MENU

Jezus a Bóg Izraela w Apokalipsie św. Jana

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Toruń, 2013

  • Autor: Dariusz Kotecki

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 46,00 zł
39,56
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Jezus a Bóg Izraela w Apokalipsie św. Jana

Apokalipsa św. Jana rozpoczyna się słowami: „Objawienie Jezusa Chrystusa, które dał mu Bóg, aby ukazać swym sługom, co musi stać się niebawem […]” (1,1). Jezus jest na pewno objawicielem czegoś, co jest zakryte, a co dotyczy tego, co „musi stać się niebawem”. Objawienie jednak dotyczy także Jezusa Chrystusa. Pytanie, kim jest Jezus Chrystus, leży u podstaw każdej refleksji chrystologicznej. W książce tej została dokonana analiza tekstów chrystologicznych Apokalipsy w ich narracyjnym kontekście. W tle tych analiz znajduje się pytanie o relację Jezusa Chrystusa do Boga Izraela. Odpowiedź na to pytanie wydaje się fundamentalna dla zrozumienia całego przesłania księgi. Monografia ta w pewien sposób będzie pomocna zarówno dla biblistów w zgłębianiu interpretacji ostatniej kanonicznie księgi Biblii, dla teologów, którzy zajmują się chrystologią, w uzupełnieniu ich wiedzy na temat danych chrystologicznych Nowego Testamentu, jak i dla zwyczajnych czytelników, którzy w Słowie Bożym dostrzegają istotny element ich wędrówki duchowej.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp / 11
Rozdział I
Jezus a Bóg Izraela w Ap 1,1–8 / 27
1. Jezus a Bóg w Ap 1,1–3 / 28
1.1. „Apokalipsa Jezusa Chrystusa” a Bóg / 28
1.2. „Słowo Boga” i „świadectwo Jezusa Chrystusa” / 40
2. Jezus a Bóg w dialogu liturgicznym początkowym (Ap 1,4–8) / 46
2.1. Obraz Boga w Ap 1,4–8 / 48
2.1.1. „Ten, który jest i który był, i który przychodzi” (Ap 1,4b) / 48
2.1.2. „Ja jestem Alfa i Omega – mówi Pan Bóg, Początek i Koniec, Wszechmogący” (Ap 1,8) / 56
2.2. Obraz Jezusa w Ap 1,4–8 / 61
2.2.1. Jezus w pozdrowieniu wstępnym (Ap 1,5a) / 61
2.2.1.1. Jezus Chrystus / 61
2.2.1.2. „Świadek, Ten wierny” / 63
2.2.1.3. „Pierworodny spośród umarłych” / 72
2.2.1.4. „Władca królów ziemi” / 83
2.2.2. Jezus w odpowiedzi wspólnoty (Ap 1,5b–6) / 85
2.2.2.1. „Temu miłującemu nas” / 86
2.2.2.2. „Który nas uwolnił od grzechów naszych we krwi swojej” / 88
2.2.2.3. „Uczynił nas królestwem kapłanami dla Boga i Ojca swojego” / 94
2.2.2.4. „Jemu chwała i moc na wieki wieków” / 105
2.2.3. Jezus w Ap 1,7 / 111
2.2.3.1. „Oto nadchodzi z obłokami” / 112
2.2.3.2. „I ujrzy Go każde oko i wszyscy, którzy Go przebili” / 121
2.2.3.3. „I płakać nad Nim będą wszystkie pokolenia ziemi. Tak. Amen” / 123
3. Refleksja końcowa nad chrystologią Ap 1,1–8 / 126
Rozdział II
Jezus a Bóg Izraela w Ap 1,9–3,22 / 135
1. Jezus a Bóg w wizji wstępnej (Ap 1,9–20) / 136
1.1. Audycja (1,9–11) / 139
1.2. Wizja właściwa (1,12–20) / 144
1.2.1. „Siedem złotych świeczników” (1,12b) / 145
1.2.2. „Podobny do Syna Człowieczego” (1,13a–16) / 147
1.2.2.1. „Pośród świeczników kogoś podobnego do Syna Człowieczego” (1,13a) / 147
1.2.2.2. Wygląd „podobnego do Syna Człowieczego” (1,13b–16) / 151
a) Szata „podobnego do Syna Człowieczego” / 153
b) Głowa, włosy i oczy „podobnego do Syna Człowieczego” / 158
c) Nogi „podobnego do Syna Człowieczego” / 163
d) Głos „podobnego do Syna Człowieczego” / 165
e) „Mający w prawej ręce siedem gwiazd” / 168
f) „Z Jego ust wychodzi miecz obosieczny ostry” / 169
g) „A Jego oblicze jak słońce, które jaśnieje w mocy swej” / 171
1.2.3. Interpretacja wizji (1,17–20) / 173
1.2.3.1. Reakcja wizjonera z Patmos (1,17a) / 173
1.2.3.2. Odpowiedź Zmartwychwstałego (1,17b–20) / 177
a) Gest Zmartwychwstałego / 177
b) Słowa Zmartwychwstałego / 178
– „Nie bój się” / 179
– „Ja jestem Pierwszy i Ostatni, i Żyjący” / 181
– „Byłem umarły, a oto jestem żyjący na wieki wieków” / 189
– „Mam klucze śmierci i otchłani” / 194
