MENU
Darmowa dostawa

Narracja w powieści graficznej

(eBook)
5.00  [ 19 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2016

  • Autor: Kamila Tuszyńska

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    mobi
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Narracja w powieści graficznej

NARRACJA W POWIEŚCI GRAFICZNEJ TO: • Pierwsza książka poświęcona w całości narracji w powieści graficznej • Najbardziej aktualne i szczegółowe omówienie opracowań oraz teorii • Oryginalne teksty źródłowe z obszarów badawczych USA, Europy Zachodniej, Środkowej i Wschodniej opatrzone komentarzem • Propozycje nowych narzędzi badawczych, terminów i koncepcji Wydaje się, że komiksowi w Polsce wciąż brakuje odpowiednio donośnego głosu naukowców i teoretyków. Wprawdzie ukazuje się pismo krytyczno-komiksowe, organizowane są sesje komiksologiczne, powstają doktoraty i ciekawe książki bibliograficzne, ale my, praktycy i fani komiksów, wciąż odczuwamy niedosyt naukowej debaty, pogłębionej o najświeższe dokonania teoretyków światowych. Dlatego książka dr Kamili Tuszyńskiej jest tak ważna – autorka prezentuje aktualny stan dyskusji o powieści graficznej i przedstawia własne koncepcje. Fachowcom i zainteresowanym laikom przybliża historię, artystyczny język i narzędzia narracyjne gatunku. Mam nadzieję, że książka ta otworzy dyskusję o fenomenie, jakim jest powieść graficzna, tak wśród badaczy, jak i zwykłych (choć zapewne – tych bardziej zaawansowanych) odbiorców sztuki komiksu. Tomasz Kołodziejczak,wydawca komiksów.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp                                                                          9
1. Stan badań nad narracją w komiksie                                             11
2. Kontekst kulturowy narracji                                                    18
3. Narratologia transmedialna                                                    22
4. Antropologiczna i kognitywistyczna narratologia powieści graficznej                22
5. Struktura książki                                                              24

Część 1: Powieść graficzna jako dwumedium                                      26
1.1. Powieść graficzna i narracja                                                26
	1.1.1. Historia terminu a historia powieści graficznej                          27
	1.1.2. Co to jest komiksowość: próby redefinicji komiksu                      38
	1.1.3. Myślenie narracyjne i opowiadanie jednym obrazem                     43
1.2. Kategoria komiksowości. Dwumedialność                                    49
	1.2.1. Medium hybrydowe                                                 52
	1.2.2. Język wizualny                                                      58
	1.2.3. Dwumedium                                                       64

Część 2: Historia narratologii i teorii narracji komiksu                             71
2.1. Cztery etapy narratologii                                                   71
2.2. Pojęcia i terminy: różne słowniki                                            82
2.3. Początek teorii narracji w komiksie                                          87

Część 3: Narracja w powieści graficznej                                           91
3.1. Narracja i fokalizacja w powieści graficznej                                   91
	3.1.1. Kto mówi i kto widzi w opowiadaniu                                  92
	3.1.2. Instancje enuncjacji w powieści graficznej                              98
	3.1.3. Narracja, narratorzy i poziomy narracji                                109
3.2. Kto opowiada?                                                            117
	3.2.1. Subiektywizacja przedstawienia w powieści graficznej                    118
	3.2.2. Narracje beznarratorskie: problem źródła narracji i „autora”              134
	3.2.3. Podsumowanie stanu badań nad narracją i fokalizacją                    146
3.3. Triada wizualna                                                           149
	3.3.1. Rekonceptualizacja sytuacji narracyjnych.                              151
	3.3.2. Koncepcja triady wizualnej                                           153
	3.3.3. Narracja afektywno-ekspresywna.                                     157

Część 4: Strategie narracyjne w powieści graficznej                               165
4.1. Strategie narracyjne w powieści graficznej                                    165
	4.1.1. Opowiadanie o opowiadaniu                                         166
	4.1.2. Gry z fikcją: metafikcja, autotematyzm, metalepsja                      174
	4.1.3. Narracja w narracji i intertekstualność                                 178
4.2. Jak opowiada (się) opowiadanie                                             188
	4.2.1. Kształtowanie świata przedstawionego                                 191
	4.2.2. Narracja i grafiacja                                                  199
	4.2.3. Jak opowiada powieść graficzna                                       205
4.3. Opowiadanie w powieści graficznej                                          211
	4.3.1. Naruszenie kategorii komiksowości i opowiadalność                     212
	4.3.2. Typy wypowiedzi w powieści graficznej                                222
	4.3.3. Narracja wizualna: nieme powieści graficzne                            231

Część 5: Spójność w powieści graficznej                                          240
5.1. Spójność: stan badań                                                      240
	5.1.1. Spójność w teorii tekstu i w narracji                                   241
	5.1.2. Spójność w komiksie: problem szpalty                                 247
	5.1.3. Różne koncepcje spójności                                           253
5.2. Spójność i brak spójności w powieści graficznej                               264
	5.2.1. Sygnał i szum w semiotyce oraz w teorii komunikacji                    264
	5.2.2. Sygnał i szum w powieści graficznej                                   268
	5.2.3. Spójność w narracji homodiegetycznej i heterodiegetycznej               273

