Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Podręczniki akademickie »
MENU


„Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych”. T. 19, nr 2/2014: Konstruowanie świata osób niepełnosprawnych - różne aspekty rzeczywistości - 15 Dyskusje teoretyków i praktyków wokół rzeczywistości osób niepełnosprawnych(ePrasa)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Konstruowanie świata osób niepełnosprawnych - różne aspekty rzeczywistości: 19

  • Wydanie: Katowice, 1, 2014

  • Redakcja naukowa: Dorota Prysak, Magdalena Bełza

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 2,00 zł
1,90
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 0,10 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

„Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych”. T. 19, nr 2/2014: Konstruowanie świata osób niepełnosprawnych - różne aspekty rzeczywistości - 15 Dyskusje teoretyków i praktyków wokół rzeczywistości osób niepełnosprawnych

Kolejny numer czasopisma „Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych” (tom 19, 2/2014), którego temat przewodni: Konstruowanie świata osób niepełnosprawnych – różne aspekty rzeczywistości, wpisuje się w szeroko podejmowaną problematykę codzienności osób niepełnosprawnych, społecznych działań na rzecz poprawy ich sytuacji w różnych obszarach. Żyjemy w czasach bardzo dynamicznych zmian zachodzących prawie w każdej dziedzinie naszego życia. Te zmiany dotyczą również funkcjonowania osób niepełnosprawnych. W niniejszej publikacji ukazane zostały różne aspekty rzeczywistości tej grupy, takie jak: terapia, rehabilitacja, edukacja, funkcjonowanie w przestrzeni społecznej, kulturalnej czy zawodowej. Zamieszczone w trzech częściach artykuły stanowią holistyczny obraz rzeczywistości osoby niepełnosprawnej w obecnych czasach. Obraz ten – z perspektywy edukacyjnej, terapeutycznej, społecznej, a także zawodowej – przedstawiają badacze, ale również osoby będące w stałym kontakcie z osobami niepełnosprawnymi. Elementem szczególnie ciekawym jest transkrypcja panelu pt. „Świat widziany z drugiej strony – oczekiwania osób niepełnosprawnych”, który miał miejsce podczas Międzynarodowej Konferencji Naukowej w Ustroniu w kwietniu 2014 roku, a którego uczestnikami były osoby niepełnosprawne. Dyskusja ta zawiera różne perspektywy widzenia rzeczywistości przez pryzmat swojej niepełnosprawności, ale również miejsca w obecnym świecie i sprawowanej funkcji. Publikacja poprzez połączenie rozważań stricte badawczych z rozważaniami praktycznymi skierowana jest do naukowców, pedagogów, psychologów, socjologów, studentów, a także do praktyków pracujących na co dzień z osobami niepełnosprawnymi oraz do rodziców dzieci niepełnosprawnych.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści

Wprowadzenie (Magdalena Bełza, Dorota Prysak) / 11

Część I
Konstruowanie rzeczywistości społecznej osób niepełnosprawnych

Anna Nowak
Przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu osób niepełnosprawnych / 21

Marzenna Zaorska
Problemy życiowe młodych osób dorosłych głuchoniewidomych o niskim poziomie funkcjonowania w perspektywie rzeczywistości, oczekiwań, deklaracji pomocowych / 31

Jolanta Zielińska
Badania nad niepełnosprawnością w perspektywie neurobiologii / 43

Igor Hampl
Seksualność osób z niepełnosprawnością słuchową / 53

Bernadeta Szczupał
Aktywizacja zawodowa i zatrudnianie osób z rzadkimi i sprzężonymi niepełnosprawnościami / 63

Barbara Trochimiak
Dydaktyka XXI wieku – potrzeba terapii? / 77

Część II
Konstruowanie rzeczywistości terapeutycznej osób niepełnosprawnych

Ewa Rudnicka-Drożak, Justyna Natora, Ewa Dutczak, Agnieszka Żabińska
The process of social and vocational rehabilitation of people with disabilities in occupational therapy workshops, and the prospects of finding employment for graduates of these institutions / 91

Mateusz Penczek
Autonomia osób niepełnosprawnych z perspektywy koncepcji ludzkich zdolności Marthy Nussbaum / 103

Agnieszka Sokołowska-Kasperiuk
Utopia czy praca u podstaw? – dzieci ze sprzężonymi zaburzeniami rozwoju a rzeczywistość edukacyjna (na przykładzie ośrodka szkolno-wychowawczego dla niewidomych i słabowidzących) / 113

Część III
Konstruowanie rzeczywistości edukacyjnej osób niepełnosprawnych 

Petr Franiok
Uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną i specyfika ich kształcenia / 127 

Beata Gumienny
Zmiany profilu kształcenia uczniów z głębszą niepełnosprawnością intelektualną ze sprzężeniami / 139
 
