Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Sesja z PWN »
MENU

Kwartalnik Pedagogiczny 2019/3 (253)(ePrasa)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Warszawa, 1, 2019

  • Seria / cykl: KWARTALNIK PEDAGOGICZNY

  • Redakcja naukowa: Adam Fijałkowski

  • Wydawca: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

16,00
Cena zawiera podatek VAT.
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Kwartalnik Pedagogiczny 2019/3 (253)

Autorzy artykułów opublikowanych w numerze piszą m. in. o: kształceniu rozumienia tekstu pisanego u dzieci w wieku wczesnoszkolnym, edukacji włączającej uczniów z niepełnosprawnością, gotowości integracyjnej i aprobacie społecznej uczniów liceów, reintegracji społecznej osób bezdomnych, usamodzielnieniu niesprawnych intelektualnie wychowanków specjalnych ośrodków wychowawczych. W dziale „Materiały i sprawozdania z badań” znajdują się teksty poświęcone problemom, z jakimi zmagają się nauczyciele dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz funkcjonowaniu w społeczeństwie dzieci i osób dorosłych z niepełnosprawnościami.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
A R T Y K U Ł Y
Tomasz Leś – Współzależność i asymetria w relacjach pedagogiki z filozofią 9
Barbara Murawska – Kształcenie rozumienia tekstu pisanego u dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Wybrane zagadnienia 31
Zenon Gajdzica – Wybrane aspekty czasu w dwóch koncepcjach edukacji włączającej uczniów z niepełnosprawnością 42
Maria Chodkowska, Zdzisław Kazanowski – Gotowość do akceptacji rówieśników z niepełnosprawnością intelektualną we wspólnej przestrzeni edukacyjnej 56
Zdzisław Kazanowski, Piotr Alfred Gindrich – Gotowość integracyjna a aprobata społeczna uczniów liceum w kontekście wybranych zmiennych demograficznych 75
Agnieszka Kowalska – Inkluzyjna edukacja ustawiczna w procesie reintegracji społecznej osób bezdomnych 91
Ewa Skrzetuska – Refleksja nauczyciela podstawą działań włączających w edukacji 106
Monika Skura – „Społeczeństwo dla wszystkich”, czy tylko „szkoła dla wszystkich” – opinie nauczycieli szkoły specjalnej, integracyjnej i ogólnodostępnej 119
Anida Szafrańska – Usamodzielnienie niepełnosprawnych intelektualnie wychowanków specjalnych ośrodków wychowawczych 139

C O L L O Q U I A
Paula Guerra, Piotr Zańko – Educational contexts of cultural resistance in Poland and Portugal. An introduction to research 155
Katarzyna Brzosko-Barratt – Designing a pre-service CLIL teacher education program 173

M A T E R I A Ł Y I S P R A W O Z D A N I A Z B A D A Ń
Beata Antoszewska, Małgorzata Moszyńska – Doświadczenia nauczycieli szkół przyszpitalnych w paradygmacie inkluzji ucznia ze specjalnymi potrzebami
edukacyjnymi 194
Aleksandra Berkowska, Anna Kowalewska, Joanna Mazur – Uczestnictwo w zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych w zależności od stanu zdrowia uczniów oraz wybranych
czynników kontekstowych 207

Kamila Miler-Zdanowska – Sytuacja społeczna i relacje rówieśnicze ucznia z niepełnosprawnością wzroku 223
Ewelina Młynarczyk-Karabin – Nowe technologie a funkcjonowanie osób z niepełnosprawnością w społeczeństwie 239

R E C E N Z J A
Adam Fijałkowski – Joachim Bahlcke, Kalwinizm i Jednota braci czeskich w Europie Środkowej i Środkowo-Wschodniej. Studia na temat społecznego i kulturowego znaczenia wyznania reformowanego w okresie wczesnonowożytnym, pod red. Romana Mnicha 252
Noty o Autorach 255

A R T I C L E S
Tomasz Leś – Interdependence and asymmetry in the relationships between pedagogy and philosophy 9
Barbara Murawska – Early primary literacy development. Selected issues 31
Zenon Gajdzica – Selected aspects of time in two concepts of inclusive education of learners with disabilities 42
Maria Chodkowska, Zdzisław Kazanowski – Readiness to accept peers with intellectual disabilities in a common learning space 56
Zdzisław Kazanowski, Piotr Alfred Gindrich – Inclusive readiness, social desirability and the importance of some demographic variables regarding a sample of high
school students 75
Agnieszka Kowalska – Inclusive adult education in the process of social reintegration of homeless people 91
Ewa Skrzetuska – Teachers’ reflection as a basis for inclusive activities in education 106
Monika Skura – “Society for all” or just “school for all” – the opinions of teachers from special, integration and regular schools 119
Anida Szafrańska – Empowerment of intellectually disabled students of special educational centres 139

