OpenGL i GLSL (nie taki krótki kurs)
Książka OpenGL i GLSL (nie taki krótki kurs) to prawdziwa gratka dla każdego, kto chce odnaleźć się w nowoczesnej grafice komputerowej.
Kurs opisany w książce przedstawia trzy aplikacje wyświetlające grafikę trójwymiarową. Do kolejnych wariantów każdej aplikacji są dodawane nowe efekty stanowiące przykłady zastosowań kolejnych możliwości standardu OpenGL i języka GLSL.
Dla ułatwienia korzystania z książki została ona podzielona na trzy części. Część pierwsza zawiera informacje podstawowe, w tym opis bibliotek podstawowych i pomocniczych oraz języka GLSL, i opis pierwszej aplikacji, dla początkujących. Kolejne warianty aplikacji opisanej w części drugiej ilustrują sposoby osiągania coraz bardziej zaawansowanych efektów na obrazach. W części trzeciej jest więcej informacji na temat graficznego interfejsu użytkownika i przykład ogólnego programowania procesora graficznego (GPGPU): zaimplementowany w GLSL-u algorytm zagęszczania siatek użyty w trzeciej aplikacji do otrzymania gładkiej powierzchni o skomplikowanym kształcie.
W części drugiej nauczysz się:
reprezentować i rysować powierzchnie zakrzywione zbudowane z płatów Béziera, wykorzystywać w szaderach pracujących w potoku przetwarzania grafiki informacje przekazane w zmiennych interfejsu, implementować modele oświetlenia powierzchni, na obiekty nakładać tekstury, przy czym dowiesz się, do czego jeszcze można je zastosować, otrzymywać na obrazach cienie, budować łańcuch kinematyczny i wprawiać go w ruch, przeprowadzać symulację układu cząsteczek za pomocą szadera obliczeniowego, uzyskiwać efekty „fotograficzne”: głębię ostrości i rozmycie obiektów w ruchu i dowiesz się, jak osiągnąć stereoskopię.
-
Kategorie:
-
Książki »
-
Publikacje akademickie »
-
Nauki techniczne »
-
Informatyka, Komputery
-
Książki »
-
Publikacje akademickie »
-
Nauki techniczne »
-
Informatyka, Komputery »
-
Grafika komputerowa
-
Książki »
-
Publikacje specjalistyczne »
-
Nauki techniczne »
-
Informatyka, Cybernetyka, Komputery
-
Książki »
-
Publikacje specjalistyczne »
-
Nauki techniczne »
-
Informatyka, Cybernetyka, Komputery »
-
Grafika komputerowa, Multimedia
-
Książki »
-
Publikacje PWN »
-
Podręczniki akademickie »
-
Nauki techniczne »
-
Informatyka, Cybernetyka, Komputery
-
Książki »
-
Publikacje PWN »
-
Podręczniki akademickie »
-
Nauki techniczne »
-
Informatyka, Cybernetyka, Komputery »
-
Grafika komputerowa, Multimedia
-
Książki »
-
Publikacje PWN »
-
Podręczniki PWN
-
Książki »
-
Publikacje PWN »
-
Podręczniki PWN »
-
Matematyka i informatyka »
-
Informatyka
-
Język wydania:
polski
-
ISBN:
9788301208639
-
EAN:
9788301208639
-
Liczba stron:
530
-
Wymiary:
16.5x23.5cm
-
Waga:
0.48kg
OpenGL cz2 str 245-246-min.pdf(pdf)
85 KB
OpenGL cz2 str 406-min.pdf(pdf)
67 KB
OpenGL cz2 str 359-360-min.pdf(pdf)
77 KB
Przeczytaj fragment
OpenGL cz2 str 245-246-min.pdf(pdf)
85 KB
OpenGL cz2 str 406-min.pdf(pdf)
67 KB
OpenGL cz2 str 359-360-min.pdf(pdf)
77 KB
Zobacz więcej
Zobacz mniej