Część 6: Antropologia opowiadania w powieści graficznej                         288
6.1. Narracja i antropologia                                                    288
	6.1.1. „Prawda” i fikcja w narracji                                           291
	6.1.2. Dekonstrukcja metanarracji                                          295
	6.1.3. Antropologia w powieści graficznej                                    303
6.2. Powieść graficzna i dekonstrukcja mitów                                     315
	6.2.1. Ponowoczesne społeczeństwo i mity                                   317
	6.2.2. Narracja ustna – mikronarracja – metanarracja                         330
	6.2.3. Dekonstrukcja mitów ponowoczesności                                342

Część 7: Zwrot narratywistyczny w powieści graficznej                            354
7.1. Zwrot narratywistyczny w historii. Opowiadanie historyczne                    354
	7.1.1. Niewiarygodność narratora                                          363
	7.1.2. Historia niekonwencjonalna                                          368
	7.1.3. Intermedialność, remediacja i transmedialność                          377
7.2. Zwrot narratywistyczny w psychologii. Autonarracja jako sposób rozumienia świata                                                                   389
	7.2.1. Tożsamość narracyjna i opowiadanie niefabularne                       399
	7.2.2. Autobiografizm w powieści graficznej.                                 407
	7.2.3. Pakt autobiograficzny w powieści graficznej                            410

Zakończenie                                                                    422

Bibliografia                                                                     425
Powieści graficzne                                                              425
Literatura przedmiotu                                                           426

Indeks                                                                          444
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(epub)
Brak informacji
(mobi)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

4,50 zł
5,00 zł

Pisarze zapomniani

Książka zawiera sylwetki wybitnych pisarzy polskich, o których w swoim czasie było głośno, ale z różnych powodów - często politycznych - popadli w swego rodzaju literacki niebyt. A ich tworczość na pewno na zapomnienie nie zasłużył...
44,91 zł
49,90 zł

10 najpiękniejszych powieści

Stefan Żeromski (1864–1925) to jeden z najwybitniejszych pisarzy polskich w historii. W swej twórczości powieściowej podejmuje bardzo różnorodną tematykę. Szczególnie interesują pisarza sprawy społeczne i narodowe, a także &n...
11,07 zł
12,30 zł

Ostatni z Nieczujów. Pierwsza wyprawa pana Marcina, tom 7 cyklu powieści

Ostatni z Nieczujów – cykl historycznych powieści i opowiadań autorstwa Zygmunta Kaczkowskiego, których akcja toczy się na przełomie XVIII i XIX wieku. Cykl był publikowany w latach 1851-1858. Głównym bohaterem jest pan Marci...
44,91 zł
49,90 zł

Wielka narracja

Wielka narracja to przewodnik dla każdego, kto pragnie lepiej zrozumieć, jak świat ewoluował, odkąd wybuchła pandemia, i co trzeba zrobić, by w przyszłości był bardziej wytrzymały, sprawiedliwy i zrównoważony. Problemy, które musimy zb...
22,68 zł
25,20 zł

Jak rekonstruować biografię i jak opisać twórczość XIX-wiecznego pisarza minorum gentium? (metodologia, źródła, struktury narracji). Skrypt akademicki

Książka autorstwa Doroty Samborskiej-Kukuć porusza zagadnienie rekonstrukcji biografii. Autorka w sposób rzeczowy objaśnia zadania i cele biografistyki, prezentuje poszczególne etapy prac zasadniczych ze źródłami. Publikacja zawier...
21,67 zł
25,20 zł

„Rękopis znaleziony w Saragossie” Jana Potockiego i wybrane powieści XX wieku (Fowles – Rosendorfer – Gretkowska)

Praca, adresowana przede wszystkim do literaturoznawców i miłośników twórczości Jana Potockiego, podejmuje próbę ukazania niezwykłej nowoczesności Rękopisu znalezionego w Saragossie poprzez analizę relacji intertekstualnych ...
35,91 zł
39,90 zł

Trzy kolory. Narracje o zbawieniu

Tytułowe trzy kolory to próba objaśnienia wydarzeń Triduum Sacrum w sposób zostawiający miejsce na osobistą refleksję i przemyślenia, które podobnie jak barwy mogą przybierać różne odcienie. Bo choć barwa jest zjawiskiem f...
19,87 zł
23,10 zł

Zwierzę – Język – Emocje. Dyskursy i narracje

Publikacja Zwierzę – Język –Emocje. Dyskursy i narracje stanowi interdyscyplinarny zbiór siedemnastu tekstów autorstwa badaczy reprezentujących rożne dyscypliny i różne metodologie. To, co łączy zebrane w tomie artykuł...
10,79 zł
11,99 zł

Powieści fantastyczne

E.T.A. Hoffmann – niemiecki poeta, pisarz epoki romantyzmu. Także prawnik, kompozytor, krytyk muzyczny, rysownik i karykaturzysta. Jeden z prekursorów fantastyki grozy (tzw. weird-fiction), który wywarł ogromny wpływ na takich tw&oa...

Recenzje (2):

Pisemne recenzje mogą być dodawane wyłącznie przez klientów zarejestrowanych w sklepie. Na liczbę gwiazdek wyświetlanych przy produkcie składają się również oceny produktów, dodanie których nie wymaga posiadania konta.

Publikujemy wszystkie recenzje produktów, zarówno pozytywne, jak i negatywne. Jeśli wiemy, że produkt został zakupiony przez recenzenta, oznaczamy to ikonką

Najnowsze | Najbardziej pomocne

biały kruk!

Ocena: 

Ważna, przełomowa i godna polecenia, nie tylko specjalistom w tej dziedzinie.

Ocena: