MENU

E-learning na uczelniach

(Miękka)

Koncepcje, organizacja, wdrażanie

5.00  [ 4 oceny ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
Cena katalogowa: 69,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 51,75 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

53,82
Dodaj do schowka
Dostępność: w magazynie
Duża liczba
Dostawa i płatność
Termin wysyłki
- Zamów z DPD (kurier lub punkty) do 19:30, a Twoją paczkę wysyłamy jeszcze dziś i dostarczymy jutro!
- Dotyczy dni roboczych (poniedziałek-piątek, z bez dni wolnych od pracy) oraz towarów dostępnych w magazynie.
- Pozostałe zamówienia realizujemy w terminie deklarowanym na stronie produktu.
- Czas oczekiwania na zamówienie = wysyłka + dostawa przez przewoźnika.
Dostawa i płatność
- Paczki dostarczamy wyłącznie na terenie Polski; od 249 zł dostawa GRATIS!
- Dla zamówień o wartości powyżej 500 zł wyłącznie płatność elektroniczna.


Przedpłata (Przelewy24)
do 249 zł
od 249 zł
Dostawa 
- Kurier DPD
12,49 zł
0 zł
1 dzień
- Odbiór w punktach DPD
10,99 zł
0 zł
1 dzień
- InPost Paczkomaty 24/7
13,99 zł
0 zł
1 dzień
- ORLEN Paczka
9,99 zł
0 zł
1-2 dni
- Odbiór w Punktach Poczta, Żabka
10,99 zł
0 zł
2 dni
- Pocztex
11,99 zł
0 zł
2 dni
- Odbiór w księgarni PWN
0 zł
0 zł
2-3 dni

Pobranie
do 249 zł
od 249 zł
Dostawa 
- Kurier DPD
16,49 zł
0 zł
1 dzień
- Odbiór w Punktach Poczta, Żabka
14,99 zł
0 zł
1-2 dni
- Pocztex
15,99 zł
0 zł
2 dni
Zarezerwuj i odbierz w księgarni stacjonarnej PWN

E-learning na uczelniach

Niniejsza publikacja ukazuje praktyczny aspekt wdrożenia tzw. e-learningu na uczelniach wyższych. Próby wprowadzania tej formy nauczania były już podejmowane przez polskie szkoły wyższe, ale prawdziwą „eksplozję e-learningu” mogliśmy zaobserwować podczas pandemii koronawirusa.

Książka została przygotowana jako pokłosie przemyśleń, działań i doświadczeń autorów, powstałych podczas organizacji nauczania w trybie zdalnym. Ważnym elementem są także opinie studentów, którzy z tych metod korzystali i którzy „na własnej skórze” poznali ich zalety oraz wady.

  • Jak sprawić, aby wykład przekazywany na odległość angażował aktywność studenta?
  • W jaki sposób prowadzić na odległość ćwiczenia, zapewniając autentykację uczestników?
  • Jak bezkontaktowo przeprowadzać egzaminy oraz obrony prac dyplomowych?

Niewątpliwą zaletą książki jest omówienie zdalnego kształcenia w zakresie nauk technicznych i ścisłych. Właśnie na tych kierunkach student musi posiadać umiejętności praktyczne, nabywane w laboratoriach, w czasie ćwiczeń oraz prowadzonych doświadczeń.

Książka zawiera także część związaną z konkretnymi narzędziami do prowadzenia e-learningu. Autorzy oceniają je, porównują i poddają wielostronnej dyskusji. Warto skorzystać z doświadczeń tych, którzy używali tych programów i uzyskali określone skutki. Tego się nie wyczyta się w instrukcji obsługi, oferowanej przez producenta.

