Eyes to Wonder, Tongue to Praise
This book is a collection of articles written for Professor Marta Gibińska by her colleagues and friends, from universities both in Poland and abroad. The texts presented in this volume cover a wide spectrum of topics. Part I, devoted to
Shakespeare, comprises wide-ranging work from renowned specialists in the field: studies on historical background, sources, theatrical, screen and literary reception, as well as
translation. Part II contains articles which deal with multiple authors, genres and perspectives, but are uniformly passionate and insightful.
The title Eyes to Wonder, Tongue to Praise, a poetic phrase borrowed from Shakespeare, conveys what seems to be a defining quality of both the contributors to this volume and its recipient: namely, the ability to translate keen appreciation of literature not into speechless awe but eloquent praise, combined with the generosity to share it with others.
- Kategorie:
- Redakcja: Agnieszka Pokojska, Agnieszka Romanowska
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-233-3441-5
- ISBN druku: 978-83-233-3441-5
- Liczba stron: 304
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Preface 9 List of Publications by Professor Marta Gibińska 15 PART I 23 Teresa Bałuk-Ulewiczowa, The Mirror of Princes and the Distorting Mirror in Shakespeare’s Chronicle Plays. 25 Terence McCarthy, Shakespeare, Malory and The Sousing of Sir Dagonet 43 Hans-Jürgen Diller, Wrath and Anger in the Time of Shakespeare 57 Michael Hattaway, The “Closet” Scene in Hamlet: Freud, Localisation, Screen Versions, and Essentialist Characterisation 71 Boika Sokolova, Shooting “the King-Becoming Graces”: Malcolm in Rupert Goold’s Macbeth, DVD (2010) 87 Andrzej Żurowski, Multicultural Shakespeare on the Contemporary Stage 97 Jerzy Limon, The Multifarious Times of One Body 107 Jacek Fabiszak, “Ugly” Tempests: The Aesthetics of Turpism in Derek Jarman’s Film and Krzysztof Warlikowski’s Stage Production 115 Barbara Sosień, Rosalind’s Robe: Who Is Who, or Shakespeare à la française 129 Anna Cetera, “Music to hear . . .”: On Translating Sonnet VIII by William Shakespeare 141 PART II 149 Małgorzata Grzegorzewska, “My Last Duchess” or “The Radiance of the Painting”: Jean-Luc Marion Reads the Poetry of Robert Browning 151 Teresa Bela, “‘Any good?’ ‘Will this do?’”: Reflections on the Poetry of C.S. Lewis 163 Elżbieta Tabakowska, Idealized Cognitive Models, Typicality Effects, Translation 177 Clarinda Calma, “Death Thou Shalt Die”: Resurrection in John Donne’s Prose and Poetry 191 Michał Choiński, From Pulpit to Stage – the Rhetorical Theatricality of George Whitefield’s Preaching 205 Olga Kubińska, “What a gallant mourning ribbon is this, which I wear.” The Function of the Title Pages in the Shaping of the Character in Early Modern English Execution Narratives 219 Regina Bochenek-Franczakowa, A Revolutionary Inspiration: Laurence Sterne’s Tristram Shandy and Ann’quin Bredouille by Jean-Claude Gorjy 233 Bożena Kucała, The Indian Mutiny and English Fiction 245 Barbara Rumbinas, The Pioneers: Reflections of America’s Anxiety about Frontier Expansion 255 Anna Gawlikowska, Imprisonment and False Liberation in E.L. Doctorow’s Ragtime 265 Monika Coghen, Coleridge’s Zapolya: Between Dramatic Romance and Gothic Melodrama 277 Michał Palmowski, Stage Directions in the Avant-garde Drama of Kenneth Koch and Konstanty Ildefons Gałczyński 291