Płaszczyzny kreacji brzmienia zespołu muzycznego w pracy dyrygenta, chórmistrza, pedagoga
Niniejsza monografia prezentuje wieloaspektowe spojrzenie na problematykę kształtowania różnorodnych płaszczyzn brzmienia zespołu w pracy dyrygenta, chórmistrza czy pedagoga w oparciu o wybrane teksty specjalistów z zakresu dyrygentury, wokalistyki, pedagogiki, historii kultury. Prace siedmiu autorów mogą stanowić podstawę do szerszych, bardziej usystematyzowanych poszukiwań związanych z wykonawstwem muzycznym i kreacją brzmienia zespołu. Autorzy wyrażają nadzieję, że publikacja znajdzie swoich odbiorców nie tylko wśród dyrygentów, chórmistrzów, pedagogów, studentów kierunków artystycznych, ale wszystkich osób zajmujących się szeroko pojętą edukacją estetyczną.
- Kategorie:
- Redakcja: Ewa Parkita, Ewa Robak
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7133-844-1
- ISBN druku: 978-83-7133-844-1
- Liczba stron: 135
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp, s. 7 J. Sztejnbis-Zdyb, Prowadzenie chóru w koncepcjach znanych chórmistrzów polskich okresu międzywojennego, s. 13 E. Parkita, Społeczno-artystyczne aspekty kreacji brzmienia amatorskiego zespołu chóralnego, s. 37 A.Piekaroś-Padzińska, Zadania pedagoga emisji głosu a problemy współczesnej sceny muzycznej, s. 51 M.Głowacki, Dyrygent a nauka o afektach i ich wpływie na wykonawstwo dzieła muzycznego, s. 73 Z.Bernatowicz, Wertykalna i horyzontalna przestrzeń sztuki muzycznej. Pozamuzyczne konotacje w budowaniu artystycznej kreacji, s. 97 A.Czenczek, Pozaszkolna edukacja estetyczna a uczestnictwo w kulturze, s. 109 A.Olszewska, Chóralne inspiracje kulturą flamenco na przykładzie Romancero Gitano Maria Castelnuova-Tedesca, s. 121