Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU

Przegląd Socjologiczny t. 56 z. 1/2007(ePrasa)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena detaliczna: 15,75 zł
14,96
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 0,79 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Przegląd Socjologiczny t. 56 z. 1/2007

Od Redakcji Niniejszy tom Przeglądu Socjologicznego poświęcony jest sondażowym badaniom opinii publicznej, a przede wszystkim sondażom wyborczym. Ich wzrastająca rola w dyskursie publicznym i marketingu politycznym wpływa na wizerunek wszelkich socjologicznych badań empirycznych i samej socjologii. Warto więc pogłębiać rozważania nad ich rolą we współczesnym społeczeństwie i metodologicznymi problemami ich stosowania. Przedstawione teksty zostały przygotowane przez przedstawicieli różnych ośrodków akademickich, instytutów badawczych i analitycznych. Prezentują różnorodne rozważania dotyczące: historii zmian zapisów prawnych regulujących możliwość publikowania sondaży preferencji wyborczych; roli sondaży w procesie politycznym i w życiu społecznym z perspektywy komunikowania społecznego; postulatów modyfikacji technik badawczych; wykorzystywania wiedzy o populacji badanej do wyboru odpowiedniej techniki doboru próby i psychologii poznawczej do interpretacji rezultatów sondaży przedwyborczych i wyników wyborów; analizy rynku sondaży przedwyborczych; roli sondaży w marketingu politycznym; ewolucji procesu akulturacji badań sondażowych;nowych modeli respondenta (obywatela, wolontariusza, konsumenta, internauty) oraz analiz porównawczych w badaniach sondażowych.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
SONDAŻE WYBORCZE – WIEDZA CZY TOWAR
Spis treści
ARTYKUŁY
Od redakcji ............. 7
              Polska demokracja sondażowa
Antoni S u ł e k – Walka o wolność publikacji wyników sondaży wyborczych w Polsce ........ 9
Lena K o l a r s k a - B o b i ń s k a – Rola sondaży w procesie politycznym ............. 31
Marek C z y ż e w s k i – Sondaże: polityka, media, wiedza. Katalog wątpliwości ........... 39
Anna K u b i a k – Destrukcja procesu akulturacji badań sondażowych w Polsce..................... 61
Marek J e z i ń s k i – Elity, marketing polityczny, wybory. Uwagi na marginesie
wyborów prezydenckich i parlamentarnych......... 79
         O metodzie badań sondażowych
Miroslaw S z r e d e r – O roli informacji spoza próby w badaniach sondażowych .................. 97
Wojciech J a b ł o ń s k i – Rynek sondaży przedwyborczych w Polsce ..................... 109
Wiesława D ą b a ł a – Próby CBOS oraz szacowanie na ich podstawie parametrów
populacji w badaniach sondażowych po roku 2000- 129
Agnieszka K r e t e k - K a m i ń s k a – Wolontariusz, konsument, internauta – nowe formy
partycypacji obywatelskiej, nowy model respondenta.................................. 145
Katarzyna G r z e s z k i e w i c z - R a d u l s k a – Obywatel jako respondent?......... 175
Aneta K r z e w i ń s k a – Wykorzystanie psychologii poznawczej do interpretacji
rezultatów sondaży przedwyborczych i wyników wyborów....................... 203
             O badaniach porównawczych
Paweł D a n i ł o w i c z – Problemy badań i analiz porównawczych. Zarys problematyki.... 221
Maria Z i e l i ń s k a – Pogranicze i centrum. Wybrane problemy analiz porównawczych
w badaniach sondażowych.................... 245
             RECENZJE
Dominika Maison, Artur Noga-Bogomilski (red.), Badania marketingowe. Od teorii
do praktyki, Gdańsk 2007, GWP – rec. Wojciech Jabłoński ........ 265
Adele E. Clarke: Situational Analysis. Grounded Theory After the Postmodern Turn,
Thousand Oaks, CA: Sage 2005 – rec. Anna K a c p e r c z y k.................... 267
                 KRONIKA
Włodzimierz W i n c ł a w s k i – Wyimki z kalendarza socjologii polskiej ............... 273
List of contents
Articles
Antoni S u ł e k – A battle over freedom to publish election poll results in Poland ...... 30
Lena K o l a r s k a - B o b i ń s k a – The role of surveys in the political process  ........ 38
Marek C z y ż e w s k i – Surveys: politics, media and knowledge. A catalogue of doubts ...... 59
Anna K u b i a k – The decline of survey acculturation in Poland ............... 77
Marek J e z i ń s k i – Elites, political marketing, elections. Sideline remarks
on presidential and parliamentary elections................................. 96
Miroslaw S z r e d e r – Surveys and information beyond the sampling frame ............ 108
Wojciech J a b ł o ń s k i – The market of pre-election polls in Poland............... 128
Wiesława D ą b a ł a – CBOS samples as a source of population parameter estimations
in post-2000 surveys .......................... 143
Agnieszka K r e t e k - K a m i ń s k a – A volunteer, consumer and Internet user:
new forms of civic participation, a new respondent type............................... 174
Katarzyna G r z e s z k i e w i c z - R a d u l s k a – A citizen as a respondent?............................ 202
Aneta K r z e w i ń s k a – Interpretation of pre-election poll findings and election results
from the perspective of cognitive psychology...........220
Paweł D a n i ł o w i c z – Comparative studies and analyses. The scale of a problem......... 243
Maria Z i e l i ń s k a – The centre and borderlands. Comparative survey studies
- a range of issues........................... 264
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Zbigniew Bokszański

