Pedagogika ogólna a teoria i praktyka dydaktyczna
e-ISBN: 978-83-233-8696-4
Pedagogika jest nauką zarówno teoretyczną, jak i praktyczną. Poszukiwanie i analizowanie związków pedagogiki ogólnej z teorią i praktyką dydaktyczną pozostaje wciąż aktualnym i nadal niewystarczająco zbadanym zagadnieniem we współczesnej literaturze ogólnopedagogicznej i dydaktycznej. Wydaje się, że obie podstawowe nauki pedagogiczne, którymi są
pedagogika ogólna i dydaktyka ogólna, mogą być dla siebie bardziej użyteczne. Podejmowanie prób wiązania tych dyscyplin naukowych w teorii oraz praktyce edukacyjnej może przynosić korzyści poznawcze i praktyczne, z jednej strony skutkować wzbogaceniem wiedzy ogólnopedagogicznej i dydaktycznej, z drugiej natomiast dostarczać konkretnych rozwiązań badaczom pedagogicznym, pedagogom, nauczycielom i wychowawcom.
Inspiracją do stworzenia niniejszego tomu była chęć ukazania teoretycznych i praktycznych powiązań między pedagogiką ogólną a teorią i praktyką dydaktyczną zarówno w sferze możliwości, jak i praktycznych realizacji.
(Ze Wstępu)
- Kategorie:
- Redakcja: Marta Myszkowska-Litwa
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-233-3079-0
- ISBN druku: 978-83-233-3079-0
- Liczba stron: 282
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 Część I. Związki pedagogiki ogólnej z teorią i praktyką dydaktyczną – rozważania ogólne Stanisław Palka: Związki pedagogiki ogólnej z teorią i praktyką dydaktyczną 11 Urszula Morszczyńska: Normy dydaktyczne w świetle norm pedagogiki ogólnej i wartości 27 Małgorzata Bereźnicka: Miejsce i rola wartości w pedagogice 41 Teresa Giza: Innowacyjność jako kategoria ogólnopedagogiczna i dydaktyczna 55 Ewa Szadzińska: Ogólnopedagogiczny kontekst badań nad praktyką procesu kształcenia 69 Anna Sajdak: Wybrane teorie i praktyki dydaktyki szkoły wyższej. Inspiracje dla pedagogiki ogólnej 83 Katarzyna Bartosik: Kultura pedagogiczna a procesy kształcenia i wychowania 107 Jadwiga Kędzierska: O niektórych przyczynach trudności w upowszechnianiu wiedzy pedagogicznej 121 Część II. Związki pedagogiki ogólnej z teorią i praktyką dydaktyczną – przykłady i propozycje Marta Myszkowska-Litwa: Związki pedagogiki ogólnej z teorią i praktyką kształcenia na przykładzie wychowania intelektualnego 131 Jolanta Bonar: Wychowanie do twórczości w ujęciu pedagogiki ogólnej i w praktyce kształcenia wczesnoszkolnego 143 Irena Stańczak: Pedagogiczna idea podmiotowości i partnerstwa w praktyce kształcenia wczesnoszkolnego 159 Sylwia Grzegorzewska: Dydaktyczne możliwości zastosowania pedagogicznej idei indywidualizacji w edukacji wczesnoszkolnej 173 Agata Kiluk: Pedagogiczna idea innowacyjności w praktyce szkolnej 187 Marta Kowalczuk-Walędziak: Użyteczność wiedzy ogólnopedagogicznej w działalności społeczno-zawodowej pedagogów 203 Bartłomiej Gołek: Miejsce wiedzy ogólnej i wiedzy z pedagogiki ogólnej w systemie wiedzy nauczyciela 221 Danuta Skulicz: Ogólnopedagogiczne inspiracje konstruowania i badania programów kształcenia w szkole wyższej 235 Agnieszka Włoch: Kształcenie i wychowanie teatralne młodzieży w procesie edukacji kulturalnej – założenia ogólnopedagogiczne a praktyka szkolna 245 Bibliografia 265