Katarzyna Pająk
Opinie studentów na temat sposobu kreowania przez media wizerunku osób z niepełnosprawnością intelektualną / 151

Renata Kovářová
Studenci ze specjalnymi potrzebami w szkolnictwie wyższym w Republice Czeskiej / 173

Beata Tylewska-Nowak
Osoby z niepełnosprawnością na studiach wyższych – wybrane aspekty. Doniesienie z badań / 181

Dyskusje teoretyków i praktyków wokół rzeczywistości osób niepełnosprawnych

Dorota Prysak
Sprawozdanie z X-lecia Międzynarodowych Konferencji Naukowych w Ustroniu / 201

Magdalena Bełza
Panel dyskusyjny pt. „Świat widziany z drugiej strony – oczekiwania osób niepełnosprawnych” / 205
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Inni Klienci oglądali również

2,50 zł

„Chowanna” 2015. T. 2 (45): Kultura wizualna – konteksty edukacyjne - 14 Projekt "Promocja zdrowia pracowników szkoły". Podstawy teoretyczne i koncepcja

Red. naczelna Ewa Syrek, redaktor części monograficznej Beata Mazepa-Domagała Kierując się myślą, iż kultura wizualna nie opiera się na samych obrazach, lecz na nowoczesnej skłonności do obrazowania lub wizualizowania egzystencji, a poddanie naukowemu ...
2,50 zł

„Cieszyński Almanach Pedagogiczny”. T. 2: Teoria i praktyka pedagogiczna w refleksji naukowej i praktycznej - 12 Wysoka jakość kształcenia kluczowym wyzwaniem systemu edukacji

Cieszyński Almanach Pedagogiczny jest periodykiem o tematyce ogólnopedagogicznej, otwartym na szeroko rozumianą współpracę. Powstał z inicjatywy Dyrekcji Instytutu Nauk o Edukacji Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie, Uniwersy...
13,00 zł

Zarządzanie Publiczne nr 2(20)/2012

W numerze [Contents] Tomasz Żylicz: Zarządzanie w leśnictwie. Problem prywatyzacji [Forest management. Privatization issues], doi: 10.7366/1898352922001, s. 5–12; Andrzej Bukowski, Seweryn Rudnicki, Jan Strycharz: Społeczny wymiar innowacji [Soci...
2,50 zł

„Chowanna” 2014. T. 2 (43): W stronę rozwoju ludzkich potencjalności - z perspektywy interdyscyplinarnej - 14 W stronę rozwoju...: Kto sięga po "katalizator" rozwoju? Otwartość na doświadczenie i kontrola wolicjonalna uczestników programu Erasmus

Red. naczelny Ewa Syrek, red. części monograficznej Beata Dyrda Podjęcie problematyki rozwoju ludzkich potencjalności w zawartych w części monograficznej tomu „Chowanny” artykułach wpisuje się w nurt publikacji z obszaru psychopedagogiki po...
22,00 zł

Dermatologia Praktyczna 2/2015

W NUMERZE: Dermatozy występujące na skórze powiek u dzieci w różnych okresach rozwojowych – leczenie. Część I Kwas azelainowy w dermatologii i kosmetologii Świąd okolic intymnych kobiet w chorobach dermatologicznych Rola emolient&oa...
5,00 zł

The Polish Quarterly of International Affairs nr 2/2015 - A Loyal Rookie? The Sweden Democrats’ First Year in the European Parliament

Articles Nathalie Brack Radical and Populist Eurosceptic Parties at the 2014 European Elections: A Storm in a Teacup? The integration process has now entered a new and more difficult phase characterised by mass Euroscepticism and the rise of radical an...
2,00 zł

„Philosophy and Canon Law” 2016. Vol. 2 - 05 Gaudium et Spes on Human Dignity and Its Implications in Bioethics

Periodyk „Philosophy and Canon Law” stanowi otwarte interdyscyplinarne forum wymiany myśli filozofów i prawników (kanonistów), nie wyłączając przedstawicieli innych dyscyplin naukowych. Mierzenie się z problemami podejm...
12,00 zł

Rynek Instalacyjny 1-2/2013

Kwestia współspalania biomasy przez duże zakłady energetyczne i jej skutków dla gospodarki wywołuje gorące dyskusje. Czy opłaca się inwestować w branżę OZE? Na pewno daje ona duże możliwości, zarówno małym firmom, jak i podmiotom, ...
2,00 zł

„Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych”. T. 19, nr 2/2014: Konstruowanie świata osób niepełnosprawnych - różne aspekty rzeczywistości - 01 Przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu osób niepełnosprawnych

Kolejny numer czasopisma „Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych” (tom 19, 2/2014), którego temat przewodni: Konstruowanie świata osób niepełnosprawnych – różne aspekty rzecz...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!