Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrazasz zgode na uzycie tych ciasteczek. Wiecej informacji, w tym o mozliwosci zmiany ustawien cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatnosci.
MENU
Paczkomaty 0 zł »

„Chowanna” 2009, R. 52 (65), T. 1 (32): Terapia pedagogiczna(ePrasa)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Terapia pedagogiczna: 32

  • Wydanie: 1, 2014

  • Redakcja naukowa: Adam Stankowski

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena detaliczna: 31,50 zł
18,90
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 12,60 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

„Chowanna” 2009, R. 52 (65), T. 1 (32): Terapia pedagogiczna

Punktem wyjścia prezentowanej publikacji jest treść i zakres pojęcia „terapia pedagogiczna”. To termin autorstwa Ottona Lipkowskiego, który terapię pedagogiczną rozumie jako wszelkie działania pedagogiczne mające zlikwidować lub ograniczyć zaburzenia rozwojowe oraz umożliwić jak najpełniejszy rozwój jednostkom z odchyleniami od normy. Terapia, o której mowa, to jeden z procesów znaczących dla realizacji procesu wychowania, podobnie jak rewalidacja, resocjalizacja, czy rehabilitacja. Cel postawiony w terapii pedagogicznej może być osiągnięty dzięki właściwie dobranym metodom, technikom i środkom, ale też dzięki tworzeniu odpowiedniego klimatu terapeutycznego. W prezentowanych opracowaniach, których autorami są w przeważającej mierze nauczyciele akademiccy – pracownicy Katedry Pedagogiki Specjalnej Wydziału Pedagogiki i Psychologii, skupiono uwagę m.in. na wpływaniu na sfery uczuciowe dziecka, wykorzystywaniu pożytecznych form działania, wyzwalaniu się zahamowań i blokad, działaniu twórczym oraz normowaniu zaburzeń.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
SPIS TREŚCI

Wstęp (Adam Stankowski) / 5

Artykuły

ADAM STANKOWSKI
Terapia pedagogiczna - wprowadzenie / 9

KATARZYNA GABRYŚ
O wartościach terapeutycznych w praktyce wychowawczej pedagoga specjalnego / 33

EWA ŚWIĄC
Pomysły interpretacyjne a wartości (na przykładzie baśni) / 43

JOANNA GODAWA, MARTA NIEMIEC
Zastosowanie programu ART w pracy z dziećmi i młodzieżą agresywną / 55

KRYSTYNA MOCZIA
Nuuuda... w chorobie. Humor sytuacyjny jako antidotum na nudę / 73

ANNA KURZEJA, JOANNA GODAWA
Wykorzystanie zooterapii w terapii pedagogicznej na przykładzie terapii z udziałem psa / 85

KRYSTYNA MOCZIA, JOANNA GODAWA
Malowane słowem, gestem i oddechem..., czyli koloroterapia na zajęciach terapeutyczno-rewalidacyjnych / 97

DARIUSZ DZIUBA
Konferencja jako metoda wspierająca osiąganie niezależności oraz forma wyrażania oczekiwań przez młodzież niepełnosprawną intelektualnie / 109

STANISŁAW BYRA, MONIKA PARCHOMIUK
Optymizm dyspozycjonalny młodzieży niepełnosprawnej - wybrane konteksty / 115

TADEUSZ WOLAN
Uwarunkowania i tendencje do brutalizacji zachowań dzieci i młodzieży (w okresie transformacji ustrojowej w Polsce) / 133

ELŻBIETA WIŚNIEWSKA
Realizacja potrzeby kontaktu dziecka niepełnosprawnego z dzieckiem zdrowym w warunkach szkoły integracyjnej / 155

MARTA NIEMIEC
Problem przystosowania dzieci z ADHD do warunków szkolnych - (sposoby przeciwdziałania odrzuceniu i wykluczeniu społecznemu dziecka „innego”) / 169

BEATA PITUŁA, MAŁGORZATA KITLIŃSKA-KRÓL
Jakość i zakres funkcjonowania systemu opieki logopedycznej w ocenach nauczycieli, logopedów i rodziców / 187

EWA GER
Typologia polskich wolontariuszy według systemu wartości-możliwości spójnego referencyjnego układu czynności pomagania / 207

ŠTEFAN VAŠEK, ALEXANDRA KASTELOVÁ
Porównanie systemów kształcenia pedagogów specjalnych w polskich i słowackich szkołach wyższych / 221

Recenzje

Nauczyciel wobec problemów współczesności. Red. Beata Pituła, Katowice, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania im. gen. Jerzego Ziętka 2006 (Hanna Gawonicz) / 241

