MENU

Kwartalnik Pedagogiczny 2019/4 (254)

(ePrasa)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2019

  • Seria / cykl: KWARTALNIK PEDAGOGICZNY

  • Redakcja naukowa: Adam Fijałkowski

  • Wydawca: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Kwartalnik Pedagogiczny 2019/4 (254)

Autorzy opublikowanych w numerze artykułów piszą m.in. o niemieckiej pedagogice kultury, próbie (re)konstrukcji pojęcia „ogłada”, ubóstwie dzieci, edukacji włączającej uczniów dotkniętych niepełnosprawnościami, a także o przyczynach, dla których nieletni stają się sprawcami czynów zabronionych. W dziale Materiały i sprawozdania z badań znajdują się teksty poświęcone selekcji uczniów u progu szkoły ponadpodstawowej, polsko-niemieckim badaniom kompetencji społecznych studentów, którzy przygotowują się do sprawowania opieki nad osobami starszymi czy autorskim badaniom dotyczącym wiedzy dzieci na temat pieniędzy.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
ARTYKUŁY
Mirosław S. Szymański – Recepcja niemieckiej pedagogiki kultury w polskiej humanistyce 9
Katarzyna Wrońska – Ogłada – nieobecny dyskurs w pedagogice. Próba (re)konstrukcji pojęcia 20
Katarzyna Dworakowska – Sztuka bycia nikim, czyli o problemie odpodmiotowienia jako akcie oporu 39
Anna Dąbrowska – O przydatności dla pedagogów diagnoz edukacyjnych w zakresie badania piśmienności młodzieży – uwagi na marginesie analizy dokumentacji egzaminów gimnazjalnych 53
Elżbieta Litwin-Sondej – Spółdzielnia Marii Skłodowskiej-Curie a uniwersytety dziecięce 71
Zbigniew Babicki – Wsparcie społeczne dziecka w sytuacji ubóstwa – przykład rwandyjski 87
Jarosław Bąbka – Proinkluzyjne walory kapitału społecznego osób z niepełnosprawnością 104
Karolina Gniazdowska – Edukacja włączająca – korzyści dla uczniów z niepełnosprawnością i bez niepełnosprawności 120
Klaudia Chylińska, Magdalena Kękuś, Iwona Dudek, Malwina Szpitalak – Nieletni jako sprawca czynu zabronionego – determinanty niedostosowania społecznego 135
Wojciech Swędzioł – Turystyka przygodowa jako kierunek kształcenia kadr dla turystyki 151
Agnieszka Koszałka-Silska – Edukacja przygodowa z perspektywy krajów o bogatej tradycji outdoor & adventure education 170

COLLOQUIA
Patrizia Breil – Phenomenology in Pedagogical Settings. Overview of the current discourse on phenomenological pedagogy 183
Anna Wileczek – Linguistic images of modern parenthood on parenting websites 197

MATERIAŁY I SPRAWOZDANIA Z BADAŃ
Marek Smulczyk, Roman Dolata, Artur Pokropek – Selekcja na progu szkoły ponadgimnazjalnej: merytokracja czy statusowy determinizm? 216
Anna Kanios, Anna Bocheńska-Brandt – Profile kompetencji społecznych studentów przygotowujących się do sprawowania opieki nad osobami starszymi – badania
polsko-niemieckie 237
Renata Raszka – Potoczna wiedza dzieci na temat pieniędzy. Wnioski z badań własnych 255
Witold Chmielewski – W trosce o polskość dzieci i młodzieży z okresu drugiej wojny światowej w Nowej Zelandii 272

RECENZJE
Jarosław Horowski – Piotr Magiera, Metateoria pedagogiki chrześcijańskiej 291
Joanna Madalińska-Michalak – Zuzanna Zbróg, Wiedza pedagogiczna przyszłych nauczycieli w perspektywie teorii reprezentacji społecznych. Ujęcie dynamiczne 294
Arleta Suwalska – Christine Broughan, Graham Steventon i Lynn Clouder (red.),
Global perspectives on teaching excellence: A new era for higher education [Globalne perspektywy doskonałości w nauczaniu: Nowa era szkolnictwa wyższego] 301
Noty o Autorach 306

ARTICLES
Mirosław S. Szymański – Reception of German cultural pedagogy in the Polish humanities 9
Katarzyna Wrońska – Civility – a notion absent from pedagogical discourse. An attempt to (re)construct the concept 20
Katarzyna Dworakowska – The art of being nobody 39
Anna Dąbrowska – About the pedagogical usefulness of educational diagnoses regarding research on youth literacy – comments on the analysis of Polish
middle school exams 53
Elżbieta Litwin-Sondej – The Cooperative of Maria Skłodowska-Curie and children’s universities 71
Zbigniew Babicki – Social support for children in a poverty situation – a Rwandan example 87
Jarosław Bąbka – Post-inclusive values of social capital in terms of people with disabilities 104
Karolina Gniazdowska – Inclusive education – benefits for students with and without disabilities 120
Klaudia Chylińska, Magdalena Kękuś, Iwona Dudek, Malwina Szpitalak – Juvenile offenders – determinants of social maladjustment 135
Wojciech Swędzioł – Adventure tourism as a direction of educating personnel for tourism 151
Agnieszka Koszałka-Silska – Adventure education in countries with rich traditions of outdoor & adventure education 170

