej 2008 roku i właśnie z nim związana jest podstawowa hipoteza badawcza: media masowe w relacjach z polityką zdobywają pozycję centralną i od nich w większym stopniu zależy, jak te stosunki przebiegają. Chcąc rozbudować to założenie, można wskazać kilka hipotez pomocniczych, które pozwolą na uzyskanie pełnego obrazu mediatyzacji polityki. Po pierwsze, wpływ mediów masowych na system polityczny jest największy na poziomie struktur systemu, co znajduje później odzwierciedlenie w ich funkcjach. Po drugie, media wprowadzają własną logikę – medialną – w funkcjonowanie systemu politycznego, który – dążąc do medialnej obecności – działa według tych „wytycznych”. Po trzecie, media – posługując się określonymi stylami i tematami relacji – konstruują medialną rzeczywistość polityczną, z której społeczeństwo czerpie wiedzę na temat polityki.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-231-2888-5
- Liczba stron: 248
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz skrótów / 9 Wprowadzenie / 11 1. Założenie wstępne – tezy / 11 2. Kategorie analityczne / 13 3. Struktura książki / 17 4. Metodologia i źródła / 19 Rozdział I Mediatyzacja polityki jako element komunikacji politycznej / 23 1. Wstęp / 23 2. Relacje media masowe – polityka / 26 2.1. Ujęcia modelowe / 31 2.1.1. Model ideologii dominującej / 32 2.1.2. Model pluralistyczny / 37 2.1.3. Model rynkowy / 39 2.1.4. Model wartości elitarnych / 41 3. Mediatyzacja polityki / 43 3.1. Mediatyzacja – analiza teoretyczna / 44 3.2. Wydarzenia mediatyzowane / 56 3.3. Wydarzenia medialne / 57 3.4. Media masowe a rzeczywistość polityczna / 61 3.5. Dobór, selekcja i produkcja wiadomości / 64 4. Wnioski / 67 Rozdział II Amerykańskie wybory prezydenckie a media masowe / 71 1. Wstęp / 71 2. Czynniki wpływające na kształt kampanii prezydenckich / 73 2.1. Konstytucyjna i kulturowa pozycja prezydenta USA / 74 2.2. Amerykańskie partie polityczne / 80 2.3. System wyborczy / 87 3. Główne cechy amerykańskich kampanii prezydenckich / 90 3.1. Czas trwania kampanii / 91 3.1.1. Okres przedwyborczy / 92 3.1.2. Prawybory / 93 3.1.3. Konwencje wyborcze / 98 3.1.4. Wybory właściwe / 101 3.2. System łupów / 101 3.3. Finansowanie kampanii / 102 4. System medialny USA / 107 4.1. Rozwój i deregulacja systemu medialnego / 109 4.2. Struktura rynku medialnego / 113 4.3. Najważniejsze amerykańskie media masowe w komunikacji politycznej / 117 4.3.1. Telewizja / 118 4.3.2. Internet / 129 4.3.3. Radio i prasa / 134 5. Wnioski / 139 Rozdział III Marketing polityczny a mediatyzacja polityki / 141 1. Wstęp / 141 2. Wizerunek mediatyzowany / 143 2.1. Barack Obama / 146 2.2. John McCain / 153 3. Wydarzenia medialne kampanii / 156 3.1. Konwencje partyjne / 157 3.2. Debaty polityczne / 161 4. Reklama polityczna a mediatyzacja polityki / 164 5. Kampania internetowa / 168 5.1. www.barackobama.com / 172 5.2. www.johnmccain.com / 177 5.3. Internet w procesie mediatyzacji polityki / 182 6. Wnioski / 185 Rozdział IV Medialny obraz kampanii prezydenckiej 2008 / 187 1. Wstęp / 187 2. Tradycyjne kampanijne przekazy medialne / 188 2.1. Wyścig 2008 / 189 2.2. Pseudoskandale / 191 2.3. Popkultura polityczna / 192 3. Treści relacji medialnych / 194 3.1. Najważniejsze tematy kampanii / 195 3.2. Wizerunek Obamy w relacjach medialnych /198 3.3. Wizerunek McCaina w relacjach medialnych / 202 4. Wnioski / 206 Podsumowanie / 208 Bibliografia / 219 Spis tabel, rycin i wykresów / 229 Aneks / 233