Heidegger przeprowadza wywiady z wtajemniczonymi w święte słowo
Jak odczytać część zbiorowej podświadomości przestrzeni społeczno-historycznej - poprzez kilka wyłaniających się z niej głosów? Takie są ramy tej książki. W istocie, w tym eseju autor stara się, poprzez uważne słuchanie w sensie Heideggerowskim, wydobyć na światło dzienne te społeczno-historyczne obszary, o których mówi głos mandingowskiej piosenkarki Oumou Sangaré w jej piosence "Djorolé". Ta pieśń jest prawdziwą melodią inicjacyjną i przenosi nas do innych obszarów Manding, gdzie opanowanie słowa inicjacyjnego ujawnia inne aspekty tej wspólnej, ale szczególnej historii Mandingów. Tą specyfiką historycznego Mandinga jest troska o hojność. Troska o wielkoduszność konkretnej osoby, która angażuje się na rzecz społeczeństwa jako całości, gdzie indywidualna wielkoduszność łączy się, by budować lub umacniać pokojowe życie-wspólne. To właśnie w eksploracji tej troski autor stara się tutaj, poprzez ponowne wykorzystanie Heideggerowskiego "Souci", przybliżyć uskrzydlony impuls tych konkretnych głosów, w tym głosu Oumou Sangaré w "Djorolé", do uważnego słuchania czytelników.