MENU

Kwartalnik Pedagogiczny 2019/3 (253)

(ePrasa)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2019

  • Seria / cykl: KWARTALNIK PEDAGOGICZNY

  • Redakcja naukowa: Adam Fijałkowski

  • Wydawca: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Kwartalnik Pedagogiczny 2019/3 (253)

Autorzy artykułów opublikowanych w numerze piszą m. in. o: kształceniu rozumienia tekstu pisanego u dzieci w wieku wczesnoszkolnym, edukacji włączającej uczniów z niepełnosprawnością, gotowości integracyjnej i aprobacie społecznej uczniów liceów, reintegracji społecznej osób bezdomnych, usamodzielnieniu niesprawnych intelektualnie wychowanków specjalnych ośrodków wychowawczych. W dziale „Materiały i sprawozdania z badań” znajdują się teksty poświęcone problemom, z jakimi zmagają się nauczyciele dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz funkcjonowaniu w społeczeństwie dzieci i osób dorosłych z niepełnosprawnościami.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
A R T Y K U Ł Y
Tomasz Leś – Współzależność i asymetria w relacjach pedagogiki z filozofią 9
Barbara Murawska – Kształcenie rozumienia tekstu pisanego u dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Wybrane zagadnienia 31
Zenon Gajdzica – Wybrane aspekty czasu w dwóch koncepcjach edukacji włączającej uczniów z niepełnosprawnością 42
Maria Chodkowska, Zdzisław Kazanowski – Gotowość do akceptacji rówieśników z niepełnosprawnością intelektualną we wspólnej przestrzeni edukacyjnej 56
Zdzisław Kazanowski, Piotr Alfred Gindrich – Gotowość integracyjna a aprobata społeczna uczniów liceum w kontekście wybranych zmiennych demograficznych 75
Agnieszka Kowalska – Inkluzyjna edukacja ustawiczna w procesie reintegracji społecznej osób bezdomnych 91
Ewa Skrzetuska – Refleksja nauczyciela podstawą działań włączających w edukacji 106
Monika Skura – „Społeczeństwo dla wszystkich”, czy tylko „szkoła dla wszystkich” – opinie nauczycieli szkoły specjalnej, integracyjnej i ogólnodostępnej 119
Anida Szafrańska – Usamodzielnienie niepełnosprawnych intelektualnie wychowanków specjalnych ośrodków wychowawczych 139

C O L L O Q U I A
Paula Guerra, Piotr Zańko – Educational contexts of cultural resistance in Poland and Portugal. An introduction to research 155
Katarzyna Brzosko-Barratt – Designing a pre-service CLIL teacher education program 173

M A T E R I A Ł Y I S P R A W O Z D A N I A Z B A D A Ń
Beata Antoszewska, Małgorzata Moszyńska – Doświadczenia nauczycieli szkół przyszpitalnych w paradygmacie inkluzji ucznia ze specjalnymi potrzebami
edukacyjnymi 194
Aleksandra Berkowska, Anna Kowalewska, Joanna Mazur – Uczestnictwo w zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych w zależności od stanu zdrowia uczniów oraz wybranych
czynników kontekstowych 207

Kamila Miler-Zdanowska – Sytuacja społeczna i relacje rówieśnicze ucznia z niepełnosprawnością wzroku 223
Ewelina Młynarczyk-Karabin – Nowe technologie a funkcjonowanie osób z niepełnosprawnością w społeczeństwie 239

R E C E N Z J A
Adam Fijałkowski – Joachim Bahlcke, Kalwinizm i Jednota braci czeskich w Europie Środkowej i Środkowo-Wschodniej. Studia na temat społecznego i kulturowego znaczenia wyznania reformowanego w okresie wczesnonowożytnym, pod red. Romana Mnicha 252
Noty o Autorach 255

A R T I C L E S
Tomasz Leś – Interdependence and asymmetry in the relationships between pedagogy and philosophy 9
Barbara Murawska – Early primary literacy development. Selected issues 31
Zenon Gajdzica – Selected aspects of time in two concepts of inclusive education of learners with disabilities 42
Maria Chodkowska, Zdzisław Kazanowski – Readiness to accept peers with intellectual disabilities in a common learning space 56
Zdzisław Kazanowski, Piotr Alfred Gindrich – Inclusive readiness, social desirability and the importance of some demographic variables regarding a sample of high
school students 75
Agnieszka Kowalska – Inclusive adult education in the process of social reintegration of homeless people 91
Ewa Skrzetuska – Teachers’ reflection as a basis for inclusive activities in education 106
Monika Skura – “Society for all” or just “school for all” – the opinions of teachers from special, integration and regular schools 119
Anida Szafrańska – Empowerment of intellectually disabled students of special educational centres 139

