MENU
PWN wspiera profesjonalistów

Procedury specjalne Rady Praw Człowieka ONZ

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2019

  • Seria / cykl: Rozprawy Prawnicze. Seria monograficzna Instytutu Nauk Prawnych PAN

  • Autor: Anna Hernandez-Połczyńska

  • Wydawca: Instytut Nauk Prawnych PAN

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Procedury specjalne Rady Praw Człowieka ONZ

Rada Praw Człowieka określana jest jako filar ONZ-owskiego systemu ochrony praw człowieka. Celem rozważań w tej książce jest określenie zdolności procedur specjalnych Rady Praw Człowieka do wywierania wpływu na przestrzegania praw człowieka, zarówno w wymiarze indywidualnym jak i instytucjonalnym. Przeprowadzona analiza posłużyła do weryfikacji dwóch głównych hipotez badawczych:
- procedury specjalne są, poprzez sposób ich ukształtowania i działania, zdolne do wywierania wpływu na stan przestrzegania praw człowieka. Wpływ wywierany jest poprzez działania o różnym charakterze polegające m.in. na: monitorowaniu stanu przestrzegania praw człowieka, ich promocji, prowadzeniu badań nad przedmiotem mandatu, interweniowaniu w sprawach indywidualnych, formułowaniu zaleceń kierowanych do państw lub innych podmiotów, czy udziale w kształtowaniu standardów.
- zdolność procedur specjalnych do wywierania wpływu na realizację praw człowieka zależy od czynników o zróżnicowanej naturze, niezależnych lub zależnych od piastunów mandatów, które ponadto cechuje daleko idąca dynamika. W pracy podjęta została próba zidentyfikowania i oceny tych czynników.
W pracy przedstawiono również postulaty zmian, których wprowadzenie pozwoliłoby na wzmocnienie wpływu procedur specjalnych. Potrzebne zmiany w niewielkim stopniu zależą od samych ekspertów procedur specjalnych. Odpowiedź na główne wyzwania dla funkcjonowania procedur specjalnych zależy przede wszystkim od państw: jako członków Rady Praw Człowieka, jako członków ONZ oraz jako adresatów działań ekspertów.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz skrótów i skrótowców   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .9 
Spis wykresów   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .10 
WSTĘP  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11
ROZDZIAŁ I. RADA PRAW CZŁOWIEKA I JEJ MECHANIZMY   . . . . . . . . . . 17 
1. System ochrony praw człowieka ONZ   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17 
2. Rada Praw Człowieka   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20 
2.1. Utworzenie i podstawy normatywne   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20 
2.2. Członkostwo   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .22 
2 .3 . Tryb pracy   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 22 
2 .4 . Zadania   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  23 
2 .5 . Znaczenie  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24 
3. Mechanizmy Rady Praw Człowieka   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25 
3.1. Procedury specjalne   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25 
3.2. Powszechny Przegląd Okresowy   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26 
3.3. Badania Komitetu Doradczego   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .28 
3.4. Procedura skargowa   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 29 
3 .5 . Inne mechanizmy  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .32
ROZDZIAŁ II. GENEZA, ŹRÓDŁA NORMATYWNE I ROZWÓJ  PROCEDUR
SPECJALNYCH   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .34 
1. Geneza procedur specjalnych   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34 
2. Źródła normatywne stanowiące podstawę działania procedur specjalnych   . . . . . . . . 37 
2.1. Rezolucja Rady Gospodarczej i Społecznej nr 1235   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37 
2.2. Rezolucja Rady Praw Człowieka nr 5/1   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .38 
2.3. Kodeks postępowania piastunów mandatów procedur specjalnych  . . . . . . . . . . . . . 39 
3. Rozwój procedur specjalnych  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. 41 
3.1. Uwarunkowania rozwoju procedur specjalnych  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 41
3.2.  Reformy procedur specjalnych  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  43 
3.3.  Wzrost liczby mandatów tematycznych procedur specjalnych   . . . . . . . . . . . . . . . .49 
3.4.  Procedury specjalne jako system   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  52
ROZDZIAŁ III. MANDATY PROCEDUR SPECJALNYCH  . . . . . . . . . . . . . . . . . 56 
1. Tworzenie i przedłużenie mandatu   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56 
1.1. Procedura tworzenia mandatu   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  56 
1.2. Sponsorowanie rezolucji  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 59 
1.3. Treść rezolucji, na mocy której tworzony jest mandat   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . 61 
1.4. Przedłużenie mandatu   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. 62 
2. Rodzaje mandatów  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 63 
2.1. Podział mandatów  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 63 
2.2. Mandaty krajowe  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  64 
2.3. Mandaty tematyczne  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 66 
3. Status piastuna mandatu procedur specjalnych  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  69 
3.1. Wybór piastuna mandatu  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . 69 
3.2. Kadencja  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 74 
3.3. Zasada niezależności  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . 75 
3.4. Zasada kompetencji  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. 78 
3.5. Przywileje i immunitety   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . 78 
4. Zadania procedur specjalnych  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 81 
4.1. Monitorowanie stanu przestrzegania praw człowieka  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . 81 
4.2. Badania nad prawami człowieka   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84 
4.3. Udzielanie rekomendacji i pomocy technicznej  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .   . 87 
4.4. Interweniowanie w sprawach indywidualnych  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  88 