  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Odbiór osobisty w księgarni PWN - dostawa 2-3 dni robocze
    • Odbiór w InPost Paczkomaty 24/7 - dostawa 1 dzień roboczy
    • Kurier pocztowy (dostawa do domu lub pracy) - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór w Punktach Poczta, Żabka - dostawa 2 dni robocze
    • Punkty partnerskie ORLEN Paczka - dostawa 1-2 dni
    • Kurier (DPD) - dostawa 1 dzień roboczy
    Ważne informacje:
    Czas oczekiwania na zamówiony towar = czas wysyłki produktu + dostawa przez przewoźnika
    • Całkowity czas oczekiwania na realizację zamówienia jest sumą czasu wysyłki podanej na stronie każdego produktu oraz czasu potrzebnego przewoźnikowi na dostarczenie paczki. Podane terminy dotyczą zawsze dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
    • Wysyłkę zamówień prowadzimy jedynie na terenie Polski.
    • Dostawa do Księgarni PWN, punktów ORLEN Paczka, stacji Orlen, sklepów Żabka oraz Paczkomatów InPost nie jest realizowana dla zamówień z płatnością przy odbiorze.
    • Cena towaru na fakturze VAT jest podwyższona o ewentualny koszt transportu.
    • W przypadku zamówienia kilku towarów koszt przesyłki wybranej przez Klienta zostanie podzielony i przyporządkowany proporcjonalnie do cen kupionych produktów.
    • Produkty dostępne w PRZEDSPRZEDAŻY wysyłane są po dacie premiery wydawniczej.
Streszczenie  13	
Wstęp 21

CZĘŚĆ I. ZDALNIE PROWADZONE WYKŁADY
1. Metoda udostępniania studentom wykładów do samodzielnie aktywnie sterowanego ich przyswajania 27
1.1. Wstęp 27
1.2. Dawny entuzjazm i twarda konieczność 27
1.3. Pierwsze rozwiązanie - na szybko 28
1.4. Organizacja e-nauczania 31
1.5. Rozwiązanie długofalowe 31
1.6. Zastosowane ulepszenia 32
1.7. Zalety użycia samoobsługowych wykładów 34
1.8. Rola komentarza głosowego 36
1.9. Dalsze zalety 37
1.10. Podsumowanie 38
2. Kształcenie w zakresie podstaw elektroniki wspomagane technikami e-learningowymi 41
2.1. Wstęp 41
2.2. Wprowadzenie w kontekst - istotność techniki analogowej 42
2.3. W stronę realizmu - próba na małej grupie 44
2.4. Rola technik e-learningowych - wsparcie 45
2.5. Okres zagrożenia SARS-CoV-2: od wsparcia do zastępowania zajęć - instrumentarium domowe 48
2.6. Systemy telekonferencyjne 55
2.7. Rola narzędzi symulacyjnych 57
2.8. Sprzętowe laboratorium na odległość 61
2.9. Ukryty potencjał - wideodydaktyka 62

