Jak osiągać sukcesy w nauce?
Książka, napisana przez wybitnych specjalistów w dziedzinie, prezentuje nowoczesne, interdyscyplinarne i potwierdzone naukowo podejście do uczenia się. Autorzy w przystępny sposób wyjaśniają, dlaczego zakłócenia umiejętności sensomotorycznych negatywnie wpływają na rozwój ruchowy, poznawczy i emocjonalny dziecka, a także dlaczego mogą być przyczyną specyficznych trudności w nauce oraz niedojrzałego zachowania uczniów. Pokazują, w jaki sposób diagnozować problem oraz skutecznie mu przeciwdziałać przez usprawnianie umiejętności koniecznych do efektywnego uczenia się oraz jak dzięki proponowanym przez nich rozwiązaniom (program ćwiczeń integrujących) wspierać harmonijny rozwój dziecka.
Techniki używane w INPP pozwalają na przekroczenie wielu międzydyscyplinarnych granic: techniki diagnostyczne oraz systemy obliczania punktów są oparte na testach, które powstały pierwotnie na polu medycyny ogólnej. Oznacza to, że jeśli te same testy zostaną użyte przez lekarza, fizjoterapeutę czy terapeutę zajęciowego, uzyskają oni identyczne wyniki. Jednakże używane w INPP metody interwencji różnią się od metod, jakimi zwyczajowo posługują się fizjoterapeuci czy terapeuci zajęciowi przeszkoleni w zakresie integracji sensorycznej; ostatecznie, testy fizyczne oraz programy leczenia fizycznego znajdują zastosowanie w odniesieniu do problemów natury edukacyjnej bądź psychologicznej. Celem niniejszej książki była synteza i zbliżenie różnych dziedzin zawodowych i osiągnięcie jednolitego rozumienia roli, jaką czynniki fizyczne mogą odgrywać zarówno w procesie uczenia się, jak i powstawania problemów emocjonalnych.
(Z Przedmowy)
WSPÓŁPRACA AUTORSKA
Doktor nauk humanistycznych Peter Blythe - starszy wykładowca w Instytucie Psychologii Stosowanej i Edukacji w College of Education w Lancashire. W 1975 roku powołał do życia Instytut Psychologii Neurofizjologicznej (INPP), w ramach którego opracował protokoły oceny i skutecznej interwencji rewalidacyjnej. Pozostawał kierownikiem INPP aż do 2000 roku. Instytut Psychologii Neurofizjologicznej w Chester jest międzynarodowym ośrodkiem szkoleniowym dla profesjonalistów, którzy chcą posługiwać się Metodą INPP.
Doktor nauk medycznych Lawrence J. Beuret - absolwent Loyola Stritch School of Medicine w Chicago, Illinois. Specjalizuje się w leczeniu zaburzeń psychosomatycznych oraz zespołu stresu pourazowego (PTSD). W 1985 roku odbył w Chester w Anglii szkolenie z zakresu stosowania technik terapeutycznych INPP w odniesieniu do pacjentów z opóźnieniem neurorozwojowym. W trakcie swojej praktyki rozszerzył on zastosowanie terapeutycznych technik INPP, obejmując nimi zarówno dzieci w wieku przedszkolnym, nastolatków, jak i osoby dorosłe z trudnościami w pisaniu i uczeniu się. Aktualnie zajmuje się konstruowaniem kursów dla terapeutów, doskonalących umiejętność rozpoznawania i leczenia podświadomych objawów PTSD.