MENU

Kulturowe gry w „Grze o tron” - 01 Tworzenie quasi-średniowiecznego świata w cyklu Pieśń lodu i ognia G.R.R. Martina

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Katowice, 2016

  • Redakcja naukowa: Beata Gontarz

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Kulturowe gry w „Grze o tron” - 01 Tworzenie quasi-średniowiecznego świata w cyklu Pieśń lodu i ognia G.R.R. Martina

Monografia powstała w ramach spotkań Studenckiego Koła Badaczy Kultury Popularnej „Matriks” na Uniwersytecie Śląskim. Młodzi badacze kultury popularnej, wykorzystując wiedzę adeptów dyscyplin, jakie zgłębiają na studiach: kulturoznawstwa, medioznawstwa, literaturoznawstwa, historii krytycznie przyjrzeli się zabiegom autora Gry o tron, skutkującym stworzeniem uniwersum, które okazało się atrakcyjne dla współczesnego uczestnika kultury. Wskazali, że Martin sięga do naszych, współczesnych, rozpoznań o człowieku i świecie: żyjemy w stanie rozproszenia, nieporządku, zaciemnienia reguł. Mocniej, jak się wydaje, akcentuje brak arche, utratę podstaw, co odpowiada postmodernistycznemu kontekstowi czasowemu, w jakim cykl powstał. Autorzy książki sprawdzali reguły z jednej strony wciągania odbiorcę w doskonale znany model gatunkowy fantasy, a drugiej – podsuwania tropów, aby szukać nowości, odmienności, oryginalności. Tytuł monografii narzucił się w sposób oczywisty. Nie tylko jako efektowna gra słów, odwołująca się do pomysłu George’a R. R. Martina: grę (o co? – na to pytanie próbują odpowiedzieć autorzy monografii) wprowadził wszak twórca do Westeroskiego uniwersum. To również propozycja metody badawczej, a mianowicie wskazanie kulturowych obszarów odniesień, wykorzystywanych przez Martina, jak: chaos zestawiany z linearnością historii oraz porządkiem religii i mocą magii, obrazowanie ludzkich lęków, zagubienia i poszukiwania tożsamości, demontaż wzorców archetypowych i struktur kompozycyjno-fabularnych.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści

Beata Gontarz: Skąd ta książka? / 7
Michał Sapa: Tworzenie quasi‑średniowiecznego świata w cyklu Pieśń lodu i ognia G.R.R. Martina / 11
Aneta Kruc, Justyna Rzońca: Prehistoria w Pieśni lodu i ognia / 29
Miła Irek: The Monster outside and the one within: the departure from the Tolkienesque concept of monstrosity in the books of G.R.R. Martin / 49
Karolina Glück: Tożsamość w kontekście religii i magii w Pieśni lodu i ognia / 63
Justyna Skrzypnik: Archetypy (nie)kobiecości w uniwersum Pieśni lodu i ognia / 89
Daria Swędzioł: Pikareska a tendencje demitologizujące w Pieśni lodu i ognia / 121

Bibliografia / 143
Indeks osobowy (zestawiły Daria Swędzioł i Justyna Skrzypnik) / 151
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

9,89 zł
10,99 zł

Na końcu świata

Doktor Ellie Thompson przyjeżdża do Laosu, by otrząsnąć się po zdradzie męża i zastanowić nad przyszłością. Nie spodziewa się, że w tym odległym kraju spotka przyjaciela z dawnych lat, doktora Lucę Chirsky’ego. Luca ma za sobą rozwód i też...
39,06 zł
44,90 zł

Ptaki i wilki. Tajna gra, która odwróciła losy II wojny światowej

Intrygująca, prawdziwa opowieść o wojnie, grupie niesamowitych kobiet i jednej z najważniejszych gier wojennych w historii. Przeczytajcie ją, zanim wezmą się do niej filmowcy. -Tom Mouat, oficer ds. gier wojennych w brytyjskiej Akademii Obrony Narodowe...
29,93 zł
39,90 zł

Koniec lodu

Finalista literackiej Nagrody im. E.O. Wilsona American PEN Center dla książek naukowychPo prawie dekadzie, którą spędził jako reporter wojenny, uznany dziennikarz Dahr Jamail wraca na swoje ukochane górskie szlaki Ameryki. Jednak z...
7,11 zł
7,90 zł

Wiedźmin - oficjalne dodatki - poradnik do gry

Poradnik do oficjalnych dodatków do gry „Wiedźmin”- Ceny neutralności i Efektu ubocznego. W tekście znajdziecie dokładne rozwiązanie dodatkowych scenariuszy, wraz z uwzględnieniem wszystkich zadań pobocznych.Wiedźmin - of...
7,11 zł
7,90 zł

Enclave - poradnik do gry

Dokładny opis przejścia Enclave, utrzymanej w mrocznym klimacie dark fantasy przygodowej gry akcji z elementami RPG. Grę można przejść zarówno jasną jak i ciemną ścieżką, co uwzględniono w poradniku.Enclave - poradnik do gry zawiera ...
8,01 zł
8,90 zł

King's Bounty: Legenda - poradnik do gry

Poradnik do gry „King's Bounty: Legenda” stanowi uzupełnienie instrukcji dołączonej do gry. W tekście znajdują się informacje, które ułatwią wykonanie wszystkich misji z wątku głównego, a także szczegółowe opisy ponad d...
7,11 zł
7,90 zł

Eragon - poradnik do gry

Poradnik do gry przygodowej „Eragon”, stworzonej na podstawie książki Christophera Paoliniego. Znajdziecie w nim opis przejścia wszystkich lokacji, dzięki czemu z pewnością uda się wam uratować krainę Alageasi przed tyranem Galbatorixem.
7,09 zł
7,88 zł

Fable III - osiągnięcia - poradnik do gry

Poradnik krok po kroku pomoże w zdobyciu wszystkich achievementów dostępnych w grze Fable III. Ponadto czytelnik znajdzie w nim wyczerpujący opis dostępnych w grze zdobyczy.Fable III - osiągnięcia - poradnik do gry zawiera poszukiwane prze...
7,11 zł
7,90 zł

Arcanum: Przypowieść o Maszynach i Magyi - poradnik do gry

Arcanum można uznać za jeden z największych wirtualnych światów jaki dotychczas stworzono, dlatego też publikując niniejszy poradnik mamy nadzieję, iż umożliwi on wam jego lepsze, bardziej dogłębne poznanie oraz oczywiście ułatwi i uprzyjemni z...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!