MENU
PWN wspiera profesjonalistów

Jakość kształcenia w wymiarze ideologicznym i empirycznym. Studium socjologiczne na przykładzie kształcenia podyplomowego

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Łódź, 2012

  • Autor: Andrzej Boczkowski

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Jakość kształcenia w wymiarze ideologicznym i empirycznym. Studium socjologiczne na przykładzie kształcenia podyplomowego

Znaczenie problematyki, jaką podejmuje Andrzej Boczkowski, trudne jest do przecenienia. (…) Autor bardzo umiejętnie rekonstruuje (…) wszystkie dylematy, wątpliwości i pęknięcia w ideologii procesu bolońskiego i edukacyjnych aspektach strategii lizbońskiej. Nie brakuje tu analitycznych rozróżnień, wnikliwych spostrzeżeń, błyskotliwych zestawień, które demaskują mało uświadamiane płycizny założeń ideologicznych, będących w równej mierze założeniami komercjalizacji systemu. (…) Nacisk na współgranie z wymogami rynku pracy ukazany został w sposób wieloczynnikowy, pogłębiony i krytyczny, szczególnie w odniesieniu do sytuacji, gdy wymogi rynkowe nie pokrywają się z wymogami ról społecznych i nie mogą być do nich redukowane, w szczególności – utożsamiane z autoteliczną wartością edukacji. (…) Przedstawione (…) analizy ukazują złożone relacje elementów całego systemu edukacyjnego i ewaluacyjnego w procesie monitorowania i podnoszenia jakości kształcenia. Znajdujemy tam pogłębione studium relacji wszystkich elementów systemu i choćby z tego względu publikacja tego typu jest współcześnie, w warunkach kolejnych reform systemu szkolnictwa wyższego, niezwykle potrzebna. z recenzji prof. dr. hab. Leszka Korporowicza

