Mity zarządzania
To nie jest zwykła książka o zarządzaniu. Ani poradnik o tym, jak pracować więcej i szybciej. Wręcz przeciwnie. Jeśli przeszkadza wam mikrozarządzanie, irytuje was to, że wasz szef myśli, że zawsze ma rację, nie wiecie, co dzieje się w firmie i nie macie najmniejszej ochoty wysiadywać kolejnych nadgodzin w biurze – dobrze trafiliście.
Choć zaczynają od tego, że nie ma jednego dobrego stylu zarządzania, Stefan Stern i Cary Cooper pokazują, że istnieje wiele złych. Pierwszy, który w 2018 roku powinien być już tylko nieśmiesznym żartem, to samotny lider w stylu Johna Wayne’a: urodzony przywódca, nieustępliwy i mądrzejszy od wszystkich wokół. Kolejny – przerabianie firmy na oazy kreatywności w stylu biur znanych z filmowych start-upów. Jeszcze jeden: zarządzanie oparte na mikrozarządzaniu, zbieraniu danych w setkach tabel i kontroli informacji. I ten, którego podstawą są wyłącznie pieniądze – czy jako motywacja, czy jako jedyne uzasadnienie każdej decyzji.
W 44 rozdziałach autorom udało się opisać problemy, z którymi w pewnym momencie spotykamy się wszyscy. Niektóre z nich, takie jak mikrozarządzanie czy zarządzanie strachem, na szczęście odchodzą już do lamusa (choć powoli). Jednak inne nadal mają się dobrze i nic nie wskazuje na to, żeby cokolwiek miało się zmienić (bo po co komu zaangażowany pracownik, no i przecież zlecenia są lepsze od etatów, prawda?). Wszystko to umocowane jest w ich doświadczeniach, badaniach i rozmowach z biznesowymi autorytetami, z których dziewięć stanowi świetne uzupełnienie dowcipnych i celnych opowieści o mitach.
Stern i Cooper starają się zwrócić uwagę na to, jak istotna może być w firmie ludzka perspektywa. Nie tylko dla pracownika, lecz również dla szefa, któremu w końcu powinno być wolno mieć problemy czy uczucia i który czasem może czegoś nie wiedzieć. Jesteś szefem, chcesz nim zostać lub chciałbyś mu coś powiedzieć? Chyba nie można było lepiej trafić.
Patron:
Strona XIII-XVIII-wprowadzenie.pdf(pdf)
78 KB
Strony 9-15-fragment.pdf(pdf)
82 KB
Stefan Stern
Od lat zajmuje się zarządzaniem i przywództwem. Pracował dla BBC, „Management Today” i „Financial Timesa”, w którym miał swoją kolumnę poświęconą zarządzaniu. Nadal współpracuje z najbardziej poczytnymi tytułami – m.in. z „Guardianem”. Wykłada w Cass Business School na City University w Londynie. Jest szefem High Pay Centre, think tanku zajmującego się kwestią wysokich dochodów.
Sir Cary Cooper
Profesor zarządzania, wykładowca na University of Manchester. Stoi na czele m.in. British Academy of Management oraz Institute of Welfare. W 2015 i 2016 roku został ogłoszony najbardziej wpływowym specjalistą w dziedzinie HR przez „Human Resources”. Zasiadał w radzie opracowującej agendę na temat chorób przewlekłych dla Światowego Forum Ekonomicznego, która została zaprezentowana w Davos. W 2014 roku otrzymał tytuł szlachecki za zasługi dla nauk społecznych.
Przeczytaj fragment
Strona XIII-XVIII-wprowadzenie.pdf(pdf)
78 KB
Strony 9-15-fragment.pdf(pdf)
82 KB
Zobacz więcej
Zobacz mniej