Inteligentna Metodologia Śledzenia Punktów Maksymalnej Mocy Przy Użyciu Iot
W tym artykule zaproponowano nową konstrukcję do automatycznego wykrywania pęknięć i zbierania śmieci na torach kolejowych. W istniejącym systemie, projekt ten ma ograniczoną inteligencję i jest czasochłonny. Proponowany system to detekcja pęknięć i schemat segregacji śmieci przy pomocy mechanizmu robota. Składa się on z zespołu diody elektroluminescencyjnej i rezystora zależnego od światła, który pełni funkcję detektora pęknięć w szynach. Zasadą, na której opiera się wykrywanie pęknięć jest koncepcja LDR. Dioda LED zostanie przymocowana po jednej stronie szyny, a LDR po stronie przeciwnej. Gdy nie ma pęknięć, dioda LED nie pada na LDR, a więc opór LDR jest wysoki, gdy światło LED pada na LDR, opór LDR zmniejsza się, a wielkość redukcji jest w przybliżeniu proporcjonalna do intensywności padającego światła.Gdy światło z diody LED zbacza z drogi z powodu obecności pęknięcia, następuje nagły spadek wartości rezystancji LDR. Ta zmiana rezystancji wskazuje na obecność pęknięcia lub jakiegokolwiek defektu szyny. W celu wykrycia aktualnej lokalizacji urządzenia w przypadku wykrycia pęknięcia stosowany jest odbiornik GPS.