Gdy spełniają się marzenia
Wydawnictwo Naukowe PWN ma zaszczyt polecić Państwu wyjątkową publikację popularną poświęconą wybitnemu polskiemu inżynierowi – prof. Mieczysławowi G. Bekkerowi. Celem książki Gdy spełniają się marzenia. Droga Mieczysława G. Bekkera ze Strzyżowa na Księżyc jest prezentacja sylwetki i wspaniałych dokonań tego wybitnego naukowca polskiego pochodzenia. Jest to postać prawie w Polsce nieznana pomimo wybitnych osiągnięć naukowych i inżynierskich w świecie. Jest on nazywany powszechnie „Ojcem Terramechniki”, nauki z obszaru mechaniki stosowanej dotyczącej poruszania się pojazdów w terenie. Największym osiągnięciem prof. M. Bekkera – zwieńczeniem jego kariery naukowej – było zaprojektowanie układu jezdnego do pojazdów księżycowych LRV wykorzystanych w lotach kosmicznych Apollo 15/16/17. Olbrzymim atutem publikacji Gdy spełniają się marzenia. Droga Mieczysława G. Bekkera ze Strzyżowa na Księżyc jest fakt, że w środku publikacji Czytelnik znajdzie unikatowe, nieznane wcześniej ilustracje i zdjęcia pochodzące m.in. z największego archiwum dotyczącego życia i dokonań profesora M. G. Bekkera. Książka Gdy spełniają się marzenia. Droga Mieczysława G. Bekkera ze Strzyżowa na Księżyc, naszym zdaniem, wypełni lukę informacyjną, a jej lektura poprowadzi czytelnika przez mało znany świat unikalnej wiedzy i dokonań Polaka w kosmosie. Polecamy ją wszystkim ciekawym świata i dokonań wybitnych Polaków, polskiej myśli technicznej, zainteresowanym kosmosem i srebrnym globem, a także historią wybitnych jednostek XX w.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-23595-6
- ISBN druku: 978-83-01-23506-2
- Liczba stron: 210
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Przedmowa (Zbigniew Brzeziński) 9 Symboliczne lądowanie na Księżycu 11 Od autora. Droga do powstania książki 15 Droga do spełnienia marzeń 23 Tytułem wstępu 27 Cukrownie 29 Strzyżów 1903–1909 29 Zbiersk 1909–1913 34 Gosławice 1913–1924 37 Warszawa 1924–1939 43 Politechnika Warszawska 43 Służba wojskowa, Szkoła Podchorążych 45 Praca 46 Życie rodzinne 47 W świecie. Emigracja 1939–1989 55 Francja i pierwsze lata wojny 55 Kanada i Stany Zjednoczone 58 Santa Barbara 60 Emerytura 61 Wizyty członków rodziny Bekkera w Polsce 69 Wspomnienia 75 Mieczysław G. Bekker, Urywki wspomnień 75 Joy Heuser Otsuki, Mój dziadek: Mieczysław Bekker 77 J.Y. Wong, Mentor, przyjaciel, współpracownik. Moje wspomnienie o doktorze Mieczysławie Grzegorzu Bekkerze 80 Stig A.K. Areskoug, Tekst wygłoszony 2 października 1991 roku na Politechnice Warszawskiej podczas uroczystości nadania audytorium imienia M. Bekkera 84 Gustaw Tyro, Moje wspomnienie 87 Janusz Deresiewicz, Mieczysław Grzegorz Bekker 90 Zbigniew Becker, Pisze Bekker o Beckerze… 93 Zbigniew K. Rogowski, Szkic biograficzny M. Bekkera 96 Rozwój naukowy i droga zawodowa 101 Francja 112 Kanada i USA 113 1942–1950, Canadian Department of National Defence (Kanadyjski Departament Obrony Narodowej) 115 1950–1952, Stevens Institute of Technology, Hoboken, New Jersey, USA 116 1952–1954, Operations Research Office (Biuro Badań Operacyjnych), Johns Hopkins University, Washington, D.C. 118 1954–1960, U.S. Army Ordnance Tank Automotive Command (Dowództwo Motoryzacji Czołgów Armii Stanów Zjednoczonych), Warren, Michigan 118 1960–1970, General Motors Corporation, AC Electronics Defense Research Laboratories, Santa Barbara, California 121 Na emeryturze 123 ISTVS – International Society for Terrain-Vehicle Systems (Międzynarodowe Towarzystwo Mechaniki Układu Pojazd-Teren) 125 Osiągnięcia 127 Pojazd księżycowy LRV (Lunar Roving Vehicle) – cała historia 135 Kiedy powstał LRV? 135 Wątek nr 1. „Poczytaj mi Mamo i Tato” 138 Wątek nr 2. „Księżyc nad jeziorem” 139 Wątek nr 3. „Cukrownie i ich warsztaty” 139 Wątek nr 4. „Książka Jerzego Żuławskiego” 140 Wątek nr 5. „Obserwatorium astronomiczne” 141 Wątek nr 6. „Pojazdy i nowa technika” 141 Wątek nr 7. „Pasja czytania” 142 Tło polityczne programu kosmicznego 143 Realizacja projektu 145 Od Detroit do Santa Barbara 145 Pierwsza droga 147 Druga droga 149 Budujemy pojazdy 151 Pierwsze koncepcje 155 Konstrukcja koła 166 Konstrukcja pojazdu LRV 173 Podwozie/rama 177 System mobilności 177 Zawieszenie 178 System sterowania 179 Hamulce (układ hamulcowy) 180 Właściwości trakcyjne 180 Zasilanie 180 Systemy nawigacyjne 181 Wymiary i waga 182 Lądowanie na Księżycu 187 Wiadomość z ostatniej chwili. GM Design pokazuje księżycowego łazika 198 Program Artemis III 199 Zakończenie. Pamięć o Bekkerze w Polsce. Nasze polskie wyrzuty sumienia. Czy znamy i pamiętamy? 201 Bibliografia 205