CZĘŚĆ II. ĆWICZENIA LABORATORYJNE NA ODLEGŁOŚĆ
3. Metodyka zdalnego prowadzenia ćwiczeń laboratoryjnych z obszaru automatyki 67
3.1. Metodyka prowadzenia laboratorium problemowego bazującego na ćwiczeniach eksperymentalnych 68
3.2. Metodyka prowadzenia wykładu, laboratorium symulacji i projektu 75
3.3. Podsumowanie 82
4. Przygotowanie studentów do badań naukowych przez korzystanie z e-learningu na sprzętowych zajęciach laboratoryjnych 85
4.1. Ciekawostki na wykładzie - inspirowanie studentów do pracy naukowej 86
4.2. Wprowadzenie do zajęć z elektronicznej aparatury medycznej 88
4.3. Nowe elementy w alternatywnych sprawozdaniach z wirtualnych ćwiczeń 90
4.3.1. Pokazy w internecie zamiast ćwiczeń w laboratorium 90
4.3.2. Badania literaturowe - unikatowość tematów przy dużej liczbie studentów 92
4.3.3. Planowanie eksperymentu naukowego w ramach sprawozdania 94
4.3.4. Częściowe wykonywanie badań naukowych przy realizacji zajęć projektowych 97
4.4. Plan przygotowywania studentów do pracy naukowej w czasie wykładu w kolejnym semestrze zdalnym 98
4.5. Podsumowanie 99
5. E-learning w realizacji zajęć wykładowych i laboratoryjnych z zakresu systemów automatyki budynkowej 101
5.1. Wstęp 101
5.2. Wykłady 104
5.3. Wykłady z elementami e-learningu - formuły i narzędzia 105
5.4. Wykłady zdalne w okresie zawieszenia zajęć – koncepcja i doświadczenia 108
5.5. Laboratoria 112
5.6. Elementy e-learningu w organizacji laboratoriów automatyki budynkowej 113
5.7. Laboratoria zdalne w okresie zawieszenia zajęć – koncepcje i doświadczenia 115
5.8. Podsumowanie 123
6. Zdalne przeprowadzanie ćwiczeń laboratoryjnych przy użyciu rzeczywistej aparatury do przedmiotu Integracja Systemów Pomiarowych 129
6.1. Inspiracje 129
6.2. Zasady prowadzenia zajęć laboratoryjnych 131
6.3. Stanowiska laboratoryjne 131
6.3.1. Struktura sprzętu 131
6.3.2. Konfiguracja przygotowawcza 132
6.3.3. Zasady zdalnej komunikacji 133
6.4. Ćwiczenia zrealizowane zdalne 133
6.4.1. Standardy RS232C oraz SCPI 133
6.4.2. Standard Modbus 135
6.4.3. Standardy RS-485, TDM 136
6.5. Identyfikacja studenta 139
6.6. Studenci - sprzężenie zwrotne 140
6.7. Ćwiczenia w przygotowaniu 141
6.7.1. Charakterystyka diody 141
6.7.2. Mostek 142
6.8. Podsumowanie 142
7. Nauczanie zdalne w programowaniu, robotyce i informatyce śledczej. Narzędzia i metody prowadzenia laboratoriów 145
7.1. Wstęp 145
7.2. Laboratoria specjalistyczne 146
7.2.1. Laboratorium informatyki śledczej 146
7.2.2. Laboratorium robotyki 150
7.2.3. Laboratorium programowania - język Python 152
7.3. Podsumowanie 153
8. Bariery i wyzwania w nauczaniu online elektroniki 155
8.1. Wstęp 155
8.2. Bariery 156
8.3. Wyzwania 157
8.3.1. Ideały i codzienność 158
8.3.2. Organizacja laboratorium 159
8.4. Nauczanie 160
8.4.1. Narzędzia do przekazywania treści 160
8.4.2. Narzędzia wspierające wirtualne zajęcia laboratoryjne 161
8.4.3. Zajęcia laboratoryjne online w praktyce 165
8.5. Podsumowanie 166
9. Modyfikacje zajęć stacjonarnych pod kątem realizacji w formie wirtualnej na przykładzie przedmiotu Sieci transmisji danych 171
9.1. Wstęp 171
9.2. Zasady prowadzenia zajęć z przedmiotu Sieci transmisji danych przed przejściem na tryb zdalny 173
9.2.1. Zajęcia wykładowe 173
9.2.2. Zajęcia laboratoryjne 174
9.2.3. Zajęcia projektowe 176
9.2.4. Konsultacje i spotkania z prowadzącym 177
9.2.5. Obecności na zajęciach, zaliczenia i egzamin końcowy 177
9.3. Modyfikacje metodyki prowadzenia zajęć dla potrzeb realizacji zajęć zdalnych 177
9.3.1. Zmiany w zajęciach wykładowych 180
9.3.2. Zmiany w zajęciach laboratoryjnych 181
9.3.3. Zmiany w zajęciach projektowych 184
9.3.4. Zmiany ogólne w ramach kursu 185
9.4. Kooperacja ze studentami i ich opinie 186
9.5. Podsumowanie 191

CZĘŚĆ III. JAK KONTROLOWAĆ WIEDZĘ STUDENTA BEZ OSOBISTEGO KONTAKTU
10. Obrony online - wyzwania, problemy, doświadczenia 195
10.1. Wstęp 195
10.2. Organizacja, podstawy i wymagania prawne 196
10.3. Okres zamknięcia uczelni, przygotowania i testy 198
10.4. Organizacja i przeprowadzanie obron 202
10.5. Podsumowanie 205

