Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.
MENU

„Chowanna” 2017. T. 1 (48): Niebezpieczna humanistyka – wywrotny wymiar pedagogiki i edukacji(ePrasa)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Katowice, 1, 2017

  • Redakcja naukowa: Ewa Syrek, Krzysztof Maliszewski

  • Wydawca: Uniwersytet Śląski

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena detaliczna: 36,90 zł
35,06
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 1,84 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

„Chowanna” 2017. T. 1 (48): Niebezpieczna humanistyka – wywrotny wymiar pedagogiki i edukacji

Część monograficzna tomu 1/2017 „Chowanny” pod redakcją Krzysztofa Maliszewskiego zatytułowana Niebezpieczna humanistyka – wywrotny wymiar pedagogiki i edukacji to projekt pomyślany jako namysł nad optyką humanistyczną w pedagogice i jako próba wygenerowania w przestrzeni publicznej ważkich głosów o wywrotowym charakterze humanistyki w sytuacji, gdy ona sama zdaje się współcześnie nader wywrotna. Sugerowany w tytule subwersywny potencjał humanistyki poujmowany jest dwojako. Po pierwsze, chodzi o niebezpieczeństwo stwarzane przez nauki humanistyczne i edukację humanistyczną dla – używając terminu Charlesa Taylora – imaginariów społecznych; rewitalizacja humanistyki grozi wywróceniem samooczywistości wielu praktyk współczesnych. Warto więc przemyśleć rebelię wpisaną w humanistykę, rozważać tezę Hansa-Georga Gadamera, że o naukowości humanistyki decyduje bardziej tradycja kształcenia niż nowoczesna metodyczność, ponownie (a dla wielu po raz pierwszy) zastanawiać się nad przełomem antypozytywistycznym oraz kontekstem relacji między naukami humanistycznymi i naukami społecznymi; wreszcie istotnie pomyśleć hermeneutykę, nie tyle jako jednego z narzędzi, jakie mamy do wyboru, ale jako źródła humanistyki (w tym pedagogiki). Po drugie chodzi o niebezpieczeństwo, jakie humanistyka stanowi dla egzystencji, mogąc ją nagle (lub z wolna) wywrócić, podcinając dotychczasową pozycję jednostki, niekiedy jedną myślą, słowem, dźwiękiem, obrazem, dotknięciem… Tu ważnym staje się badanie biograficznej perspektywy uchwytywania komplikacji życia, rolą literatury i sztuki w poszerzaniu egzystencji czy dostrzeganie psychoanalitycznego potencjału humanistyki. Część tekstów rozporoszonych tomu 1/2017 tematycznie odnosi się m.in. do statusu nauk społecznych, kontekstów pedagogiki zdrowia, zagadnienia wypalenia zawodowego, poziomu stresu wśród nauczycieli, kompetencji społecznych.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści

Od Redakcji /  9

Część monograficzna: Niebezpieczna humanistyka – wywrotny wymiar pedagogiki i edukacji (pod redakcją Krzysztofa Maliszewskiego) 

Niebezpieczna humanistyka – wywrotny wymiar pedagogiki i edukacji. Wprowadzenie (Krzysztof Maliszewski) / 15
Lech Witkowski: Jak uprawiać humanistykę? W stronę polityki wrażliwości / 23
Leszek Koczanowicz: Po co humanistyka? Edukacja w czasach kryzysu / 43
Tomasz Szkudlarek: Polityczność, tożsamość i humanistyczna produkcja znaczeń / 57
Rafał Godoń: Kształcenie i doświadczenie obcości. Inspiracje hermeneutyczne / 71
Ewa Bielska: Humanistyka zaangażowana, humanistyka wyalienowana – potencjał polityczny uniwersytetu, humanistyki, nauk społecznych / 83
Katarzyna Krasoń: Przestrzeń bricolage’u interpretacyjnego w koincydencji sztuki i pedagogiki / 95
Małgorzata Przanowska: Zamysł humanistyczny – zmysł pedagogiczny. Potencjał twórczy naśladowania wzorów a zmysłowość pedagogiki humanistycznej / 109
Irena Przybylska: Miękkość i zdziczenie – zwrot emocjonalny w nauce i kulturze / 125
Monika Sulik: Miłość w obliczu trudności – andragogiczno‑edukacyjne implikacje w biograficznych relacjach partnerskich / 143
Agnieszka Majewska‑Kafarowska: Wywrotka humanistyki – narracja o (nie)bezpieczeństwie humanistyki i jej nieodzowności w pedagogice (próba odniesienia do wizji humanistyki w ujęciu Michała Pawła Markowskiego) / 159
Krzysztof Maliszewski: Humanistyczny rdzeń pedagogiki. Czytając Politykę wrażliwości Michała Pawła Markowskiego / 177

Studia i rozprawy
Andrzej Radziewicz‑Winnicki: Żywiołowość niepokojącej nowoczesności a dylematy reprezentantów nauk społecznych / 199
Marta Perkowska, Maciej Oksztulski, Maciej Perkowski, Konrad Wnorowski: Prawo do nauki osób z autyzmem w polskim szkolnictwie wyższym – założenia i doświadczenia praktyczne na
przykładzie projektu NO‑AUTism / 219
Katarzyna Kowalczewska‑Grabowska, Katarzyna Borzucka‑Sitkiewicz: Opinie absolwentów na temat programu studiów w zakresie pedagogiki zdrowia w kontekście ich doświadczeń zawodowych / 245
Renata Czernecki: Problematyka wypalenia zawodowego osób aktywnych zawodowo w kontekście nabywania przez młodzież kompetencji psychospołecznych / 259
Ewa Humeniuk, Olga Dąbska, Katarzyna Pawlikowska‑Łagód, Beata Bytof: Poziom stresu zawodowego wśród nauczycieli / 279
Agnieszka Rumianowska: Rozwijanie kompetencji społecznych. Pomiędzy efektywnością a moralnością / 305
Joanna Szefer: Bunt wobec braku i nadzieja na rewolucję. Idea rezydualności w projektowaniu nowej jakości rozwojowej specjalizacji w pedagogice istotnej egzystencjalnie (wokół książki Julity Orzelskiej W stronę pedagogiki istotnej egzystencjalnie) / 325

Recenzje, komunikaty, polemiki
Uczniowie Tulpa, czyli na marginesach Niebezpiecznej humanistyki (Łukasz Michalski) / 349
Sprawozdanie z Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej Transgresja jako zjawisko w kulturze – szansa czy zagrożenie? (Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Warszawa, 18 listopada 2016 roku) (Joanna Michalak-Dawidziuk) / 357
Sprawozdanie z VII Konferencji Pedagogiki Dialogu: Emancypacyjno‑krytyczny potencjał dialogu (Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Warszawa, 9 grudnia 2016 roku) (Izabella Kust) / 365
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

    Polecamy

    Inne wydawcy

    Recenzje

    Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!