Lwów jako jedno z najważniejszych miast Austro-Węgier i II Rzeczpospolitej doczekał się wielu opracowań historycznych, a także szczegółowych rozpraw na temat niektórych instytu...więcej »
Drugi tom cyklu Stacje kolejowe – architektura i budownictwo został w całości poświęcony warszawskim stacjom epoki zaboru rosyjskiego. Przy wszystkich ograniczeniach będących konsekwencją zniewolen...więcej »
Pierwsza monografia unikatowego i jedynego nowoczesnego kanału śródlądowego (sztucznego przedłużenia Odrzańskiej Drogi Wodnej do wrót Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego) zbudo...więcej »
Książka jest bardzo interesującą próbą odpowiedzi na pytania dotyczące oświetlenia miast w Wielkim Księstwie Poznańskim, zarówno przed, jak i po budowie pierwszych gazowni. Dowiadujem...więcej »
Władze II Rzeczypospolitej szczególnie dbały o rozwój komunikacji w odrodzonym kraju. W tym czasie zbudowano imponujący port w Gdyni, po rzekach i kanałach kursowały barki towar...więcej »
Centralny Okręg Przemysłowy (COP) na architektoniczno-urbanistycznej mapie Polski zajmuje miejsce szczególne. By opisać tak ogromne założenie, nie gubiąc istotnych niuansów składający...więcej »
Książka Kolej w prowincjach poznańskiej i śląskiej – mechanizmy powstawania i funkcjonowania do 1914 roku ukazuje nieznane dotąd problemy administracyjne, zjawiska społeczne oraz architektoni...więcej »
Książka Tramwaje w Polsce przedstawia historię, rozwój, najważniejsze aspekty techniczne – taborowe i infrastrukturalne – wszystkich sieci tramwajowych, które funkcjonował...więcej »
Książka Kolej Skwierzyna – Stare Bielice (Krzyż) jest interesującym rysem historycznym oraz oryginalną próbą analizy konserwatorskiej jedynego w Polsce szlaku żelaznego zbudowanego w l...więcej »