COLLOQUIA
Patrizia Breil – Phenomenology in pedagogical settings. Overview of the current discourse on phenomenological pedagogy 183
Anna Wileczek – Linguistic images of modern parenthood on parenting websites 197

MATERIALS AND RESEARCH REPORTS
Marek Smulczyk, Roman Dolata, Artur Pokropek – Selection processes at the threshold of upper secondary school: meritocracy or status determinism 216
Anna Kanios, Anna Bocheńska-Brandt – Social competence profiles of students preparing for caregiving of the elderly – a Polish-German study 237
Renata Raszka – Children’s everyday knowledge of money. Research findings 255
Witold Chmielewski – In an effort to preserve the polish identity of children and youth during the second world war in New Zealand 272

REVIEWS
Jarosław Horowski – Piotr Magiera, Metateoria pedagogiki chrześcijańskiej 291
Joanna Madalińska-Michalak – Zuzanna Zbróg, Wiedza pedagogiczna przyszłych nauczycieli w perspektywie teorii reprezentacji społecznych. Ujęcie dynamiczne 294
Arleta Suwalska – Christine Broughan, Graham Steventon and Lynn Clouder (Eds.), Global perspectives on teaching excellence: A new era for higher education 301
Contributors to this issue 306
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
O Autorach
Brak informacji
(pdf)
Międzynarodowa Rada Naukowa, Programowa i Konsultacyjna
Brak informacji
(pdf)
O czasopiśmie
Brak informacji

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
O Autorach
Brak informacji
(pdf)
Międzynarodowa Rada Naukowa, Programowa i Konsultacyjna
Brak informacji
(pdf)
O czasopiśmie
Brak informacji
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

14,25 zł
15,00 zł

Hipoalergiczni 2019 nr 20_11

Rozwikłaliśmy zagadkę, jeśli chodzi o przyczyny większości chorób przewlekłych. Jest to w głównej mierze styl życia, który często nie jest zgodny z naszym biologicznym rytmem oraz intensywne rolnictwo z nadmiarem zastosowanej synte...
7,51 zł
7,91 zł

Forum nr 25/2019

FORUM to najpopularniejszy dwutygodnik z przedrukami prasy światowej w Polsce. Publikuje świetnie przygotowane tłumaczenia tekstów z takich tytułów jak: Der Spiegel, The Guardian, Die Zeit, El Pais, The New York Times i wielu innych. Tema...
12,35 zł
13,00 zł

Zarządzanie Publiczne nr 3(49)/2019

C O N T E N T SElżbieta Izabela Szczepankiewicz: The development and quality of internal audit in public-interest entities and private sector entities in Poland, doi 10.15678/ZP.2019.49.3.01, s. 5-19Krzysztof Beck, Julia Shtunde...
33,25 zł
35,00 zł

Policja. Kwartalnik kadry kierowniczej Policji 2/2020

MATERIAŁY / MATERIALSBogdan Kujawski, Pomieszczenia dla osób zatrzymanych typu „B” Komendy Powiatowej Policji w Poddębicach w świetle zagrożeń płynących z ogłoszonego stanu zagrożenia epidemicznego oraz stanu epidemii na tereni...
23,94 zł
25,20 zł

„Cieszyński Almanach Pedagogiczny”. T. 1: Tradycja i współczesność w myśli pedagogicznej

„Cieszyński Almanach Pedagogiczny” jest periodykiem o tematyce ogólnopedagogicznej, otwartym na szeroko rozumianą współpracę. Powstał z inicjatywy Dyrekcji Instytut Nauk o Edukacji Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszy...
34,02 zł
37,80 zł

Zeszyty Glottodydaktyczne Jagiellońskiego Centrum Językowego 4 (2012)

e-ISBN: 978-83-233-8719-0Artykuły zamieszczone w Zeszytach Glottodydaktycznych Jagiellońskiego Centrum Językowego są plonem wieloletnich doświadczeń lektorów JCJ w nauczaniu języków obcych i próbą podzielenia się prakty...
4,70 zł
4,95 zł

Cogito nr 4 (514)

„Cogito” to jedyny młodzieżowy MIESIĘCZNIK, który z sukcesem pomaga młodym ludziom w wieku 15–19 lat przygotować się do matury z języka polskiego, matematyki, WOS-u, biologii i geografii. Publikuje arkusze do egzaminów p...
9,50 zł
10,00 zł

Pismo. Magazyn Opinii 02/2019

„Pismo. Magazyn opinii” to miesięcznik, który łączy w sobie fakt, literaturę, obraz oraz humor. Poruszamy w nim istotne tematy społeczne, ekonomiczne, naukowe, technologiczne, kulturalne i polityczne. Dlatego znajdziecie tu treści me...
21,85 zł
23,00 zł

Sprawy Międzynarodowe nr 4/2013

"Sprawy Międzynarodowe" są unikatowym kwartalnikiem poświęconym teorii i praktyce polityki zagranicznej i stosunków międzynarodowych. Ukazujące się od 1948 roku, stanowią forum debaty i prezentacji polskiej myśli na temat problematyki ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!