Język reklamy w komunikacji medialnej - Outlet
Wszyscy jesteśmy konsumentami różnego rodzaju produktów, usług i informacji.
Dlatego też czesto spotykamy sie z reklamowymi apelami, zachecającymi do zakupu. Czy nasza obecna reklama ma także siłę oddziaływania, aby nas do czegoś zachecić? Prawdopodobnie odpowiedzi na tak postawione pytanie byłyby w znacznej mierze podzielone. Tak sie dzieje, że reklama jest komunikatem, który ma nas o czymś infor- mować w sposób sympatyczny, atrakcyjny i zrozumiały. Używa do tego jezyka mówio- nego. Ale też języka obrazu, muzyki, animacji itp. W sumie taki komunikat jest złożonym tworem i ma u nas jako konsumentów wywołać okreolone emocje, a także refleksje. Tymczasem, śledząc nasze kampanie reklamowe spotykamy sie na ogół z bra-- kiem pomysłu na przyciągniecie uwagi klienta. Język reklamy zamyka sie w paru wy- myślonych sloganach. W kilku banalnych zdaniach lub niewyszukanych skojarzeniach. Nie ma w bieżących komunikatach odrobiny poezji, nieco bardziej wysmakowanych animacji itp. A już na pewno brak odniesień do sztuki, kultury, nauki, tradycji itd.
W komunikowaniu, a zwłaszcza w komunikowaniu biznesowym, należy uwzgled- nić elementy nie tylko jezyka potocznego. Jest do dyspozycji, na wyciagniecie reki, jezyk literacko-artystyczny (trafne myśli poetów, ludowych twórców itp.), Istnieje ogromny potencjał jezyka religijno--mistycznego (alegorie, mity, a nawet baśnie i bajki). Jest w końcu zasób jezyka symbolicznego, który „mówi ” nam o wszystkim w jednej chwili, wykorzystując nasze wyobrażenia, archetypy, stereotypy.
-
Kategorie:
-
Podręczniki szkolne
-
Język wydania:
polski
-
ISBN:
9788375560718
-
EAN:
9788375560718
-
Liczba stron:
319
-
Wymiary:
16.1x23.2cm
-
Waga:
0.51kg