Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU

Wirtualne Targi Książki - rabaty do -43%

Innowacyjne usługi banku + CD(Miękka)

4.00  [ 1 ocena ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
Produkt niedostępny
Zarezerwuj i odbierz w księgarni stacjonarnej PWN
Dodaj do schowka

Innowacyjne usługi banku + CD

Pierwsze w Polsce opracowanie przedstawiające obszerne spektrum innowacyjnych usług finansowych oferowanych przez banki.

Zostały one sklasyfikowane w zależności od:

  • typu klientów - klienci indywidualni, instytucjonalni, z grupy MSP, jednostki samorządu terytorialnego);
  • wybranych rynków - rynek instrumentów pochodnych, ubezpieczeń;
  • nowych form i kanałów świadczenia.

Omawiając różne typy usług, autorzy wskazują na korzystne i niekorzystne dla obydwu stron (banku i klienta) zjawiska towarzyszące transakcjom. Po każdym rozdziale zamieszczone zostały pytania kontrolne.

Na dołączonej płycie CD:

  • zbiór przydatnych aktów prawnych w formacie PDF;
  • 16 testów do samodzielnego rozwiązania;
  • propozycje zadań ze wskazówkami dotyczącymi rozwiązywania;
  • zbiór linków do ciekawych miejsc i przydatnych narzędzi w Internecie.

Książka została napisana przede wszystkim z myślą o:

  • studentach uczelni i wyższych szkół ekonomicznych (magisterskich i licencjackich), w szczególności na kierunkach finansowych ("finanse i bankowość", etc.);
  • słuchaczach studiów podyplomowych na kierunkach ekonomicznych, zwłaszcza o profilu bankowość i finanse;
  • studentach wyższych szkół technicznych (politechnik) i uniwersyteckich, studiujących na kierunku "zarządzanie i informatyka", "ekonomia";
  • wykładowcach i osobach prowadzących ćwiczenia z zakresu bankowości, rynku finansowego, częściowo z zakresu finansów przedsiębiorstw i instytucji samorządowych;
  • pracownikach instytucji pośrednictwa finansowego (bank, SKOK, niebankowy pośrednik kredytowy, towarzystwo finansowe, broker rynku ubezpieczeniowo-bankowego), zwłaszcza pełniących funkcje opiekunów (doradców) klientów;
  • przedsiębiorcach, menedżerach finansowych w przedsiębiorstwach, jednostkach samorządu terytorialnego.