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp                                   7
Część I. Idee i ideologie jakości kształcenia na poziomie wyższym          11
Rozdział 1. Społeczne funkcje edukacji w wymiarze ideologicznym          13
1.1. Proces boloński jako ideologia edukacyjna strategii lizbońskiej       13
1.2. Idea edukacji a idea pozytywnej zmiany społecznej             30
1.3. Funkcje edukacji na poziomie wyższym i podyplomowym a jej skuteczność i użyteczność                            39
Rozdział 2. Teoretyczne dylematy jakości kształcenia w szkołach wyższych       54
2.1. Ideowa infrastruktura jakości kształcenia                 54
2.2. Podstawowe założenia zapewniania i oceny jakości kształcenia        60
2.3. Jakość kształcenia: kwestie definicyjne                  64
Rozdział 3. Mechanizmy oceny jakości kształcenia                 72
3.1. Ewaluacja i ocenianie w kształceniu                   72
3.2. Zapewnianie i ocena jakości kształcenia w ujęciu systemowym        76
3.3. Relacje ewaluacyjne w procesie nauczania i uczenia się           84
Rozdział 4. Skuteczność i użyteczność jako wyznaczniki jakości kształcenia       97
4.1. Skuteczność i użyteczność jako kategorie socjologiczne           97
4.2. Zadowolenie klienta systemu edukacyjnego w ujęciu krytycznym       101
4.3. Spełnienie oczekiwań jako miara użyteczności kształcenia          108
Podsumowanie części pierwszej                         118
Część II. Badanie skuteczności i użyteczności kształcenia (na przykładzie studiów i kursów podyplomowych)                        125
Rozdział 5. Badanie jakości kształcenia podyplomowego: ogólne założenia i hipotezy   127
5.1. Kształcenie podyplomowe jako edukacja dorosłych i element kształcenia ustawicznego                             127
5.2. Jakość kształcenia podyplomowego jako przedmiot badań: zakres problematyki i główne hipotezy                          135
Rozdział 6. Problemy oceny skuteczności i użyteczności. Badanie walidacyjne pytań testowych z zakresu medycyny pracy                    139
6.1. Wskaźniki walidacyjne – zastosowanie i interpretacja            139
6.2. Uwarunkowania stosowalności testu skuteczności (postępów) w kształceniu podyplomowym z zakresu medycyny pracy w świetle opinii specjalistów i ekspertów                              145
Rozdział 7. Skuteczność kształcenia podyplomowego w dziedzinie zdrowia publicznego w ocenie słuchaczy                           157
7.1. Intersubiektywne wskaźniki skuteczności kształcenia            158
7.2. Ocena procesu edukacyjnego                      159
7.3. Ocena przyrostu kompetencji profesjonalnych               168
7.4. Ocena udziału elementów programu w nabywaniu (rozwijaniu) kompetencji   178
Rozdział 8. Użyteczność kształcenia podyplomowego w dziedzinie zdrowia publicznego, medycyny pracy i higieny pracy w opiniach absolwentów, pracodawców i ekspertów 186
8.1. Motywy podejmowania kształcenia podyplomowego            187
8.2. Podejmowanie kształcenia podyplomowego a kierownictwo zakładu pracy    190
8.3. Ocena korzyści związanych z uczestnictwem w kształceniu podyplomowym   201
8.4. Postrzeganie warunków użyteczności kształcenia podyplomowego       213
8.5. Uczestnictwo w kształceniu podyplomowym a kariera zawodowa       221
Rozdział 9. Użyteczność kompetencji nabywanych podczas kształcenia specjalizacyjnego w autoocenie lekarzy medycyny pracy                   233
9.1. Akceptacja roli zawodowej lekarza medycyny pracy i motywy specjalizowania się w tej dziedzinie                         235
9.2. Ocena użyteczności kształcenia specjalizacyjnego w dziedzinie medycyny pracy 251
9.3. Specjalizacja w dziedzinie medycyny pracy a kariera zawodowa       . 274
9.4. Ocena możliwości aplikacyjnych europejskiego programu kształcenia specjalistycznego w dziedzinie medycyny pracy                 278
9.5. Miejsce podnoszenia kwalifikacji w osiąganiu korzyści materialnych i niematerialnych z pracy zawodowej                    293
9.6. Praktycy i eksperci o kształceniu specjalizacyjnym w dziedzinie medycyny pracy: jeden światopogląd, dwie perspektywy                298
Podsumowanie części drugiej                         302
Zakończenie                               313
Piśmiennictwo                             319
Spis rysunków                             326
Spis tabel                                328
Aneks 1. Metodyka badania skuteczności i użyteczności kształcenia podyplomowego   331
Aneks 2. Metodyka badania ewaluacyjnego wśród absolwentów, pracodawców i ekspertów                              352
Aneks 3. Badanie użyteczności kompetencji nabywanych podczas kształcenia specjalistycznego – charakterystyka badanej zbiorowości lekarzy medycyny pracy   355
Aneks 4. Kwestionariusz ankiety w badaniu walidacyjnym pytań testowych       357
Aneks 5. Kwestionariusz wywiadu w badaniu walidacyjnym pytań testowych       362
Aneks 6. Kwestionariusz oceny procesu dydaktycznego (kursy, szkolenia)       370
Aneks 7. Kwestionariusz oceny procesu dydaktycznego (studia podyplomowe)     374
Aneks 18. Kwestionariusz samooceny nabytych kompetencji (studia podyplomowe) 381
Aneks 19. Kwestionariusz dla absolwenta (badanie użyteczności kształcenia podyplomowego)                              387
Aneks 10. Kwestionariusz dla pracodawcy (badanie użyteczności kształcenia podyplomowego)                              395
Aneks 11. Kwestionariusz dla eksperta (badanie użyteczności kształcenia podyplomowego)                                403
Aneks 12. Kwestionariusz dla lekarza medycyny pracy (badanie skuteczności i użyteczności kształcenia specjalizacyjnego)                   413
Od Redakcji                                 431
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

