Romanica Silesiana. No 4: Les jeux littéraires
W prezentowanym tomie zebrano 19 artykułów, których wspólnym tematem są różnorodne aspekty gry literackiej. Materiał badawczy zaczerpnięto z literatury francuskiej, quebeckiej, afrykańskiej, hiszpańskiej i włoskiej. Analizie poddano między innymi następujące utwory: L’Illusion comique P. Corneille’a, Maryse F. Noël, Nottetempo, casa per casa V. Consolo, Quemar las naves A. Cuevasa, Le mosche del capitale P. Volponiego, Poèmes saturniens P. Verlaine’a, Le tombeau de Charles Baudelaire S. Mallarmégo, Tres tristes tigres G. Cabrery Infantego.
Zbiór został wzbogacony o nową część, zatytułowaną En chantier, w której prezentowane są fragmenty wybranych opracowań przygotowywanych do druku. W części zawierającej recenzje zamieszczono pięć szkiców krytycznych, poświęconych opublikowanym w ostatnim czasie romanistycznym pracom literackim.
- Kategorie:
- Redakcja: Krzysztof Jarosz
- Język wydania: hiszpański,włoski,francuski
- ISSN: 2353-9887
- Liczba stron: 310
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Table des matières Mot de la Rédaction (Krzysztof Jarosz) / 11 Études Philippe P. Bonolas Pouvoir et magie de la comédie dans L’Illusion comique de Corneille / 21 Andrzej Rabsztyn L’écriture « contractuelle » du roman français à la première personne au tournant des Lumières / 30 Katarzyna Gadomska Le néofantastique : un jeu avec le fantastique traditionnel ? / 40 Aleksandra Komandera Comment jouer aux codes littéraires ? (À l’exemple des contes insolites français du XXe siècle) / 52 Aleksandra Maria Grzybowska Le discours de l’ironie dans Maryse de Francine Noël / 61 Grażyna Starak Comment créer une tragédie moderne de construction classique ? Jeux avec les règles / 72 Ewelina Szymoniak Lo real y el coro: ¿parodia o juego con una convención ? / 81 Ewelina Bujnowska « Je rêve de Catherine. Je suis Catherine » : le jeu des je narratifs dans La maison Trestler ou le 8e jour d’Amérique de Madeleine Ouellette-Michalska / 91 Aneta Chmiel La presenza della plurivocità nel romanzo di Vincenzo Consolo Nottetempo, casa per casa / 104 Katarzyna Zofia Gutkowska Quemar las naves: juegos novelescos de Alejandro Cuevas / 114 Joanna Janusz Gioco allegorico ne Le mosche del capitale di Paolo Volponi / 138 Buata B. Malela Le pastiche comme jeu littéraire en contrepoint. L’exemple d’André Schwarz-Bart et de Yambo Ouologuem / 149 Magdalena Zdrada-Cok « Je suis ce qui me manque » : quelques réflexions sur le statut ontologique des Yeux baissés de Tahar Ben Jelloun / 165 Agnès Spiquel À quoi « joue » Paul Verlaine dans Poèmes saturniens ? / 177 Krystyna Wojtynek-Musik Le tombeau de Charles Baudelaire sculpté par Stéphane Mallarmé / 185 Marta Kobiela-Kwaśniewska Al jugar con las palabras se multiplican mundos — análisis de los juegos literarios y de lenguaje en Tres tristes tigres de Guillermo Cabrera Infante / 198 Anna Paliczka Traduction est un jeu d’oulipien ou sur le caractère ludique et oulipique de la traduction / 213 Daniel Słapek “Acqua minerale” cioè come tradurre i giochi di parole di Achille Campanile / 231 Jean-Yves Laurichesse Le carnaval des mots dans Les Fleurs bleues de Raymond Queneau / 244 En chantier Maximiliano Salinas Campos El privilegiado lenguaje del amor en al-Andalus / 261 Comptes rendus Aleksander Abłamowicz : « Écrits sur le roman et le romanesque ». Ostrava, Universitas Ostraviensis, 2008, 264 p., ISBN 978-80-7368-524-9 (Krystyna Wojtynek-Musik) / 285 Petr Dytrt : « Le (post-)moderne dans les romans de Jean Echenoz. De l’anamnèse du moderne vers une écriture du postmoderne ». Brno, Masarykova univerzita, 2007, 216 p., ISBN 978-80-210-4425-8 (Timo Obergöker) / 287 Paul Aron : « Histoire du pastiche. Le pastiche littéraire français, de la Renaissance à nos jours ». Paris, Presses universitaires de France, coll. Les Littéraires, 2008, 296 p., ISBN 978-2-13-056415-7 (Buata B. Malela) / 292 Buata B. Malela : « Les écrivains afro-antillais à Paris (1920—1960). Stratégies et postures identitaires ». Paris, Éditions Karthala, 2008, 465 p., ISBN 978-2-84586-979-0 (Andrzej Rabsztyn) / 297 « Autour de Patrick Chamoiseau ». Études réunies et présentées par Tomasz Swoboda, Ewa Wierzbowska et Olga Wrońska. Cahiers de l’Équipe de Recherches en Théorie Appliquée (ERTA), T. 1. Sopot, Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, 2008, 190 p., ISBN 978-83-7531-037-5 (Krzysztof Jarosz) / 302