Sponsor książki: PKO Bank Polski

Patron medialny książki: Gazeta Bankowa

Książka stanowi istotną nowość na rynku literatury w Polsce odnoszącej się do tematyki bankowości, w szczególności współczesnej bankowości. Stanowi ona kompleksowe kompendium wiedzy na temat nowoczesnych produktów bankowych, jakie funkcjonują w rozwiniętej gospodarce, do której Polska zmierza.Należy podkreślić, że nie wszystkie jeszcze produkty opisywane w książce funkcjonują w pełnym zakresie na rynku polskim. Ich znajomość potrzebna jest zarówno klientom banku jak i ich pracownikom, aby mogli oni przedstawić nowoczesne usługi bankowe klientom i wiązać ich w ten sposób z bankiem (zdobywać ich lojalność). Stąd też pojawienie się tej książki na rynku należy powitać z zadowoleniem. Sądzę, że w większym stopniu niż dotychczas będą się upowszechniać na polskim rynku bankowym nowoczesne usługi bankowe.
Prof. dr hab. Wiesław Dębski, Uniwersytet Łódzki
Opiniowana pozycja należy do tych podręczników, które zdecydowanie warto polecić do nauki finansów i bankowości. Można wskazać kilka powodów rekomendacji tego podręcznika. Po pierwsze tematyka (...). Po drugie zakres tematyczny (...). Po trzecie układ publikacji (...). Po czwarte forma (...).Po pierwsze jest to tematyka. Zagadnienie innowacji finansowych w ofercie banku jest tematem, który zyskuje stale na znaczeniu. Jest to oczywiste w okresie dynamicznych przeobrażeń sektora finansowego. Innowacje te są wywoływane nie tylko przez zmiany, jakie zachodzą we współczesnej bankowości ze względu na jej funkcje, ale także ze względu na postęp nowych technologii i globalizację. Są też inne jeszcze źródła ewolucji w bankowości. Konieczna jest zatem identyfikacja i analiza zachodzących zmian, a także ich prezentowanie oraz wyjaśnianie, co właśnie jest celem niniejszej książki. Po drugie zakres tematyczny. W publikacji opisano innowacyjne usługi bankowe w sposób uporządkowany. W prezentowaniu i wyjaśnianiu tematu przyjęto koncepcję „od ogółu do szczegółu”. Pozwala to na uchwycenie prawidłowej perspektywy pojmowania tematu. Ponadto, osobno przedstawiono innowacje bankowe na rynku klientów indywidualnych, a osobno na rynku klientów instytucjonalnych oraz małych i średnich przedsiębiorstw. Niezależnie od tego wyodrębniono zagadnienie innowacyjnych usług na rynku instrumentów pochodnych. Podobnie jak usług typu bankcassurance i bankowości elektronicznej. W rezultacie otrzymano przegląd podstawowych innowacji w usługach bankowych. Po trzecie układ publikacji Publikacja jest opracowaniem o charakterze syntetycznym i kompleksowym. Poszczególne rozdziały następują po sobie w logicznej kolejności, a przy tym pozostają względem siebie w odpowiednich proporcjach. Po czwarte forma Istotną zaletą publikacji jest również przystępny język prezentacji tematów. Książkę zilustrowano wykresami, tabelami i przykładami, które ułatwiają przyswojenie prezentowanych treści. W zakończeniu każdego rozdziału znajdują się zestawy pytań kontrolnych, które są przydatne dla utrwalenia tematu. Wskazano również literaturę uzupełniającą, co także należy ocenić pozytywnie. Podręcznik jest niewątpliwie dopracowany pod względem formalnym. Należy też docenić załączenie aneksu na płycie CD, na której zawarto dodatkowy materiał do ćwiczeń.
Prof. dr hab. Leszek Dziawgo, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Wspomniana książka jest pracą zbiorową pod redakcją naukową Pani Prof. dr hab. Doroty Korenik z Akademii Ekonomiczne we Wrocławiu. Składa się z siedmiu rozdziałów merytorycznych napisanych przez kilku autorów stanowiących logicznie powiązaną całość - książkę o ważnych problemach nowoczesnej bankowości.Współczesna bankowość w ostatnich latach ulega wielorakim zmianom pod wpływem zarówno otoczenia zewnętrznego jak i zmianach zachodzących wewnątrz samych banków. Zmiany te prowadzą między innymi do wzrostu innowacyjności banków i o tym traktuje opiniowana książka. Najważniejsze zmiany silnie oddziałujące na banki to postęp techniczny wdrażany do bankowości (rozwój telekomunikacji i infomatyki), globalizacja, powstawanie banków transnarodowych, rosnąca konkurencja na rynku usług bankowych i wywołane nią zmiany w potrzebach klientów i postawach (relacjach) banków z klientami. Część tych zmian w uwarunkowaniach działalności banku prowadzi do koniecznych zmian w postawach innowacyjnych banków oraz konieczności rozwoju rodzajów i form oferowanych przez nie produktów. Problematyka pracy doskonale wpasowuje się więc w pejzaż problemów rozwiązywanych obecnie przez współczesne banki, opisuje rzeczywistość, podpowiada rozwiązania, tłumaczy problemy, formułuje trudne odpowiedzi i ocenia.
