MENU
PWN wspiera profesjonalistów

Innowacyjność w praktyce pedagogicznej. Tom. 3: Współdziałanie rodziców – dziecka – nauczyciela - Jolanta Krzyżewska, Wiesława Orszulik: O możliwości wykorzystania w edukacji heurystycznych walorów dowcipu językowego

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2019

  • Redakcja naukowa: Anna Trzcionka-Wieczorek, Renata Raszka, Urszula Szuścik

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Innowacyjność w praktyce pedagogicznej. Tom. 3: Współdziałanie rodziców – dziecka – nauczyciela - Jolanta Krzyżewska, Wiesława Orszulik: O możliwości wykorzystania w edukacji heurystycznych walorów dowcipu językowego

Przedstawiona monografia pt. „ Innowacyjność w praktyce pedagogicznej w kontekście współdziałania rodziców – dziecka – nauczyciela” to kolejny, trzeci tom, który poprzedziły dwa tomy pt.: „Innowacyjność w praktyce pedagogicznej. Teoria i praktyka”. T. 1 oraz „Innowacyjność w praktyce pedagogicznej. Refleksje pedagogiczne w teorii i praktyce”, T. 2, pod redakcją Urszuli Szuścik i Renaty Raszki. Monografia stanowi kontynuację wątków podejmowanych w dwóch pierwszych tomach. Należy ją traktować jako zaproszenie Czytelników do refleksji nad nieustająco aktualnym, ważnym zagadnieniem innowacyjności pedagogicznej. Różnorodną i bogatą tematykę tekstów, zawartych w tomie trzecim, przenika przekonanie ich Autorów o niezbywalnej wartości jaką stanowi bliska współpraca rodziców, dzieci i nauczycieli (trójpodmiotowość) w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, jak również otwartość tych podmiotów na współpracę ze środowiskiem lokalnym. Teksty, zamieszczone w monografii, zostały pogrupowane tematycznie w trzech częściach zatytułowanych następująco: 1. Alternatywne, innowacyjne działania w procesie nauczania-uczenia się, 2. Podmioty innowacyjnych działań edukacyjnych, 3. Innowacyjność w środowisku szkolnym – przykłady dobrych praktyk.

Publikacja adresowana jest do nauczycieli akademickich – teoretyków i praktyków odpowiedzialnych za proces kształcenia pedagogów, nauczycieli – wychowawców w różnych instytucjach i placówkach oświatowych (przede wszystkim na niższych szczeblach edukacji), studentów pedagogiki, a także rodziców coraz liczniej organizujących nauczanie domowe swych dzieci.


Renata Raszka jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym UŚ na Wydziale Etnologii i Nauk o Edukacji. Jej obszar zainteresowań naukowych obejmuje wychowanie i edukację dzieci wczesnoszkolnych, i przedszkolnych, a przede wszystkim edukację matematyczną oraz ekonomiczną, a także stosowanie technologii informacyjno-komunikacyjnych we wspomaganiu procesu kształcenia najmłodszych uczniów oraz edukację medialną.

Urszula Szuścik, dr hab. prof. UŚ jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym w Instytucie Nauk o Edukacji, Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie, Uniwersytet Śląski.

Jej zainteresowania naukowo-badawcze związane są z problematyką nauczania i wychowania, edukacją wczesnoszkolną i przedszkolną, z zagadnieniami edukacji przez sztukę, szczególnie plastyką i psychologią twórczości, arteterapią.

[09.2017]

Anna Trzcionka-Wieczorek jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym na Wydziale Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Jej zainteresowania naukowo-badawcze związane są z edukacją dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, edukacją muzyczną w przedszkolu i kształceniu zintegrowanym oraz rolą nauczyciela w edukacji muzycznej wychowanków. [08.11.2019]

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści


Wstęp (Urszula Szuścik, Renata Raszka, Anna Trzcionka-Wieczorek) / 7


ALTERNATYWNE, INNOWACYJNE DZIAŁANIA
W PROCESIE NAUCZANIA–UCZENIA SIĘ


Edyta Gruszczyk‑Kolczyńska
Co wiemy o dzieciach matematycznie uzdolnionych: wyniki badań i działania naprawcze / 13

Elżbieta Marek
Innowacje we współczesnej edukacji wczesnoszkolnej (na podstawie analizy wybranych
programów kształcenia zintegrowanego) / 38

Roman Szablicki
Kulturelle Varietät in Eiichiro Odas One Piece / 60

Anna Boguszewska
Zmiany w doborze lektury ucznia w wieku wczesnoszkolnym na przełomie XX i XXI
wieku w polskiej szkole / 71

Izabela Łuc, Małgorzata Bortliczek
Wartościowanie języka i tekstów kultury. Konteksty edukacyjne / 86


PODMIOTY INNOWACYJNYCH DZIAŁAŃ EDUKACYJNYCH


Karolina Skarbek
Rola nauczyciela w rozbudzaniu zainteresowań i rozwijaniu uzdolnień matematycznych
dzieci / 105

Jadwiga Oleksy
Rodzic, uczeń i nauczyciel w przestrzeni szkoły – w poszukiwaniu optymalnych modeli
współpracy i współdziałania / 120