4.5. Kształtowanie standardów ochrony praw człowieka  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 90 
4.6. Zapobieganie naruszeniom praw człowieka  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 93 
4.7. Promocja praw człowieka  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95
ROZDZIAŁ IV. METODY DZIAŁANIA PROCEDUR SPECJALNYCH  . . . . . . . 96 
1. Wizyty krajowe  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . 96 
1.1. Podstawa prawna i geneza  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . 96 
1.2. Liczba przeprowadzanych wizyt  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . 97
1.3. Wybór państwa będącego celem wizyty  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 99 
1 .4 . Zaproszenia  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 100 
1 .5 . Zasady przeprowadzania wizyt  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . 102 
1.6. Przygotowania oraz przebieg wizyty  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 104 
1 .7 . Sprawozdania   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . 105 
1 .8. Działania podejmowane po wizycie  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . 107 
1.9. Znaczenie wizyt krajowych  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. 109 
2 . Zawiadomienia  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 111 
2.1. Podstawa prawna i geneza  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . 111 
2.2. Liczba przesyłanych zawiadomień  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 113 
2.3. Źródła informacji  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . 114 
2.4. Rodzaje zawiadomień  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 118 
2.4.1. Listy wskazujące na podejrzenia naruszenia praw człowieka   . . . . . . . . . . . .  . . 118 
2.5. Odpowiedzi państw   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 121 
2.6. Działania podejmowane po wysłaniu zawiadomienia   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . 122
2.7. Znaczenie zawiadomień  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 123 
3 . Sprawozdania roczne  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 125 
3.1. Podstawa prawna   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . 125 
3.2. Forma i treść sprawozdań  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  126 
3.3. Przedstawienie sprawozdania oraz „interaktywny dialog”  . . . . . . . . . . . . . . . . . . 127 
3.4. Znaczenie sprawozdań rocznych   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. 128 
4. Inne metody działania procedur specjalnych  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . 129 
4.1. Interwencje w postępowaniach przed organami ochrony praw człowieka na przykładzie
Europejskiego Trybunału Praw Człowieka  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . 129 
4.2. Komunikaty prasowe  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 133 
4.3. Konferencje i spotkania eksperckie  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . 136 
4.4. Konsultacje regionalne  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . .  . . . 138 
5. Metody charakterystyczne dla danego mandatu  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . 138 
5.1. Opinie w sprawie arbitralności zatrzymania (Grupa Robocza ds. arbitralnych 
zatrzymań)  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 138 
5.2. Stanowiska dotyczące interpretacji standardów (Grupa Robocza ds. arbitralnych
zatrzymań)  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 141 
5.3. Komentarze ogólne (Grupa Robocza ds. wymuszonych zaginięć)  . . . . . . . . . . . . .141 
5.4. Fora tematyczne (Specjalny Sprawozdawca ds. mniejszości, Grupa Robocza ds. praw
człowieka i korporacji transnarodowych)  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 143
ROZDZIAŁ V. CZYNNIKI KSZTAŁTUJĄCE WPŁYW PROCEDUR
SPECJALNYCH NA PRZESTRZEGANIE PRAW CZŁOWIEKA   . . . . . . . . . . . 145 
1. Autorytet piastuna mandatu  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 145 
2. Dostępność dla jednostki  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 146 
3. Monitorowanie wykonania rekomendacji  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 148 
4. Współpraca w ramach procedur specjalnych  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . 151 
5. Relacje w ramach Organizacji Narodów Zjednoczonych  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 152 
5.1. Relacje z Radą Praw Człowieka  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .152 
5.2. Rekomendacje Powszechnego Przeglądu Okresowego dotyczące procedur 
specjalnych  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . 154 
5.3. Relacje z organami traktatowymi  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . 158 
5.4. Relacje z Radą Bezpieczeństwa  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 163 
5.5. Relacje z organizacjami wyspecjalizowanymi oraz innymi jednostkami ONZ
działającymi na szczeblu centralnym  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . 165 
5.6. Relacje z jednostkami ONZ działającymi na szczeblu krajowym  . . . . . . . . . . . . . 168 
6. Relacje z organami regionalnych systemów ochrony praw człowieka  . . . . . . . . . . . 168 
7. Recepcja dorobku procedur specjalnych w regionalnych systemach ochrony praw
człowieka na przykładzie orzecznictwa Europejskiego Trybunału Praw Człowieka  . . 171 
8. Współpraca z państwem  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . 175 
9. Współpraca z krajowymi instytucjami ochrony praw człowieka  . . . . . . . . . . . . . . . 178 
10.  Współpraca z organizacjami pozarządowymi  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . 180 
11.  Kontakt z mediami  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 182 
12.  Finansowanie i obsługa procedur specjalnych  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 184 
12.1. Finansowanie procedur specjalnych  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. 184 
12.2. Obsługa merytoryczna i administracyjna procedur specjalnych  . . . . . . . . . . . . .  190
Podsumowanie  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 194
Bibliografia  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .201
Summary   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 220
Streszczenie   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  221
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