Prof. dr hab. Marian Żukowski, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
W książce zostało poruszone szerokie spektrum różnorodnych usług bankowych, które stanowią coraz częściej uzupełnienie tradycyjnych usług depozytowo - kredytowych współczesnego banku. Dużą zaletą publikacji jest kompleksowość i duże zróżnicowanie prezentowanej treści. Opisywane operacje finansowe czytelnik książki mógł dotychczas mógł odnaleźć w wielu specjalistycznych publikacjach. Dlatego też prezentowana książka dobrze spełnia rolę typowej publikacji przekrojowej na polskim rynku wydawniczym.
Dr Emil Ślązak, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Na polskim rynku wydawniczym nie było do tej pory publikacji, dotyczącej problemów innowacji bankowych, której twórcami byliby autorzy krajowi. Mieliśmy do czynienia z kilkoma pozycjami tłumaczonymi z literatury obcojęzycznej. Zatem omawiana publikacja istotnie wzbogaca dostępną literaturę.
Prof. zw. dr hab. Wojciech Grzegorczyk, Uniwersytet Łódzki
Na podkreślenie zasługuje struktura publikacji z uwagi na to, iż każdy rozdział stanowi kompletną całość w zakresie poruszanej problematyki, a sekwencja rozdziałów pozwala czytelnikowi na swobodne, selektywne korzystanie z informacji zawartych w ich treści bez konieczności zachowania podczas studiowania kolejności wynikającej z zastosowanej numeracji (rozdziałów głównych).Jednakże jedną z najważniejszych cech tej publikacji, oprócz zawartych w niej treściach merytorycznych, jest w moim odczuciu niewątpliwie przejrzystość i spójność prowadzonego wywodu, co umożliwia czytelnikowi zrozumienie studiowanego- w podstawowym zakresie- zagadnienia. Z dydaktycznego punktu widzenia bardzo korzystne jest umieszczenie przez Autorów na końcu każdego rozdziału zestawu pytań ułatwiających kontrolę efektywności studiowania, a rekomendowanie literatury poszerzającej umożliwia pogłębienie wiedzy na dany temat.
Dr inż. Zbigniew Mazur, Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie
Publikacja bardzo interesująca. Przedstawiona problematyka jest: potrzebna i aktualna, wywołująca zainteresowanie i dyskusje w środowisku, zarówno teoretyków jak i praktyków. Podjęty przez Autorów temat nabiera dużego znaczenia w warunkach przemian na rynku usług finansowych.Główne zalety publikacji to: atrakcyjny temat, prezentacja zagadnień uwzględniająca oprócz perspektywy banków również optykę klientów sektora bankowego. W pracy nie określono okresu badawczego, nie ukazano ilustracji liczbowych, co powoduje, że ma ponadczasowy charakter i będzie aktualna w dłuższym okresie. Niewątpliwym atutem publikacji jest ciekawa zawartość, ukazująca kierunki rozwoju usług bankowych w Polsce, podejmowane działania przez banki wobec narastającej konkurencji ze strony własnego i z poza własnego sektora (zwłaszcza instytucji finansowych), reakcje banków na zmianę struktury dotychczasowych klientów, rozwój bankowości detalicznej i bankowych usług dla klientów instytucjonalnych. Nowoczesne usługi finansowe oferowane przez banki nie były przedmiotem nadmiernej uwagi autorów w czasopiśmiennictwie polskim. Także prezentacja zagadnień bankowości ukazująca relacje banku „przedsiębiorstwa przemysłu usług finansowych” z klientami należy do rzadkości. A zatem wybór prezentowanych zagadnień uznaję za uzasadniony.
Dr hab. Iwona Dorota Czechowska, Uniwersytet Łódzki
  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Odbiór osobisty w księgarni PWN - dostawa do 3 dni robocze
    • InPost Paczkomaty 24/7 - dostawa 1 dzień roboczy
    • Kurier - dostawa do 2 dni roboczych
    • Poczta Polska (kurier pocztowy oraz odbiór osobisty w Punktach Poczta, Żabka, Orlen, Ruch) - dostawa do 2 dni roboczych
    • ORLEN Paczka - dostawa do 2 dni roboczych
    Ważne informacje o wysyłce:
    • Nie wysyłamy paczek poza granice Polski.
    • Dostawa do części Paczkomatów InPost oraz opcja odbioru osobistego w księgarniach PWN jest realizowana po uprzednim opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem.
    • Całkowity czas oczekiwania na paczkę = termin wysyłki + dostawa wybranym przewoźnikiem.
    • Podane terminy dotyczą wyłącznie dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Dorota Korenik