C O L L O Q U I A
Paula Guerra, Piotr Zańko – Educational contexts of cultural resistance in Poland and Portugal. An introduction to research 155
Katarzyna Brzosko-Barratt – Designing a pre-service CLIL teacher education program 173

M A T E R I A L S A N D R E S E A R C H R E P O R T S
Beata Antoszewska, Małgorzata Moszyńska – Experiences of hospital school teachers’ in the paradigm of inclusion of students with special educational needs 194
Aleksandra Berkowska, Anna Kowalewska, Joanna Mazur – Participation in classes and extracurricular activities depending on students’ health and selected contextual
factors 207

Kamila Miler-Zdanowska – Social situation and peer relations of students with visual impairment 223
Ewelina Młynarczyk-Karabin – New technologies and the functioning of people with disabilities in society 239

R E V I E W
Adam Fijałkowski – Joachim Bahlcke, Kalwinizm i Jednota braci czeskich w Europie Środkowej i Środkowo-Wschodniej. Studia na temat społecznego i kulturowego znaczenia wyznania reformowanego w okresie wczesnonowożytnym, (ed.) Roman Mnich 252
Contributors to this issue 255
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
O czasopiśmie
Brak informacji
(pdf)
O Autorach
Brak informacji

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
O czasopiśmie
Brak informacji
(pdf)
O Autorach
Brak informacji
(pdf)
Międzynarodowa Rada Naukowa, Programowa i Konsultacyjna
Brak informacji
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

16,14 zł
16,99 zł

Koński Targ 2/2013

Koński Targ powstał w roku 1996 jako nowatorski kwartalnik zawierający ogłoszenia sprzedaży koni pochodzących od prywatnych hodowców. Od tamtej pory niezmiennie jest jedyną gazetą ogłoszeniową o koniach na polskim rynku.Na przestrzen...
8,45 zł
8,89 zł

Polityka nr 25/2019

POLITYKA to najlepiej sprzedający się tygodnik na polskim rynku, ukazujący się nieprzerwanie od 1957 roku. Tematyka obejmuje bieżące wydarzenia polityczne, gospodarcze, naukowe i kulturalne z Polski, Europy i ze świata. Każdy numer to raporty i pogł...
3,12 zł
3,28 zł

Victor nr 13/497 27 czerwca 2019

DWUTYGODNIK „Victor” to pismo edukacyjno-rozrywkowo-publicystyczne skierowane do młodzieży w wieku 13–16 lat.- Część edukacyjna – przydatna na co dzień w szkole i w domu, uzupełnia i utrwala wiedzę z zakresu przedmio...
11,12 zł
11,70 zł

Zeszyty Naukowe WSHE, t. XXXVIII, Nauki Pedagogiczne

Celem niniejszego tomu jest podkreślenie istoty nauki i działań pedagogicznych wobec problemów społecznych i opiekuńczych współczesności w relacji pedagogicznej. Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza opisuje, wyjaśnia i optymalizuje szeroko r...
9,50 zł
10,00 zł

ULTRA – Dalej niż maraton 07/2019

„Na naszych łamach nie tylko przekraczamy magiczną granicę 42 km i 195 m, ale przede wszystkim pomagamy naszym czytelnikom przekroczyć wyobrażenie o tym, czym są biegi ultra. Bo „ULTRA” to magazyn nie tylko dla doświadczonych ultramar...
9,50 zł
10,00 zł

Nowa Europa Wschodnia 3-4/2012. W służbie kremla

W numerze wakacyjnym (podwójnym) Nowej Europy Wschodniej: rosyjski reżyser Iwan Wyrypajew mówi o Bogu, wierze i rozumie: „W mentalność Rosjanina jest wpisane poszukiwanie czegoś transcendentalnego, ponad bytem danym. Rosjanin poszuk...
28,98 zł
30,50 zł

Więź 3/2023

To nie jest kraj dla rodziców W Polsce rodzi się coraz mniej dzieci. Do końca wieku liczba ludności może spaść poniżej 30 milionów. Jednocześnie na potomstwo decydują się dziś częściej zamożne kobiety z dużych miast. Czy rodzicielstwo stanie się...
4,70 zł
4,95 zł

Cogito nr 9 (543) Wrzesień 2019

„Cogito” to jedyny młodzieżowy DWUTYGODNIK, który z sukcesem pomaga młodym ludziom w wieku 15–19 lat przygotować się do matury z języka polskiego, matematyki, WOS-u, biologii i geografii. Publikuje arkusze do egzaminów p...
22,80 zł
24,00 zł

Administrator i Menedżer Nieruchomości 3/2023

ADMINISTRATOR i MENEDŻER NIERUCHOMOŚCI to miesięcznik adresowany do zarządców nieruchomości budynkowych: m.in. spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych, towarzystw budownictwa społecznego oraz firm zarządzających nieruchomościami.

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!