Skuteczne programowanie Lego Mindstorms
Skuteczne programowanie LEGO MINDSTORMS stanowi przepustkę do udanego programowania robotów LEGO MINDSTORMS w języku programowania NXT-G, używanym między innymi w zawodach FIRST LEGO League. Książka rozwija zagadnienia omówione w cenionej książce Jamesa Trobaugha na temat fizycznego projektowania robotów: Winning Design!. Ta nowa książka skupia się wyłącznie na stronie programowej robotów MINDSTORMS. Obie pozycje razem dają solidną podstawę do tworzenia robotów LEGO MINDSTORMS, czy to dla zabawy w domu, czy to z przeznaczeniem na zawody drużynowe. Zbudowanie zwycięskiego robota nie wiąże się jedynie z udanym projektem sprzętowym. Potrzebne są też dobre techniki programistyczne i umiejętność wspólnej pracy w drużynie. Współpraca z innymi członkami drużyny, umiejętności prezentacyjne i planowanie z myślą o ułatwieniu rozwiązywania problemów oraz debugowania to tyko niektóre aspekty składające się na końcowy sukces. Z pracą zespołową wiąże się umiejętność uczenia się i korzystania z osiągnięć innych. Skuteczne programowanie LEGO MINDSTORMS podkreśla znaczenie wczesnego planowania i analizy realizowanego wyzwania projektowego. Nauczy oceniania możliwych rozwiązań przez testowanie ich logiki przed przystąpieniem do faktycznego pisania kodu. Zastosowanie technik opisanych w tej książce ułatwi wybranie najlepszej opcji przy pisaniu kodu. Przeczytanie tej książki pomoże w: • Wykorzystaniu funkcji językowych, takich jak grupa My Blocks (Moje bloki) do tworzenia kodu łatwego do debugowania oraz poprawienia jego czytelności. • Zarządzaniu kodem podczas jego zmieniania i poprawiania, aby móc łatwo śledzić dokonywane zmiany i w razie potrzeby wrócić do poprzedniej wersji. • Unikaniu typowych pułapek programistycznych. • Skutecznym współdziałaniu z członkami drużyny podczas zawodów dowolnego poziomu. Czego się można nauczyć z tej książki • Pisania dobrze zaplanowanego kodu, który można łatwo modyfikować wraz ze zmieniającym się podejściem do rozwiązania danego zadania. • Lepszej umiejętności obsługi każdego z czujników MINDSTORM NXT. • Planowania programu pod kątem jego debugowania i rozwiązywania problemów. • Pisania programów dających naszej drużynie przewagę w zawodach. • Unikania typowych pułapek programistycznych, które mogą kosztować utratę punktów. • Współpracy z członkami zespołu przy przedstawianiu własnego rozwiązania programowego sędziom na zawodach. • Cennych wskazówek i sztuczek, które można wykorzystać na zawodach robotów i we własnych projektach. Dla kogo jest ta książka Książka Skuteczne programowanie LEGO MINDSTORMS jest przeznaczona dla osób chcących poprawić swoje umiejętności tworzenia i wdrażania robotów LEGO MINDSTORMS, zachowujących się przewidywalnie i skutecznie podczas wykonywania zadań nawigacyjnych – tak podczas zabawy w domu, jak i na zawodach.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7541-197-3
- ISBN druku: 978-83-7541-124-9
- Liczba stron: 234
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.