Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU
Podręczniki akademickie

Dialog chrześcijańsko-muzułmański, t. 1: Historia i współczesność, zagrożenia i wyzwania

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Toruń, 2011

  • Redakcja naukowa: Czesław Łapicz, Magdalena Lewicka

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Dialog chrześcijańsko-muzułmański, t. 1: Historia i współczesność, zagrożenia i wyzwania

Książka składa się z pięciu rozdziałów, w których zostały omówione strony dialogu chrześcijańsko-muzułmańskiego, których autorami są znawcy tematu z rozmaitych polskich i zagranicznych uczelni i ośrodków naukowych. Należy podkreślić, że wszyscy z nich mają w swym dorobku liczne publikacje na ten temat, są więc publikowane materiały efektem głębokich przemyśleń ich Autorów, a nie doraźnymi uwagami pozbawionymi silnych podstaw merytorycznych i doświadczenia badawczego. Redaktorom udało się zebrać doskonały zespół autorski, reprezentatywny dla tematyki podejmowanej w poszczególnych rozdziałów nie tylko od strony czysto naukowej, ale także w kontekście religijnym – mamy tu bowiem zarówno chrześcijan, jak i muzułmanów, co wydaje się wyjątkowo ważne – w ten bowiem sposób uzyskujemy wgląd w problematykę z rozmaitych stron, przynajmniej teoretycznie (ale w wielu przypadkach także i praktycznie) będących przedstawicielem obu stron rzeczonego dialogu.
Z recenzji prof. dr hab. Marka Dziekana

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Od redaktorów /7
Wprowadzenie /13
JAN PAWEŁ II A DIALOG CHRZEŚCIJAŃSKO-MUZUŁMAŃSKI
Eugeniusz Sakowicz, Pedagogiczny wymiar dialogu chrześcijańsko-muzułmańskiego w świetle nauczania Jana Pawła II /29
Dorota Rudnicka-Kassem, „Wojna nie jest rozwiązaniem": dialog międzyreligijny Jana Pawła II jako program pokoju i stabilizacji na Bliskim Wschodzie /47
FETHULLAH GÜLEN A DIALOG CHRZEŚCIJAŃSKO-MUZUŁMAŃSKI
Jill Carroll, Dialog według koncepcji Fethullaha Gülena /63
Arhan Kardaș, Praktyczny wymiar dialogu w nauczaniu Fethullaha Gülena /81
DIALOG CHRZEŚCIJAŃSKO-MUZUŁMAŃSKI W POLSCE
Selim Chazbijewicz, Dialog chrześcijan i muzułmanów w Polsce - jego początki i instytucjonalizacja 95
Musa Czachorowski, Tatarzy-muzułmanie we współczesnej Polsce /111
Magdalena Lewicka, Rada Wspólna Katolików i Muzułmanów jako forum dialogu chrześcijańsko-muzułmańskiego w Polsce /123
DIALOG CHRZEŚCIJAŃSKO-MUZUŁMAŃSKI W WIELKIM KSIĘSTWIE LITEWSKIM
Artur Konopacki, Wzajemne przenikanie się islamu i chrześcijaństwa na przykładzie miejsc modlitw na ziemiach dawnego Wielkiego Księstwa Litewskiego /139
Stanisław Dumin, Problem chrystianizacji Tatarów Wielkiego Księstwa Litewskiego w świetle źródeł /149
Czesław Łapicz, Z jakich źródeł muzułmanie Wielkiego Księstwa Litewskiego czerpali wiedzę o religii chrześcijańskiej? /165
DIALOG CHRZEŚCIJAŃSKO-MUZUŁMAŃSKI NA PRZYKŁADZIE SYRII I NIEMIEC
Marta Woźniak, Dajr Mar Musa. Chrześcijańsko-muzułmański dialog na syryjskiej pustyni /189
Monika Ryszewska, Dialog chrześcijańsko-muzułmański w Niemczech /203
DIALOG CHRZEŚCIJAŃSKO-MUZUŁMAŃSKI - TEKSTY
Marcin Grodzki, Tajemnicze litery Koranu odczytane na nowo. Przyczynek do dialogu chrześcijańsko-muzułmańskiego /219
Noty o autorach /235
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