Beata Oelszlaeger‑Kosturek
O funkcjonowaniu nauczyciela „na starcie” – zarys problemu / 131

Jolanta Maciąg
W poszukiwaniu alternatywnej strategii rozwijania potencjału myślenia i uczenia się
dzieci we wczesnej edukacji / 143

Renata Raszka
Wychowanie ekonomiczne w kontekście kształcenia nauczycieli małego dziecka / 155


INNOWACYJNOŚĆ W ŚRODOWISKU SZKOLNYM –
PRZYKŁADY DOBRYCH PRAKTYK


Stefania Kewesz, Joanna Radwan‑Kmiecik
Koncepcja pracy Szkoły Podstawowej w Pierśćcu oparta na idei regionalizmu przykładem
innowacyjnych działań w procesie dydaktyczno‑wychowawczym
szkoły / 177

Darina Jirotková, Anna Kuřík Sukniak, Pavlína Placzková
Metoda Hejnego w nauczaniu matematyki. Komunikat z warsztatów / 191

Ondřej Šimik
The Socrative Application and Its Use in Primary School / 201

Magdalena Christ
Twórcze rozwiązywanie problemów na przykładzie programów: Odyseja Umysłu
i Destination Imagination / 214

Jolanta Krzyżewska, Wiesława Orszulik
O możliwości wykorzystania w edukacji heurystycznych walorów dowcipu językowego / 224

Izabela Stelmasiak
Żywotność edukacji chrześcijańskiej w ponowoczesności / 239


Indeks nazwisk / 249
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

35,40 zł
59,00 zł

Projektowanie elementów maszyn z wykorzystaniem programu Autodesk Inventor

Niniejsza publikacja skierowana jest przede wszystkim do studentów uczelni technicznych przystępujących do projektowania i obliczeń reduktorów.Dzięki niej bez trudu opracują projekt przekładni zębatej na studiach inżynierskich oraz ...
13,49 zł
14,99 zł

Dzieci szatana

Gordon przewodzi anarchistom, którzy sieją postrach w małym miasteczku. Ich grupa przyciąga zakompleksionych nieudaczników, głównie w młodym wieku, którzy stracili wiarę w sens życia. Przywódca niczym guru sekty obezw...
17,16 zł
19,95 zł

Techniki socjoterapeutyczne w pracy z dzieckiem agresywnym

W pierwszej części opracowania zamieszczono opis najważniejszych sposobów postępowania diagnostycznego, uwzględniającego indywidualne konteksty życia dziecka i jego problemy. Natomiast w części drugiej znajdują się scenariusze zajęć socjoterapeu...
21,60 zł
24,00 zł

Edukacja dorosłych na Górnym Śląsku od Wiosny Ludów do wybuchu I wojny światowej Część 1 Sytuacja polityczna Górnego Śląska Prekursorzy pracy oświatowej Kierunki rozwoju edukacji dorosłych (1848–1914)

Przygotowana monografia pedagogiczna jest efektem trzyletnich studiów teoretycznychdotyczących edukacji dorosłych na Górnym Śląsku od Wiosny Ludów do wybuchu pierwszej wojnyświatowej. Specyficzna sytuacja polityczno-spo...
12,80 zł
16,00 zł

Promocja edukacji akademickiej w Polsce po roku 2000

Autor nie ogranicza swoich rozważań tylko do perspektywy uczelni, ale podejmuje też kwestię promocji nauki, jako takiej, słusznie widząc istotny związek między obrazem nauki w świadomości społecznej a potrzebami edukacyjnymi, statusem ludzi wykształcon...
30,87 zł
34,30 zł

Radiestezja dla dociekliwych. Nowatorskie zastosowanie radiestezji w praktyce

Książka oferuje nowatorskie spojrzenie na radiestezję. Autor szczegółowo analizuje w niej różnice między metodą mentalną i fizyczną i zachęca cię do wypróbowania ich wiarygodności w odczytywaniu energii i promieniowania geopatyczne...
32,40 zł
36,00 zł

FINANSE, EKONOMIA I ZARZĄDZANIE (FEZ) – WSPÓŁCZESNE WYZWANIA TEORII I PRAKTYKI. CZĘŚĆ IV

Monografia „Finanse, Ekonomia i Zarządzanie (FEZ) – współczesne wyzwania teorii i praktyki. Część IV” jest efektem badań wielu autorów z różnych ośrodków akademickich, których głównym celem w...
15,12 zł
16,80 zł

Źródła stresu zawodowego w percepcji nauczycieli o różnym poziomie postawy twórczej

Publikacja składa się z pięciu rozdziałów. Pierwsze trzy rozdziały zawierają teoretyczną dyskusję nad zawodem nauczyciela, kreatywnością oraz stresem w pracy. W rozdziale pierwszym, zatytułowanym „Specyfika zawodu nauczyciela i podstawowe ...
22,50 zł
25,00 zł

Edukacja religijna dziecka w wieku przedszkolnym w kontekście wybranych koncepcji pedagogicznych

Edukacja religijna dziecka w wieku przedszkolnym – po powrocie lekcji religii do szkół i przedszkoli publicznych (1 września 1990 roku) – zgodnie z zaleceniem Dyrektorium katechetycznego Kościoła katolickiego w Polsce wpisuje się, w ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!