Rozmaitości socrealistyczne (i nie tylko)
Tom Rozmaitości socrealistyczne (i nie tylko) stanowi kontynuację poprzednich książek Jerzego Smulskiego (Od Szczecina do... Października, 2002; „Przewietrzyć zatęchłą atmosferę uniwersytetów”, 2009). Składa się z dwóch części. Pierwsza z nich zawiera dwanaście szkiców poświęconych rozmaitym aspektom funkcjonowania literatury w dobie stalinizmu oraz ówczesnemu życiu literackiemu i naukowemu. Część druga to pięć studiów dotyczących pisarzy – Tadeusza Konwickiego, Kazimierza Brandysa i Mariana Promińskiego – którzy również mieli w swej biografii epizod socrealistyczny (choć pomieszczone tu studia dotyczą owego epizodu najczęściej tylko w niewielkiej mierze).
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-231-3401-5
- Liczba stron: 286
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp / 7 Rozmaitości socrealistyczne / 9 Berlin polskich socrealistów / 11 Obrazy Włoch w socrealistycznym pisarstwie Juliana Stryjkowskiego / 25 Obraz Stanów Zjednoczonych w polskim reportażu socrealistycznym. Casus Eddy Werfel / 41 Dieta wiejska i dieta miejska w polskiej prozie socrealistycznej / 52 Miejsce antologii literackich w polityce historycznej doby stalinizmu. Dwa przykłady / 64 Miejsce Broniewskiego w socrealistycznych antologiach / 78 Socrealistyczna proza kobiet. Casus Janiny Dziarnowskiej / 91 Polskie echa literackie lotu Jurija Gagarina. Rekonesans / 107 Dwie zapomniane powieści uniwersyteckie. Przyczynek do dziejów realizmu socjalistycznego w Polsce / 118 Odwilżowe „reportaże dla dorosłych” (Ryszard Kapuściński, Michał Radgowski i Barbara Seidler o Nowej Hucie) / 141 Skamander i skamandryci w syntezach literatury polskiej z lat pięćdziesiątych XX wieku / 154 Prace Stalina o językoznawstwie a literaturoznawstwo polskie pierwszej połowy lat pięćdziesiątych / 171 Brandys, Konwicki, Promiński / 185 O genezie „Władzy” Tadeusza Konwickiego. Kilka uwag historyka literatury / 187 „Ulepiec”. Kilka uwag o formie gatunkowej tryptyku Tadeusza Konwickiego Kalendarz i klepsydra, Wschody i zachody księżyca, Nowy Świat i okolice. / 199 Wariacje pocztowe Kazimierza Brandysa. Kilka uwag hWstęp / 7 Rozmaitości socrealistyczne / 9 Berlin polskich socrealistów / 11 Obrazy Włoch w socrealistycznym pisarstwie Juliana Stryjkowskiego / 25 Obraz Stanów Zjednoczonych w polskim reportażu socrealistycznym. Casus Eddy Werfel / 41 Dieta wiejska i dieta miejska w polskiej prozie socrealistycznej / 52 Miejsce antologii literackich w polityce historycznej doby stalinizmu. Dwa przykłady / 64 Miejsce Broniewskiego w socrealistycznych antologiach / 78 Socrealistyczna proza kobiet. Casus Janiny Dziarnowskiej / 91 Polskie echa literackie lotu Jurija Gagarina. Rekonesans / 107 Dwie zapomniane powieści uniwersyteckie. Przyczynek do dziejów realizmu socjalistycznego w Polsce / 118 Odwilżowe „reportaże dla dorosłych” (Ryszard Kapuściński, Michał Radgowski i Barbara Seidler o Nowej Hucie) / 141 Skamander i skamandryci w syntezach literatury polskiej z lat pięćdziesiątych XX wieku / 154 Prace Stalina o językoznawstwie a literaturoznawstwo polskie pierwszej połowy lat pięćdziesiątych / 171 Brandys, Konwicki, Promiński / 185 O genezie „Władzy” Tadeusza Konwickiego. Kilka uwag historyka literatury / 187 „Ulepiec”. Kilka uwag o formie gatunkowej tryptyku Tadeusza Konwickiego Kalendarz i klepsydra, Wschody i zachody księżyca, Nowy Świat i okolice. / 199 Wariacje pocztowe Kazimierza Brandysa. Kilka uwag historyka literatury / 231 „Wiem, że trochę ględzę”. Proza Kazimierza Brandysa – między „retoryką” a „gadaniem” / 251 Motywy marynistyczne w twórczości Mariana Promińskiego / 262 Nota bibliograficzna / 271 Indeks osobowy / 273 istoryka literatury / 231 „Wiem, że trochę ględzę”. Proza Kazimierza Brandysa – między „retoryką” a „gadaniem” / 251 Motywy marynistyczne w twórczości Mariana Promińskiego / 262 Nota bibliograficzna / 271 Indeks osobowy / 273