Profesor, pracownik wielu uczelni, m.in.: Akademii Ekonomicznej, Wyższej Szkoły Zarządzania i Finansów, Wyższej Szkoły "Edukacja" we Wrocławiu, a także Akademii Świętokrzyskiej w Kielcach. Naucza zarówno podstaw finansów, jak i bardziej szczegółowych dyscyplin finansowych. Posiada komplementarną wiedzę ekonomiczną oraz bogate doświadczenie dydaktyczne.

Zarządzanie bankiem

Celem niniejszej książki jest przedstawienie wybranych zagadnień zarządzania bankiem, przede wszystkim bankiem uniwersalnym, traktowanym jako specyficzne przedsiębiorstwo - instytucja zaufania publicznego, której działalność opiera się na środkac...

Stabilność finasowa jako cel banku centralnego

Książka ukazuje niezwykle ważny problem miejsca stabilności finansowej w hierarchii celów banku centralnego. Na gruncie wszechstronnej analizy Autorka wykazała, iż od lat dziewięćdziesiątych XX stulecia znaczenie stabilności finansowej w działal...

Zarządzanie finansowe bankiem

Podręcznik obejmuje najważniejsze zagadnienia związane z zarządzaniem finansowym bankiem ze szczególnym uwzględnieniem efektywności, ryzyka oraz kapitałów. Poszczególne rozdziały dotyczą: roli banków i różnych aspekt&...

Polityka innowacyjna

Książka jest nieocenionym źródłem wiedzy do przedmiotu Polityka innowacyjna, a także do wielu innych związanych z innowacjami (m.in. polityka naukowo-technologiczna, zarządzanie innowacjami) wykładanymi na uczelniach ekonomicznych, uniwersytetach or...

iPocketLanguage - innowacyjny słownik niemiecko-polski

"Innowacyjny słownik niemiecko-polski. 100 najważniejszych słów z praktycznymi przykładami i zapisem wymowy" skonstruowany został na bazie metody zwanej mind mapping, którą wymyślili Tony i Barry Buzan. Została ona opracowana w ...

Systemy innowacyjne we współczesnej gospodarce światowej

Obecnie wiele krajów i regionów osiąga przewagę ekonomiczną dzięki innowacjom, które są, obok kapitału ludzkiego, głównym czynnikiem wzrostu gospodarczego. Powstawanie innowacji na danym obszarze zależy od sumy różnorodnych uwarunkowań, m.in. techno...
49,00 zł

Potencjał innowacyjny sektora publicznego z perspektywy Polski

Książka odnosi się do problematyki innowacji i innowacyjności sektora publicznego. Główne wątki poruszane w pracy dotyczą działań innowacyjnych sektora publicznego, barier dla rozwoju innowacji w tym sektorze, sztucznej inteligencji, lider&oacut...

Kapitał regionalny a zarządzanie innowacyjnym rozwojem regionu

Ze względu na nieustannie rosnące tempo zmian, determinowane wprowadzaniem innowacyjnych rozwiązań we wszystkich obszarach gospodarki oraz zmieniające się uwarunkowania społeczno-ekonomiczne i polityczne konieczne jest ciągłe monitorowanie zachodzących...

IELTS 15 General Training Student's Book with Answers with Audio with Resource Bank

Inside IELTS 15 General Training with Answers with Audio you'll find FOUR complete examination papers plus details of the different parts of the test and the scoring system, so you can familiarise yourself with the General Training test format and prac...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!