5,00 zł

Historie maniaków

Roman Jaworski to pisarz przez lata zapomniany, znany jedynie koneserom. Był przyjacielem Witkacego i Wojtkiewicza, wywarł prekursorski wpływ na twórczość m.in. Witolda Gombrowicza. Wykreował własny, dziwny, niesamowity świat, będący swoistym wy...
35,00 zł

Historie o edukacji, jakie opowiedzieli mi Superbelfrzy

(…) Przypuszczam, że dla wielu z nas postać Keatinga (Stowarzyszenie Umarłych Poetów) stała się inspiracją do myślenia o tym, jakim można być nauczycielem, a dla tych z „drugiej strony barykady” typem nauczyciela, które...

Język – lektura – interpretacja w dydaktyce szkolnej - 15 Jadwiga Maksym‑Kaczmarek: O sztuce i historii na języku polskim. Interpretacja Pierwszej fotografii Hitlera Wisławy Szymborskiej

Zapraszamy do lektury zbioru tekstów autorstwa badaczy, których namysł nad rolą interpretacji w szkolnej edukacji wpisuje się w refleksję Rabindranatha Tagorego zakotwiczoną w takich wartościach, jak: wolność, własne myśli, wzajemne zrozu...

Ekshibicjonizm społeczny w Internecie. Motywy i potencjalne zagrożenia dla zdrowia i bezpieczeństwa młodzieży - 01 Rozdz. 1 - Przestrzeń wirtualna jako nowe środowisko socjalizacyjne

Współcześnie coraz częściej znaczącym środowiskiem życia i funkcjonowania jednostki staje się przestrzeń internetowa. Intensywne korzystanie z nowych technologii, w tym zwłaszcza z mediów społecznościowych, sprawia, że stają się one jedny...

Historia polskiego smaku

„Historia Polskiego smaku” opowiada o tysiącu lat polskiej kuchni, o jej dziejach od początku naszej państwowości aż po czasy PRL-u! Przedstawia nie tylko zmieniające się przez wieki menu Polaków, ale także przeobrażenia całej, szero...
2,00 zł

Nowoczesne rozwiązania proekologiczne w naukach zootechnicznych, weterynaryjnych, rolniczych i technicznych - Wybrane zagrożenia internetu w XXI wieku ze szczególnym uwzględnieniem mediów społecznościowych

Monografia została zredagowana na podstawie artykułów przygotowanych przez uczestników 49. Międzynarodowego Seminarium Kół Naukowychw Olsztynie ,,Koła Naukowe Szkołą Twórczego Działania”, które odbyło się<...

Stary świadek nowej historii Polski

Józef Tejchma, urodzony 14 lipca 1927 r. w Markowej, w rodzinie chłopskiej - historyk, współtwórca i lider ruchu młodowiejskiego, działacz polityczny i państwowy, dyplomata i publicysta.W latach 1968-1980 członek Biura Polity...
43,00 zł

Prawdziwa Historia Internetu - wydanie III rozszerzone

„Prawdziwa historia Internetu” to obszerne źródło wiedzy o Internecie i jego ewolucji. Przedstawia ojców Internetu, ukazuje jak powstały pierwsze sieci i jak się rozwijają do dnia dzisiejszego. Ze szczegółami opisano na...

Kultura emocjonalna szkoły – czasoprzestrzenie doświadczania emocji - 2 Łukasz Michalski: Przyczynek do historii kultury emocjonalnej szkoły

W monografii „Kultura emocjonalna szkoły – czasoprzestrzenie doświadczania emocji” autorzy podejmują wątki w ramie pojęciowej wyznaczanej kategorią kultury emocjonalnej. Mówią różnymi głosami, ale każdy z nich sprzeciwia...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!