MENU

Język w telewizji - 07 Nadawca wszechwiedzący w reklamie telewizyjnej

(eBook)

Antologia

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Katowice, 2016

  • Seria / cykl: Podręczniki i Skrypty UŚ; Językoznawstwo Polonistyczne

  • Redakcja naukowa: Iwona Loewe, Małgorzata Kita

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Język w telewizji - 07 Nadawca wszechwiedzący w reklamie telewizyjnej

Antologia niniejsza jest uszczegółowieniem poprzedniego wydawnictwa redaktorek pt. " Język w mediach. Antologia". W dwu wydaniach, których doczekała się publikacja (2012, 2014), zamieściłyśmy działy poświęcone poszczególnym mediom masowym, przypisując im kilka reprezentatywnych wedle nas artykułów. Każdy redaktor i autor projektuje pewnego czytelnika. Tymi dla wybranych do tej antologii tekstów są odbiorcy zainteresowani w jakimkolwiek stopniu (adept, badacz, słuchacz, student) poglądami językoznawców, mediolingwistów, komunikologów, medioznawców, kulturoznawców.



Małgorzata Kita, Iwona Loewe



***

W latach 80. XX wieku w europejskiej telewizji zaszły zmiany, które w Polsce można obserwować dopiero na przełomie wieków. Pięćdziesiąt pierwszych lat telewizji określono mianem "paleotelewizji", potem zaczął się czas "neotelewizji". Telewizja dziś upublicznia za zgodą swojego odbiorcy to, co było dotąd prywatne. Kultura mediów informujących i edukujących uległa transformacji do kultury współuczestnictwa w tych czynnościach – kultury reakcji.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści

Wstęp (Małgorzata Kita, Iwona Loewe) / 7

Iwona Loewe
Język w telewizji / 9

Zagadnienia ogólne

Artur Rejter
Komunikacja medialna w perspektywie historycznojęzykowej. Wybór problemów / 17

Alicja Wosik
Czy globalizacja języka mediów jest nieunikniona? — analiza telewizyjnych serwisów informacyjnych różnych krajów / 28

Iwona Loewe
Twarze polskiej telewizji / 53

Maciej Mrozowski
Spectator in spectaculum. Ukryte osobowości programów telewizyjnych TVP1, TVP2, TVN i Polsat / 66

Zagadnienia szczegółowe

Anna Jupowicz-Ginalska
Syndrom „wirującego bąka”, czyli rzecz o autopromocji medialnej / 93

Katarzyna Sujkowska-Sobisz, Katarzyna Wyrwas
Nadawca wszechwiedzący w reklamie TV / 114

Jerzy Świątek
Obraz jako element struktury argumentacyjnej — kilka uwag na temat funkcji warstwy wizualnej przekazów reklamowych / 127

Adam Ropa
O języku pisanym w telewizji / 134

Andrzej Gwoźdź
Dziennik telewizyjny — tekst i działanie komunikacyjne. Rekonesans / 151

Agnieszka Mac
Kontrastywna analiza formatu i tematyki wiadomości telewizyjnych w Polsce i Niemczech / 168

Joanna Szylko-Kwas
Wywiad czy talk‑show — polskie rozmowy na ekranie / 184

Olga Dąbrowska-Cendrowska
Telewizja śniadaniowa. Celebryci, porady i audiotele — przynęty na kobiecą publiczność? / 195

Iwona Loewe
Konstrukcje analityczne w polskiej telewizji na progu drugiej dekady XXI wieku / 206

Mariusz Koper
Peryfrazy w języku komentatorów sportowych / 217

Ewa Szkudlarek-Śmiechowicz
Wyrażanie emocji w telewizyjnych komentarzach sportowych / 227

Beata Grochala
Sposoby nobilitowania i deprecjonowania zawodników i ich zachowań w komentarzach sportowych / 239
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

37,80 zł
45,00 zł

Język turecki

Minimum gramatyczne języka tureckiego to nowatorski podręcznik przeznaczony do początkowej nauki języka tureckiego i został oparty na skonstruowanym specyficznym binarnym modelu, uwzględniając osiągnięcia w dziedzinie nauczania języka tureckiego jako o...
41,40 zł
69,00 zł

Co robi język za zębami?

Ile masz uszu? Jeśli jeden chłopiec jest lekki, to dwaj chłopcy są jacy? Czy naprawdę zdarzyło się kiedyś, że komuś słoń nadepnął na ucho? Ile kot może napłakać? Czy polski pupil to angielski pupil? Skąd się wzięło słowo kochać? Czym dla mieszkańc&oacu...
30,10 zł
35,00 zł

Wywiad telewizyjny

Tom 20. serii "Media początku XXI wieku" wydawanej we współpracy z Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego."Książka zwraca uwagę na niedoceniane dotąd w literaturze medioznawczej aspekty twórcze w w...
20,16 zł
24,00 zł

Język tamilski

Język tamilski jest uznawany za najważniejszy wśród języków drawidyjskiej rodziny językowej. Jest to język etniczny Tamilów, używany głównie w indyjskim stanie Tamilnadu, gdzie ma status języka oficjalnego, oraz w Sri Lance ...
30,42 zł
39,00 zł

Język polski? Chcę i mogę! Część I: A1

Analiza zawartości podręcznika pozwala zgodzić się z tym, co Autorki napisały we wstępie, czyli że – bez szkody dla rozwoju kompetencji komunikacyjnej – rozbudowany został komponent gramatyczny (Autorki mówią o „dowartościowani...
19,32 zł
23,00 zł

Klasyczny język tybetański

Język tybetański zaliczany jest do rodziny języków chińsko-tybetańskich, a wraz z birmańskim tworzy grupę języków tybeto-birmańskich. Ze względu na swą długą historię, zasięg i kulturotwórczą rolę język tybetański jest, obok chińsk...
22,68 zł
27,00 zł

Język perski

Język perski jest oficjalnym i urzędowym językiem Iranu. Posługuje się nim nie tylko 30 mln Irańczyków w samym Iranie, ale także mniejszości narodowe w krajach sąsiednich. Należy do rodziny języków indoeuropejskich. Przejął od Arabó...
17,64 zł
25,20 zł

Język – lektura – interpretacja w dydaktyce szkolnej

Zapraszamy do lektury zbioru tekstów autorstwa badaczy, których namysł nad rolą interpretacji w szkolnej edukacji wpisuje się w refleksję Rabindranatha Tagorego zakotwiczoną w takich wartościach, jak: wolność, własne myśli, wzajemne zrozu...
29,64 zł
38,00 zł

Zachowania mimetyczne kobiet pod wpływem telewizji i doświadczeń codzienności

          Publikacja koncentruje się na zachowaniach mimetycznych kobiet. Głównym celem badań przeprowadzonych przez autorkę było uchwycenie zacierającej się rzeczywistości wśród badanych kobiet. Dowodzi ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!