Teresa Wilk: Bukowno - między Małopolską a Górnym Śląskiem. Przestrzeń egzystencji i aktywizacji społeczności lokalnej (studium socjopedagogiczne). Kraków, Oficyna Wydawnicza, „Impuls” 2006 (Piotr Mosiek) / 247

Oświata polska 1944-1956. Wybór źródeł. Cz. 1: Lata 1944-1948. [Wybór] Stanisław M a u e r s b e rg, Marian W a l c z a k. Warszawa, Polskie Towarzystwo Pedagogiczne 1999; Cz. 2: Lata 1949-1956. [Wybór] Stanisław M a u e r s b e rg, Marian W a l c z a k. Warszawa, Polskie Towarzystwo Pedagogiczne 2000 (Witold Chmielewski) / 255

Tomasz Niemirowski: O naturze i wspomaganiu rozwoju umysłowego. Lublin, „Innovatio Press” Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji 2008 (Ryszard Stachowski) / 259

Wspomnienia

Profesor Jan Poplucz (1932-2008) / 265
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

16,99 zł

Koński Targ 2/2013

Koński Targ powstał w roku 1996 jako nowatorski kwartalnik zawierający ogłoszenia sprzedaży koni pochodzących od prywatnych hodowców. Od tamtej pory niezmiennie jest jedyną gazetą ogłoszeniową o koniach na polskim rynku. Na przestrzeni pierwszyc...
2,49 zł

„Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych”. T. 25, nr 2/2017: Zespół kruchego X i inne zaburzenia neurorozwojowe. Diagnoza, terapia i edukacja – szanse i zagrożenia - 05 Niedojrzałość neuromotoryczna a dojrzałość szkolna dzie

Kolejny numer czasopisma Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych (2/2017, tom XXV) zawiera zbiór tekstów ukazujących tematykę rzadkich zespołów genetycznych uwarunkowanych dziedzicznie, jak i z...

„Chowanna” 2010, R. 53 (66), T. 1 (34): Dzieciństwo – witraż bolesny

Krzywdzenie dzieci stanowi jeden z żywo dyskutowanych oraz naukowo i praktycznie podejmowanych tematów. Badania ujawniające rozmiar zjawiska uderzyły społeczność międzynarodową zakresem i formami zaniedbania i przemocy, jakim podlegają dzieci w ...
14,04 zł

„Studia Pedagogiczne. Problemy społeczne, edukacyjne i artystyczne”, t. 33

Oddany do rąk czytelników tom niniejszego czasopisma zawiera artykuły o zróżnicowanej tematyce pedagogicznej. W części pierwszej czasopisma zawarto artykuły z zakresu historii i wychowania dzieci i młodzieży. Kolejne części to badania i k...
15,75 zł

Psychologia Społeczna nr 1-2(10)/2009

ISSN 1896-1800 Spis treści [Contents] Maria Lewicka: Psychologia kapitałów: słowo wstępne [Editorial: On the psychology of capitals], s. 7–11; Tomasz Zarycki: Kapitał kulturowy – założenia i perspektywy...
13,00 zł

Zarządzanie Publiczne nr 1(7)/2009

ISSN 1898-3529 W numerze [Contents]: Agnieszka Dobroczyńska, Leszek Juchniewicz: Bezpieczeństwo energetyczne Polski – kategoria autonomiczna czy komplementarna? Konsekwencje dla polityki publicznej [Energy Security for...
1,49 zł

„Cieszyński Almanach Pedagogiczny”. T. 5: Świat wartości w wychowaniu i edukacji - 01 Filozofia wychowania Leszka Kołakowskiego

"Cieszyński Almanach Pedagogiczny" jest periodykiem o tematyce ogólnopedagogicznej, otwartym na szeroko rozumianą współpracę. Powstał z inicjatywy Dyrekcji Instytut Nauk o Edukacji Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszyni...
1,49 zł

„Cieszyński Almanach Pedagogiczny”. T. 5: Świat wartości w wychowaniu i edukacji - 10 Co oni do nas mówią

"Cieszyński Almanach Pedagogiczny" jest periodykiem o tematyce ogólnopedagogicznej, otwartym na szeroko rozumianą współpracę. Powstał z inicjatywy Dyrekcji Instytut Nauk o Edukacji Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszyni...
1,49 zł

„Cieszyński Almanach Pedagogiczny”. T. 5: Świat wartości w wychowaniu i edukacji - 13 Edukacja literacko‑filmowa w procesie stymulowania aktywności twórczej dzieci w sferze języka

"Cieszyński Almanach Pedagogiczny" jest periodykiem o tematyce ogólnopedagogicznej, otwartym na szeroko rozumianą współpracę. Powstał z inicjatywy Dyrekcji Instytut Nauk o Edukacji Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszyni...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!