MENU
Produkt pochodzący ze zwrotów, może być uszkodzony. Oferta ograniczona (w większości 1-2 egzemplarze) i ważna do wyczerpania zapasów. Z powodu dużego zainteresowania ofertą Outletu, nie możemy zagwarantować pełnej realizacji wszystkich zamówień.

Ustawa krajobrazowa, rewitalizacyjna i metropolitalna - Outlet

(Miękka)

Komentarz do przepisów o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka
Zarezerwuj i odbierz w księgarni stacjonarnej PWN

Ustawa krajobrazowa, rewitalizacyjna i metropolitalna - Outlet

Stan prawny: czerwiec 2016 r.

Praktyczny komentarz do ustawy o rewitalizacji, ustawy o związkach metropolitalnych oraz zmian wprowadzonych ustawą krajobrazową

Niniejszy komentarz to jedyna na rynku publikacja skierowana do praktyków, omawiająca przepisy dotyczące planowania i zagospodarowania przestrzennego. Znajduje się w nim omówienie przepisów:

ustawy z 9.10.2015 r. o rewitalizacji,
ustawy z 9.10.2015 r. o związkach metropolitalnych,
ustawy z 24.4.2015 r. o zmianie niektórych ustawy w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony krajobrazu (tzw. ustawa krajobrazowa).

Ustawa krajobrazowa znowelizowała przepisy związane z planowaniem i zagospodarowaniem przestrzennym kilku aktów prawnych. W niniejszym komentarzu czytelnik znajdzie omówienie zmienionych ustawą krajobrazową przepisów poniższych ustaw:

ustawy z 27.3.2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
ustawy z 12.1.1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych,
ustawy z 7.7.1994 r. – Prawo budowlane,
ustawy z 21.3.1985 r. o drogach publicznych,
ustawy z 16.4.2004 r. o ochronie przyrody,
ustawie z 3.10.2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.

Powyższe ustawy nie są skomentowane w całości. Komentowane są jedynie te ich przepisy, które zostały zmienione ustawą krajobrazową.

Ponadto skomentowane zostały przepisy przejściowe ustawy krajobrazowej.

System planowania przestrzennego wywołuje wiele dylematów i wątpliwości. Chociażby wykładnia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego czy przesłanek związanych z ustaleniem warunków zabudowy może powodować sporo problemów. W ostatnich miesiącach problem ten został pogłębiony. Uchwalone zostały ustawy dodające do planowania przestrzennego nowe rozwiązania.

Ustawa krajobrazowa to tak naprawdę zbiór zmian różnych ustaw. Najważniejsze zmiany wiążą się z ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. W ich ramach wprowadzono między innymi audyt krajobrazowy i uchwałę reklamową (określaną również jako gminna uchwała krajobrazowa). Poza tym pamiętać trzeba o ważnych zmianach zawartych w innych ustawach, dotyczących chociażby tak ważnych z perspektywy zagospodarowania przestrzennego form ochrony przyrody czy dróg publicznych. Ustawa o rewitalizacji przewiduje nowy, szerszy proces, oparty na uchwałach rad gmin. Jedna z uchwał przyczynia się do przygotowania miejscowego planu rewitalizacji – szczególnej formy miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. I w końcu ustawa metropolitalna stanowi wyraz intencji ustawodawcy w zakresie planowania przestrzennego na jeszcze jednym szczeblu – metropolitalnym, czego wyrazem może być chociażby studium metropolitalne.

W niniejszym komentarzu Czytelnik znajdzie odpowiedzi na nastepujące pytania:

czym jest audyt krajobrazowy i gminna uchwała reklamowa, jakie powodują skutki dla gmin i jak je uchwalać,
na jakich zasadach wymierzać kary pieniężne za niedostosowanie urządzeń reklamowych do wytycznych gmin,
jak rozpoczynać w gminach proces rewitalizacji,
jakie są konkretne skutki kolejnych uchwał rewitalizacyjnych rady gminy,
jaka jest rola i znaczenie miejscowego planu rewitalizacji i umowy urbanistycznej,
jako może wyglądać zarządzanie przestrzenią na szczeblu metropolitalnym i czym jest studium metropolitalne,
jak wszystkie nowe rozwiązania mają się do dotychczasowych instrumentów planowania przestrzennego.

Jeżeli na co dzień zajmujesz się problematyką planowania i zagospodarowania przestrzennego, ta książka jest dla Ciebie.

  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Odbiór osobisty w księgarni PWN - dostawa 2-3 dni robocze
    • Odbiór w InPost Paczkomaty 24/7 - dostawa 1 dzień roboczy
    • Kurier pocztowy (dostawa do domu lub pracy) - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór w Punktach Poczta, Żabka - dostawa 2 dni robocze
    • Punkty partnerskie ORLEN Paczka - dostawa 1-2 dni
    • Kurier (DPD) - dostawa 1 dzień roboczy
    Ważne informacje:
    Czas oczekiwania na zamówiony towar = czas wysyłki produktu + dostawa przez przewoźnika
    • Całkowity czas oczekiwania na realizację zamówienia jest sumą czasu wysyłki podanej na stronie każdego produktu oraz czasu potrzebnego przewoźnikowi na dostarczenie paczki. Podane terminy dotyczą zawsze dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
    • Wysyłkę zamówień prowadzimy jedynie na terenie Polski.
    • Dostawa do Księgarni PWN, punktów ORLEN Paczka, stacji Orlen, sklepów Żabka oraz Paczkomatów InPost nie jest realizowana dla zamówień z płatnością przy odbiorze.
    • Cena towaru na fakturze VAT jest podwyższona o ewentualny koszt transportu.
    • W przypadku zamówienia kilku towarów koszt przesyłki wybranej przez Klienta zostanie podzielony i przyporządkowany proporcjonalnie do cen kupionych produktów.
    • Produkty dostępne w PRZEDSPRZEDAŻY wysyłane są po dacie premiery wydawniczej.
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

WAŻNE INFORMACJE:
1. Oferta produktów z Outletu jest ograniczona (w większości 1-2 egzemplarze) i ważna do wyczerpania zapasów. Z powodu dużego zainteresowania ofertą Outletu, nie możemy zagwarantować pełnej realizacji zamówień.
2. Produkty sprzedawane jako Outlet pochodzą ze zwrotów.
3. Oferowane produkty mogą mieć w niewielkim stopniu przytarte okładki, zagięcia, zbite rogi, wgniecenia, zadrapania lub zabrudzenia.
4. Boxy i zestawy mogą być rozkompletowane, np. pozbawione CD.
5. Towary outletowe mogą mieć również rozdarte opakowania, brak folii ochronnej, a w zabawkach i grach może brakować części elementów (np. figurek, żetonów itd).
6. Produkty ze znaczkiem Outlet nie podlegają wymianie na produkty pełnowartościowe.

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!