– Polecenie spisania / 197
– Wyjaśnienie tajemnicy / 201
2. Jezus a Bóg w Ap 2,1–3,22 / 205
2.1. Jezus a Bóg w autoprezentacjach / 206
2.1.1. „Tak mówi” / 206
2.1.2. Autoprezentacja do Kościoła w Efezie, Smyrnie i Pergamonie / 211
2.1.3. Autoprezentacja do Kościoła w Tiatyrze / 214
2.1.4. Autoprezentacja do Kościoła w Sardes / 216
2.1.5. Autoprezentacja do Kościoła w Filadelfii / 217
2.1.6. Autoprezentacja do Kościoła w Laodycei / 221
2.2. Jezus a Bóg Izraela w osądach Jezusa nad Kościołami / 227
2.2.1. Jezusowe „znam” / 228
2.2.2. Pierwsza miłość / 230
2.2.3. Padnięcie Żydów przed chrześcijanami / 235
2.3. Jezus a Bóg Izraela w wezwaniach szczegółowych / 237
2.3.1. Wezwanie do nawrócenia / 237
2.3.2. Wezwanie do Kościoła w Laodycei / 239
2.3.2.1. „Kup u Mnie złota w ogniu oczyszczonego” / 240
2.3.2.2. „Ja wszystkich, których kocham, karcę i ćwiczę” / 242
2.3.2.3. „Oto stoję u drzwi i kołaczę” / 243
2.4. Jezus a Bóg Izraela w obietnicach dla zwycięzców / 247
2.4.1. „Dam jeść z drzewa życia, które jest w raju Boga” / 247
2.4.2. Dar „manny ukrytej” / 251
2.4.3. Dar władzy nad narodami / 253
2.4.4. Dar białej szaty i imienia w księdze życia / 258
2.4.5. Dar wspólnego zasiadania na tronie / 259
3. Refleksja końcowa nad chrystologią Ap 1,9–3,22 / 260
Rozdział III
Jezus a Bóg Izraela w Ap 4,1–22,21 / 269
1. Jezus a Bóg Izraela w Ap 4–5 / 270
1.1. Obraz Boga w Ap 4 / 271
1.1.1. „Zasiadający na tronie” (4,2–3) / 271
1.1.2. Otoczenie tronu (4,4–8a) / 276
1.1.3. Liturgia niebiańska (4,8b–11) /288
1.2. Jezus a Bóg w Ap 5 / 295
1.2.1. Bóg na tronie ze zwojem (5,1–4) / 296
1.2.2. Obraz Jezusa w 5,5–7 / 298
1.2.2.1. „Lew z pokolenia Judy” / 298
1.2.2.2. „Baranek stojący, jakby zabity” / 302
a) Baranek pośrodku tronu / 303
b) Baranek „stojący, jakby zabity” / 305
c) Wygląd Baranka / 309
d) Czynność Baranka / 313
1.2.3. Liturgia niebiańska (5,8–14) / 315
1.2.3.1. Liturgia czterech istot żyjących i dwudziestu czterech Starszych (5,8b–10) / 316
1.2.3.2. Liturgia zastępów anielskich (5,11–12) / 319
1.2.3.3. Liturgia całego stworzenia (5,13–14) / 322
2. Jezus i Bóg w sekcji pieczęci (Ap 6,1–8,1) / 325
2.1. Jezus i Bóg w Ap 6,1–8 / 326
2.2. Jezus i Bóg w Ap 6,9–8,1 / 331
2.2.1. Otwarcie piątej pieczęci (Ap 6,9–11) / 331
2.2.2. Otwarcie szóstej pieczęci (Ap 6,12–7,17) / 336
2.2.3. Wizja Ap 7,1–17 / 339
2.2.3.1. Wielki tłum przed tronem i Barankiem / 340
2.2.3.2. Tożsamość wielkiego tłumu / 342
2.2.3.3. Działanie Boga i Baranka / 347
3. Jezus a Bóg w sekcji trąb (8,1–11,14) / 354
4. Jezus a Bóg w sekcji znaków (11,15–16,16) / 363
4.1. Władza Boga i Jego Pomazańca (Ap 11,15) / 363
4.2. Liturgia dwudziestu czterech Starszych (11,16–18) / 368
4.3. Arka Przymierza Boga (11,19) / 373
4.4. Mężczyzna porwany do Boga (12,5.10) / 375
4.4.1. Narodziny mężczyzny (12,5a) / 377
4.4.2. Porwanie mężczyzny do Boga / 381
4.5. Baranek na Syjonie (14,1–5) / 385
4.5.1. Wizja (14,1) / 387
4.5.2. Audycja (14,2–3) / 391
4.5.3. Charakterystyka zbawionych (14,4–5) / 393
4.6. Przykazania Boga i wiara Jezusa (14,12) / 397
4.7. Jezus jako Pan żniwa (Ap 14,14) / 402
5. Jezus i Bóg Izraela w sekcji końcowej Apokalipsy (16,17–22,5) / 408
5.1. Jezus a Bóg w Ap 19,1–8 / 409
5.2. Jezus a Bóg w Ap 19,11–21 / 413
5.2.1. Eschatologiczny wojownik (19,11–16) / 413
5.2.1.1. Przybycie jeźdźca na białym koniu / 413
5.2.1.2. Wygląd jeźdźca na białym koniu / 416
5.2.1.3. Działanie jeźdźca na białym koniu / 422
5.2.1.4. „Król królów i Pan panów” / 423
5.3. Jezus a Bóg w Nowej Jerozolimie (Ap 21–22,5) / 426
6. Jezus a Bóg w epilogu (Ap 22,6–22) / 430
7. Refleksja końcowa nad chrystologią Ap 4,1–22,21 / 433
Zakończenie / 437
Wykaz skrótów / 447
Bibliografia / 451
Jesus and the God of Israel in the Apocalypse of John. Summary / 471
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