CZĘŚĆ IV. PYTANIA FUNDAMENTALNE
11. Autorytet nauczyciela akademickiego - jak budować i utrzymać w nauczaniu zdalnym? 211
11.1. Wstęp 211
11.1.1. Pojęcia podstawowe 211
11.1.2. W jakim celu warto budować autorytet 212
11.1.3. Świadome budowanie autorytetu 214
11.2. Metody budowania autorytetu 215
11.2.1. Personalny charakter autorytetu 215
11.2.2. Wzajemny szacunek studenta i profesora 217
11.2.3. Praca wspierana przez pasję 220
11.2.4. Stawianie granic 221
11.2.5. Równe traktowanie a praca ze studentami zdolnymi 222
11.2.6. Więź jako element autorytetu 224
11.2.7. Wizerunkowy składnik autorytetu 225
11.2.8. Nauczyciel i profesjonalista 228
11.2.9. Uczenie się jako proces ciągły 230
11.2.10. Wzajemne wspieranie się autorytetów 231
11.3. Podsumowanie 233
12. Wieloaspektowość e-learningu przy nabywaniu przez studentów kompetencji związanych z kierowaniem projektami i rozwojem architektury systemów IT 237
12.1. Wstęp 237
12.2. Kompetencje architekta i kierownika projektu w branży informatycznej 239
12.3. Uwarunkowania w nauczaniu zarządzania projektami informatycznymi 240
12.4. Analiza rozwiązań w nauczaniu zarządzania projektami informatycznymi 242
12.5. Nauczanie bazujące na projektach (Project-BasedLearning, PBL) 244
12.6. Metody zdobywania i utrwalania wiedzy 247
12.7. Rozwój kompetencji społecznych 249
12.8. Problemy z przeprowadzaniem zajęć w czasach pandemii 250
12.9. Przeprowadzenie egzaminu testowego wzorowanego na egzaminie certyfikowanym 252
12.10. Zajęcia z architektury systemów informatycznych 253
12.11. Rozwiązania na przyszłość 256
12.12. Podsumowanie 257

CZĘŚĆ V. OPINIE I SPOSTRZEŻENIA STUDENTÓW
13. Narzędzia, metody i organizacja zdalnego nauczania w laboratorium automatyki okiem studenta 263
13.1. Wstęp 263
13.2. Pracujemy zdalnie - obecność i aktywność 265
13.3. Student w okowach pracy zdalnej - opinie, refleksje 269
13.4. Podsumowanie 276

CZĘŚĆ VI. OMÓWIENIE WŁAŚCIWOŚCI NARZĘDZI I ICH PORÓWNANIE
14. Metody i narzędzia wykorzystywane do nauczania zdalnego przez nauczycieli akademickich uczelni technicznej w okresie pandemii 281
14.1. Wstęp 281
14.2. Dostępne ogólnouczelniane narzędzia do nauczania zdalnego 283
14.2.1. Uczelniana Platforma e-Learningowa (UPeL) 283
14.2.2. ClickMeeting 284
14.2.3. MS Teams 285
14.3. Statystyka stosowanych metod i narzędzi z uwzględnieniem formy zajęć 286
14.4. Uwagi i komentarze 289
14.5. Podsumowanie 290
15. Metodyka myślenia projektowego w zdalnym nauczaniu 291
15.1. Wstęp 291
15.2. Metoda tutoringu inspirowana metodyką myślenia projektowego 292
15.3. Podsumowanie 298
16. Analiza porównawcza popularnych narzędzi do telekonferencji 299
16.1. Wstęp 299
16.2. Wymagania dotyczące zajęć laboratoryjnych z informatyki 300
16.3. ClickMeeting - jedyne oficjalne narzędzie do e-learningu na AGH przed koronawirusem 304
16.4. Microsoft Teams 307
16.5. Cisco Webex 310
16.6. Zoom 313
16.7. BigBlueButton 316
16.8. Discord 319
16.9. Google Meet i Hangout 321
16.10. Skype (bezpłatna wersja) 321
16.11. Signal 323
16.12. Inne narzędzia 323
16.13. Narzędzia do telekonferencji pod konkretne zastosowanie 323
16.14. Podsumowanie 326
17. Wykorzystanie MS Teams do prowadzenia zajęć z podstaw elektrotechniki 329
17.1. Wstęp 329
17.2. E-learning 330
17.3. Podstawy elektrotechniki 330
17.4. Wybór MS Teams 332
17.5. Nowa rzeczywistość 334
17.6. Elektrotechnika online 335
17.7. MultiSim 336
17.8. Prace pisemne i ocenianie 338
17.9. Podsumowanie 341
18. DokuWiki jako system do wygodnego tworzenia i udostępniania materiałów dydaktycznych 343
18.1. Wstęp 343
18.2. Problemy z często stosowanymi metodami przygotowania i zamieszczania treści 344
18.3. DokuWiki - podstawowe zalety 345
18.4. Wymagania techniczne i proces instalacji 347
18.5. Hierarchia treści 348
18.6. Uprawnienia dostępu 349
18.7. Rozszerzenia 349
18.8. Osadzanie treści jednej strony wiki na innej stronie 351
18.9. Usuwanie stron i sekcji oraz zmiana nazw sekcji 352
18.10. Organizacja treści 352
18.11. Historia zmian 354
18.12. Podsumowanie 355
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