99,90 zł
111,00 zł

Wybrane problemy prawa geologicznego i górniczego

Książka przedstawia najważniejsze zagadnienia dotyczące problemów prawa geologicznego i górniczego w ujęciu zarówno praktycznym, jak i teoretycznym. Prawo geologiczne i górnicze jako część systemu prawnego pozostaje w relacj...
15,12 zł
16,80 zł

Immunitety parlamentarny, prezydencki i sędziowski w polskim prawie konstytucyjnym

Niniejsza publikacja zawiera analizę immunitetów przysługujących prezydentowi, parlamentarzystom oraz sędziom sądów powszechnych, administracyjnych, Trybunału Konstytucyjnego oraz członkom Trybunału Stanu. Z formalnym immunitetem parlamen...
7,72 zł
9,90 zł

Rozliczenie funkcjonowania rady nadzorczej – koszty podatkowe, ubezpieczenia społeczne i ewidencja

"Rolą rady nadzorczej jest sprawowanie stałego nadzoru nad działalnością spółki we wszystkich dziedzinach jej działalności. Rada nadzorcza składa się z członków powoływanych i odwoływanych odpowiednio uchwałą wspólników...
42,30 zł
47,00 zł

Cel w administracji publicznej i prawie administracyjnym

Prezentowana książka stanowi znaczący wkład Autora w rozwój dyscypliny prawa, a także nauki administracji. Charakteryzuje ją oryginalność podjętej problematyki, zastosowanych metod badawczych i prezentowanych treści. Można powiedzieć, że faktycz...
9,60 zł
12,00 zł

Misja specjalna. Część 3

Ostatnia, trzecia część „Misji specjalnej” obfituje w liczne wydarzenia rozgrywane zarówno na Ziemi, jak i na wielu planetach galaktyki Ganzela. Książka rozpoczyna się wiadomością o odwołaniu na wiele dziesiątek lat inwazji obcych na...
49,50 zł
55,00 zł

Prawo rzymskie publiczne. Wydanie 2

Podręcznik "Prawo rzymskie publiczne" wykorzystuje tradycyjny podział historii starożytnego Rzymu na cztery okresy, wyróżnione na podstawie przemian ustrojowych (królestwo, republika, pryncypat, dominat), przy równoczesny...
59,34 zł
69,00 zł

Oblicza człowieka i rozdroża jego natury

Autor poddał analizie fundamentalne problemy egzystencji ludzkiej. Z licznych badań wynika, iż człowiek w dalszym ciągu stanowi tajemnicę istnienia, stąd też tytuł monografii „o rozdrożach jego natury”. Profesor Zdzisław Kosyrz w spos&oacut...
21,60 zł
27,00 zł

Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z niepełnosprawnościami

Autorzy publikacji: Gładyszewska-Cylulko Joanna, Cytowska Beata, Drzazga Agnieszka, Jagoszewska Iwona, Plichta Piotr i Szczupał BernadetaNiniejsze opracowanie prezentuje specyfikę pracy i wsparcia w odniesieniu do uczniów z niepełnosprawno...
67,50 zł
75,00 zł

Prawo spadkowe

Skrypt zawiera omówienie wszystkich instytucji prawa spadkowego wraz z licznymi przykładami ich zastosowania. Zostały w nimprzedstawione przede wszystkim uregulowania zwarte w Księdze IV Kodeksu cywilnego.W wydaniu 6. skryptu u...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!