„Logopedia Silesiana” 2016. T. 5 - 18 Nawracające porażenie nerwu twarzowego w przebiegu zespołu Melkerssona‑Rosenthala. Studium przypadku
„Logopedia Silesiana”, zgodnie z naukowo-badawczą tradycją czasopisma, wyjaśnia w szerokiej perspektywie opisu różnorodne aspekty mowy w rozwoju i zaburzeniach oraz dąży do przedstawienia bogatego kontekstu dyscypliny.
Piąty tom gromadzi prace naukowe oraz studia przypadków obejmujące teoretyczne rozważania i strategie badawczo-metodyczno-organizacyjne. Wdzięczni jesteśmy autorom, że zechcieli podzielić się naukową refleksją i doświadczeniem terapeutycznym na polu rozwijania zdolności człowieka do porozumiewania się i coraz lepszego funkcjonowania w słowie.
Mamy nadzieję, że zaprezentowane rozważania teoretyczne i praktyczne umożliwią doskonalenie terapeutycznego warsztatu i wyznaczanie skutecznej terapii złożonych klinicznie zaburzeń mowy.
(Prof. dr hab. Marian Kisiel, Przewodniczący Rady Naukowej „Logopedii Silesiany”)
- Kategorie:
- Redakcja: Olga Przybyla
- Język wydania: angielski,polski,rosyjski
- ISSN: 2391-4297
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści Wprowadzenie (Olga Przybyla) / 13 Część pierwsza Prace naukowo-badawcze ОЛЬГА И. КУКУШКИНА, ЕЛЕНА Л. ГОНЧАРОВА: «Точка запуска» новых слуховых возможностей и спонтанного развития речи ребенка после кохлеарной имплантации / 21 АЛЬБИНА И. САТАЕВА: Запускающий этап реабилитации ребенка с ки. Четыре сессии работы сурдопедагога / 32 МАРИЯ Р. ХАЙДАРПАШИЧ, АЛЬБИНА И. САТАЕВА: Дети с ки в школьном возрасте. Четыре истории развития / 43 Katarzyna Plutecka: Metody kształtowania mowy u dzieci niesłyszących. Przegląd stanowisk / 59 Anna Walawska-Hrycek, Ewa Krzystanek: Anatomia funkcjonalna ośrodkowego układu nerwowego, cz. 2 / 73 Tomasz Nowak: W kręgu neurolingwistycznych modeli percepcji języka i mowy. Wybrane propozycje i wstępne interpretacje / 89 Tomasz Nowak: Przetwarzanie języka/mowy w umyśle/mózgu na tle wyników wybranych eksperymentów neurolingwistycznych / 112 Joanna Siuda, Maja Patalong-Ogiewa, Grzegorz Opala: Impairment of Episodic and Working Memory as a Predictor of Dementia Development in Mild Cognitive Impairment. Results From Four Years of Prospective Follow Up / 138 Agnieszka Gorzkowska, Maja Patalong-Ogiewa: Znaczenie badania neuropsychologicznego w diagnozie pacjenta z otępieniem / 152 Jolanta Panasiuk: Zespół dezintegracyjny w diagnozie i terapii logopedycznej / 167 Katarzyna Kaczorowska-Bray: Współczynnik nasycenia składnią w badaniu złożoności gramatycznej wypowiedzi dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / 199 Dawid Larysz, Agnieszka Rożek: Nieprawidłowa budowa aparatu mowy oraz opóźniony rozwój mowy u dzieci z izolowanymi postaciami kraniosynostoz / 217 Olga Przybyla: Zaburzenie rozwoju koordynacji – dyspraksja. Przegląd badań / 227 Wojciech Jagiełowicz: Płynność wypowiedzi publicystycznej w telewizyjnym dyskursie medialnym. Wstępne analizy / 249 Małgorzata Waryszak: Ocena płynności mówienia. Wezwanie do dialogu logopedów z inżynierami / 259 Część druga Studia z praktyki logopedycznej Urszula Jęczeń, Sylwia Krupa: Wady wymowy oraz trudności w czytaniu i pisaniu u dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym / 275 Anna Czyż: Subiektywna ocena poprawy jakości odbioru sygnałów akustycznych u pacjenta ze ślimakowym uszkodzeniem narządu słuchu po zastosowaniu specjalistycznych sprzętów protetycznych. Studium przypadku / 295 Aleksandra Strach-Sączewska: Nawracające porażenie nerwu twarzowego w przebiegu zespołu Melkerssona-Rosenthala. Studium przypadku / 309 Tomasz Ludyga, Miłosz Gołyszny, Aleksandra Strach-Sączewska, Tatiana Lewicka, Joanna Siuda: Postać rzutowo-remisyjna stwardnienia rozsianego o ostrym przebiegu klinicznym. Opis przypadku / 322 Miłosz Gołyszny, Tomasz Ludyga, Aleksandra Strach-Sączewska, Tatiana Lewicka, Joanna Siuda: Syndrom obcej ręki jako następstwo ukrwotocznienia udaru niedokrwiennego w obrębie prawej półkuli mózgu. Opis przypadku / 330 Anna Michalczyk: Opóźniony rozwój mowy i jego wpływ na rozwój dziecka. Studium przypadku chłopca z ryzykiem dysleksji / 337 Olga Przybyla: Studium przypadku dziecka z zaburzeniami motorycznymi o podłożu sensorycznym /357 Cześć trzecia Materiały, pomoce, sprawozdania Anna Żywot: Refleksje na temat terapii logopedycznej dziecka z podejrzeniem zespołu Landaua-Kleffnera / 393 Martyna Polczyk: Praktyczna strona terapii neurologopedycznej osób dorosłych / 400 Noty o autorach / 411 Streszczenia / 419