8,10 zł
9,00 zł

Rok 2012 Apokalipsa nadchodzi

Czy 21 grudnia 2012 roku nastąpi koniec świata? Jak należy interpretować kalendarz Majów i czy rzeczywiście jest w nim ostrzeżenie o grożącej zagładzie? Wizji roku 2012 coraz więcej, a Patrick Geryl i inni prześcigają się w pomysłach, jak ocalić...
7,02 zł
9,00 zł

Olimp polski według Jana Długosza

UWAGA! e-book jest skanem zapisanym w formacie PDF.REPRINT. Pierwszą relacją o bóstwach słowiańskich, którą trudno zweryfikować, jest pochodząca z II połowy XIII wieku Knýtlinga saga, stanowiąca uzupełnienie Gesta Danor...
22,41 zł
24,90 zł

Zranione Światło. Komentarze do Ewangelii św. Jana

Książka jest antologią komentarzy do Ewangelii św. Jana autorstwa ojca Augustyna Pelanowskiego.Jakże często jesteśmy jak ten dworzanin, który zagadnięty przez Filipa, podczas czytania w drodze Pisma Świętego, czy rozumie co czyta? - ...
6,29 zł
6,99 zł

Encyklika Ojca Świętego bł. Jana Pawła II DIVES IN MISERICORDIA

Encyklika Jana Pawła II Dives in Misericordia (Bogaty w Miłosierdziu). Druga encyklika Jana Pawła II. Ogłoszona została 30 listopada 1980 r. Jej podtytuł brzmi: O Bożym Miłosierdziu. "Miłosierdzie stanowi podstawową treść orędzia mesjańskie...
26,10 zł
29,00 zł

Między osobą a wspólnotą. Kategoria uczestnictwa w myśli społecznej Karola Wojtyły – Jana Pawła II

Uczestnictwo – pojęcie wprowadzone przez Karola Wojtyłę w ostatniej części traktatu Osoba i czyn – pokazuje szczególną perspektywę patrzenia tego autora na człowieka i wspólnotę. Jest to perspektywa zakreślona zdolnością człow...
24,30 zł
27,00 zł

apokalipsa ludzi pracy

Bohaterowie tej opowieści – pracownicy pochodzący z przeciwległych sobie krańców Europy – żyją zawieszeni między historią a niepewną przyszłością, próbując odnaleźć się w teraźniejszości zarówno wtedy, gdy wypełnia ją p...
22,41 zł
24,90 zł

Diabelska maszyna do szycia. Kresowa apokalipsa: reportaże i perory

Diabelska maszyna do szycia to kolejny po Do zobaczenia w piekle i Gdyby Polacy nie byli Polakami zbiór reportaży Wojciecha Pestki: tematem jest wojna tocząca się od 2014 roku na wschodzie Ukrainy. Widzimy ją oczami dziennikarza Serhija Szapował...
44,91 zł
49,90 zł

Apokalipsa tu i teraz

W pędzie ku zniszczeniu świataHistoria przyspiesza, prowadząc nas do ostatecznej katastrofy. Tylko wtedy, gdy to zrozumiemy, możemy spróbować uniknąć całkowitego zniszczenia.Taką tezę stawia René Girard, wizjoner, ...
6,29 zł
6,99 zł

Encyklika Ojca Świętego bł. Jana Pawła II LABOREM EXERCENS

Encyklika Jana Pawła II Laborem exercens (Wykonując pracę). Pierwsza encyklika społeczna Jana Pawła II, ogłoszona 14 września 1981 r., w 90. rocznicę ogłoszenia encykliki Rerum novarum Leona XIII. Papież pochyla się nad zagadnieniami pracy, ale ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!