INTELIGENCJA EMOCJONALNA W RÓŻNYCH POPULACJACH
Inteligencja Emocjonalna (EI) zyskała w ostatniej dekadzie sporo zainteresowania. Obecna książka bada EI w dwóch różnych populacjach i czy można ją wzmocnić czy nie. Badania zostały podzielone na trzy fazy. Fazy 1 i 2 badały stany nastroju przed występem i EI wśród próby brytyjskich koszykarzy na wózkach inwalidzkich i ghańskich piłkarzy (piłka nożna). W 3 fazie wykorzystano interwencje w celu poprawy EI na próbie brytyjskich koszykarzy na wózkach inwalidzkich i piłkarzy ghańskich (piłka nożna). Wyniki fazy 1 wskazały, że optymizm i wykorzystanie emocji przyczyniły się znacząco do zróżnicowania nastroju w zależności od wyników. W fazie 2 wyniki wskazywały, że regulacja emocji i ocena emocji innych osób przyczyniły się znacząco do zróżnicowania nastroju w zależności od wyników. Wyniki fazy 1 i 2 w ujęciu zbiorczym wskazują na istnienie różnic kulturowych pomiędzy tymi dwiema populacjami. Faza 3 wskazywała, że w obu populacjach EI może być wzmocnione dla niektórych z uczestników. Wyniki sugerują, że kultura może odgrywać rolę w EI i należy ją dalej badać.