22,50 zł
25,00 zł

Innowacyjność w endogenicznym rozwoju regionu peryferyjnego. Studium socjologiczne

Książka Arkadiusza Tuziaka jest fundamentalnym studium intencjonalnych zmian endogennych zachodzących na szczeblu regionów. Autor zawarł w niej głębokie analizy różnych koncepcji dotyczących zmiany endogennej, innowacji, peryferyjności, a...
28,56 zł
35,70 zł

Duchowy wymiar istnienia

Osoby, które potraktują siebie jako tworzywo, zyskają nową szansę. W wyniku takiego stylu stworzą nowe wartości i wzbogacą własną osobowość. Jest to propozycja nowego sposobu przeżywania własnego życia oraz poszukiwania nowych wymiarów wł...
14,62 zł
17,00 zł

Zintegrowane podejście do dziedzictwa kulturowego w gospodarowaniu przestrzenią na przykładzie gminy Konstancin-Jeziorna

W monografii podjęto próbę analizy procesu integracji dziedzictwa z systemami planowania oraz oceny jego zaawansowania w Polsce. W pierwszej części zawarto opracowania dotyczące różnych wymiarów dziedzictwa, oparte na doświadczenia...
18,06 zł
21,00 zł

Ideologiczne i doktrynalne podstawy zmian ustrojowych w krajach Europy Środkowej i Wschodniej po roku 1989

Głównym celem niniejszej publikacji jest próba opisania i wyjaśnienia wszelakiej - nieraz mocno złożonej - problematyki zmian ideologicznych i doktrynalnych, jakie dokonały się i wciąż mają miejsce w Europie Środkowej i Wschodniej. Więks...
27,00 zł
30,00 zł

Architektura mieszkaniowa lat siedemdziesiątych w Rzeszowie na przykładzie wybranych osiedli

Architektura lat siedemdziesiątych XX wieku budzi wiele interesujących dyskusji. Ten stosunkowo nowy kierunek badań coraz częściej postrzegany jest w różnych aspektach. Wybudowane wtedy obiekty uważane są niekiedy za nieatrakcyjne, które ...
33,60 zł
42,00 zł

Andragogiczny wymiar wydarzeń osobistych i globalnych w badaniach biograficznych

Przeżycie przygody badań biograficznych to spotkania z nieznajomymi, znajomymi, to powroty do przeszłości innych osób, narodów... To spotkania ludzi poszukujących tożsamości w autobiografii w poszczególnych fazach życia, w pamięci ...
35,22 zł
40,95 zł

Zmienność i uwarunkowania cyrkulacyjne występowania postaci i typów opadów atmosferycznych na przykładzie Krakowa

Na podstawie badań opartych na serii obserwacji opadu w Krakowie, obejmującej prawie półtora wieku (1863-2008), katalogu typów cyrkulacji atmosferycznej, kalendarza mas powietrznych i frontów atmosferycznych oraz wskaźników ...
40,50 zł
45,00 zł

Informacyjny wymiar bezpieczeństwa państw i jednostek

Problematyka szans, wyzwań i zagrożeń związanych ze sferą bezpieczeństwa informacyjnego w czasach współczesnych niewątpliwie jest wysoce interesującym i mającym rozwojowy charakter obszarem nie tylko badań naukowych, ale także działań praktyczny...
42,91 zł
49,90 zł

Padawanika. Przebudzenie mocy w doświadczeniu zapośredniczonym. Studium o filmie, wychowaniu i wsparciu rozwoju

Książka jest próbą połączenia wątków filmowych z problematyką pedagogiczną, za główną kanwę rozważań posłużyły kategorie zaczerpnięte z kosmicznej sagi Gwiezdne wojny George’a Lucasa. Podjęte zagadnienia mają charakter analiz...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!