71,20 zł
89,00 zł

Matematyka dla studentów i kandydatów na wyższe uczelnie Repetytorium z płytą CD

Podręcznik zawierający minimum teorii i wiele rozwiązanych zadań zilustrowanych odpowiednimi rysunkami, obejmujący wybrane zagadnienia z algebry, analizy i geometrii w zakresie wymaganym na I roku studiów. Krok po kroku przedstawia sposób ich rozwią...
44,80 zł
59,90 zł

Lean Management na publicznych uczelniach akademickich

Badania nad szkolnictwem wyższym w Europie są realizowane od wielu dekad. Także na gruncie polskim w ostatnich latach powstało wiele prac systematyzujących wiedzę w zakresie badań nad szkolnictwem wyższym. Głównym celem prezentowanej monografii ...
33,08 zł
42,00 zł

Problemy kształcenia nauczycieli wczesnej edukacji w uczelniach wyższych w Polsce

Problemy kształcenia akademickiego współczesnych nauczycieli wczesnej edukacji stały się obszarem żywego zainteresowania badaczy-członków Zespołu Edukacji Elementarnej funkcjonującego pod patronatem Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN. [&hel...
19,62 zł
31,00 zł

Very Hungry Caterpillar Little Learning Library

A little library slipcase with board books featuring Eric Carle's much loved collage artworks and introducing first concepts: Numbers, Words, Colours and Animal Noises.
75,65 zł
89,00 zł

Fizyka dla kandydatów na wyższe uczelnie techniczne Tom 2

Publikacja Wydawnictwa WNT, dodruk Wydawnictwo Naukowe PWN Fizyka dla kandydatów na wyższe uczelnie techniczne to podręcznik z ponad trzydziestoletnią tradycją, sprawdzony przez kilka pokoleń Czytelników.Ułatwia powtórzenie i usystematyzo...
79,21 zł
89,00 zł

Zoologia dla uczelni rolniczych

Podstawowy podręcznik zoologii w ujęciu systematycznym, przygotowany przez pracowników Wydziału Nauk o Zwierzętach Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Jego pierwowzorem było pięć wydań Ćwiczeń z zoologii.Książka omaw...
24,07 zł
32,50 zł

Z uczelni na rynek pracy

Książka Magdaleny Jelonek na temat relacji między kształceniem na poziomie wyższym a sytuacją absolwentów na rynku pracy jest ciekawa, momentami inspirująca. (...) Jej ogromną zaletą jest podjęcie próby zrozumienia i interpretacji mechani...
50,00 zł
59,90 zł

Transparentność dokonań uczelni wyższej

Celem głównym monografii jest identyfikacja poziomu transparentności dokonań polskich uniwersytetów z perspektywy zewnętrznych interesariuszy – w wymiarze finansowym i niefinansowym – oraz odniesienie go do poziomu transparent...
300,08 zł

Python Machine Learning

Applied machine learning with a solid foundation in theory. Revised and expanded for TensorFlow 2, GANs, and reinforcement learning.Key Features Third edition of the bestselling, widely acclaime...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!