C O L L O Q U I A
Paula Guerra, Piotr Zańko – Educational contexts of cultural resistance in Poland and Portugal. An introduction to research 155
Katarzyna Brzosko-Barratt – Designing a pre-service CLIL teacher education program 173

M A T E R I A L S A N D R E S E A R C H R E P O R T S
Beata Antoszewska, Małgorzata Moszyńska – Experiences of hospital school teachers’ in the paradigm of inclusion of students with special educational needs 194
Aleksandra Berkowska, Anna Kowalewska, Joanna Mazur – Participation in classes and extracurricular activities depending on students’ health and selected contextual
factors 207

Kamila Miler-Zdanowska – Social situation and peer relations of students with visual impairment 223
Ewelina Młynarczyk-Karabin – New technologies and the functioning of people with disabilities in society 239

R E V I E W
Adam Fijałkowski – Joachim Bahlcke, Kalwinizm i Jednota braci czeskich w Europie Środkowej i Środkowo-Wschodniej. Studia na temat społecznego i kulturowego znaczenia wyznania reformowanego w okresie wczesnonowożytnym, (ed.) Roman Mnich 252
Contributors to this issue 255
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
O czasopiśmie
Brak informacji
(pdf)
O Autorach
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

4,60 zł

Wieś i Rolnictwo nr 3(176)/2017 - Danuta Guzal-Dec, Magdalena Zwolińska-Ligaj: The Role of Local Action Groups in the Process of Multifunctional Development of a Peripheral Region. A Case Study of the Region of Lublin, Poland [Rola lokalnych grup działan

Contents [W numerze] Editors’ Note [Od redakcji], s. 7–10. Articles [Artykuły] David Freshwater: The Importance of Improving Incentives and Employment Opportunities for Farm Households in Poland [Znaczenie wzrostu atrakcyjności i możliwości...
2,50 zł

Bank Spółdzielczy 3/589, lipiec-wrzesień 2018 - Dynamika zmian społecznych i technologii wyzwaniem dla bankowości

Co powinniśmy wiedzieć o rozwiązaniach blockchainowych, o sposobach na bezpieczne transakcje i zagrożeniach, które niosą nowe technologie? Jak konstruować umowy, by były zrozumiałe dla klientów? Jak używać mediów społecznościowych?...
22,00 zł

Neurologia Praktyczna 3/2016

Dwumiesięcznik skierowany do neurologówi lekarzy praktyki ogólnej, zainteresowanych bliższym poznaniem zagadnień z zakresu neurologii. Na jego treść składają się tłumaczone w pełnej wersji bieżące artykuły z czołowych światowych i europej...
9,00 zł

Izolacje 3/2019

W marcowym wydaniu miesięcznika IZOLACJE można przeczytać publikacje dotyczące m.in. zmian wymaganej izolacyjności cieplnej przegród i ich wpływach na wielkości wskaźników zapotrzebowania na energię użytkową budynku oraz sposobu projektow...
9,00 zł

Izolacje 1/2019

W styczniowym wydaniu miesięcznika IZOLACJE piszemy m.in. o termomodernizacji zabytkowego budynku szkolnego oraz odporności ogniowej konstrukcji dachowych. Radzimy też, jak przeprowadzić renowację zawilgoconych budynków, i wyjaśniamy, dlaczego n...
1,49 zł

„Narracje o Zagładzie” 2017, nr 3: Zwierzęta/Zagłada - 02 Zagłada, ofiara i zwierzęta w myśli Elisabeth de Fontenay

Dominantą tematyczną nowego numeru „Narracji o Zagładzie” jest kwestia relacji studiów nad Zagładą ze studiami nad zwierzętami – tym zagadnieniom poświęcony został zbiór artykułów: Barbary Czarneckiej, Katarzyny E...
3,28 zł

Victor nr 11/495 30 maja 2019

DWUTYGODNIK „Victor” to pismo edukacyjno-rozrywkowo-publicystyczne skierowane do młodzieży w wieku 13–16 lat. - Część edukacyjna – przydatna na co dzień w szkole i w domu, uzupełnia i utrwala wiedzę z zakresu przedmiotów ...
1,49 zł

„Narracje o Zagładzie” 2017, nr 3: Zwierzęta/Zagłada - 31 recenzja Andrzeja Juchniewicza

Dominantą tematyczną nowego numeru „Narracji o Zagładzie” jest kwestia relacji studiów nad Zagładą ze studiami nad zwierzętami – tym zagadnieniom poświęcony został zbiór artykułów: Barbary Czarneckiej, Katarzyny E...
1,49 zł

„Cieszyński Almanach Pedagogiczny”. T. 5: Świat wartości w wychowaniu i edukacji - 03 Świat wartości a edukacja dzieci i młodzieży

"Cieszyński Almanach Pedagogiczny" jest periodykiem o tematyce ogólnopedagogicznej, otwartym na szeroko rozumianą współpracę. Powstał z inicjatywy Dyrekcji Instytut Nauk o Edukacji Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszyni...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!