Profesor; kierownik Katedry Socjologii Kultury Uniwersytetu Łódzkiego; autor i współautor prac: Socjologia języka; Stereotypy a kultura; Tożsamość, interakcja, grupa; Młodzi Europejczycy o Polakach; Dimensions of Social Identity.

Inni Klienci oglądali również

Produkt
niedostępny

„Górnośląskie Studia Socjologiczne. Seria Nowa”. T. 3 - 05 Konflikt bez konfliktu — Górny Śląsk i Zagłębie Dąbrowskie w opinii młodych mieszkańców Metropolii "Silesia"

Trzeci tom rocznika nawiązuje tematyką do „Górnośląskich Studiów Socjologicznych”, wydawanych niegdyś przez nieistniejący już Śląski Instytut Naukowy, w tym bowiem numerze podjęto problem różnych konfliktów społe...
Produkt
niedostępny

„Narracje o Zagładzie” 2015, nr 1: Kanon Zagłady - 03 Literatura węgierska wobec Zagłady. Wokół kanonu

„Narracje o Zagładzie” są rocznikiem naukowym poświęconym interdyscyplinarnym studiom nad Holokaustem, uwzględniającym w szczególności refleksję literaturoznawczą, filmoznawczą i historyczną. Oprócz wznowień i tłumaczeń litera...
Produkt
niedostępny

Przekłady Literatur Słowiańskich. T. 5. Cz. 1: Wzajemne związki między przekładem a komparatystyką - 10 Podwojony dialog — przekładu i twórczości własnej — ujęcie komparatystyczne?

Red. nacz. Bożena Tokarz, red. tematyczny Leszek Małczak Tom 5, część 1 serii wydawniczej Przekłady Literatur Słowiańskich poświęcony jest nakładaniu się przestrzeni badań przekładoznawczych i komparatystycznych oraz wzajemnym związkom między przekłade...
2,50 zł

Bank Spółdzielczy nr 1/584 czerwiec 2016 - Legalny marketing banku a ochrona danych osobowych

Celem tego wydania jest zaprezentowanie różnorodności i możliwości rynku sprzedaży. Bycie sprzedawcą nie kończy się dziś na znajomości oferowanych produktów i usług oraz wysokiej kulturze osobistej handlowca. Obecnie, poza aparycją sprzed...
28,00 zł

Gdańskie Studia Azji Wschodniej. Zeszyt 1/2012

Gdańskie Studia Azji Wschodniej to ogólnopolski półrocznik naukowy poświęcony tematyce Azji Wschodniej. Zamieszczane w nim teksty podejmują problematykę obszaru Azji Wschodniej z perspektywy różnych dziedzin nauki, są polem do dysk...
2,50 zł

Linguarum Silva. T. 5 - 11 Lateralizacja i lokalizacja funkcji językowych w mózgu (przegląd najważniejszych zagadnień)

Piąty tom „Linguarum Silva” zatytułowany "Słowo – wartość – jakość w języku i tekście" (2016) zawiera on dziesięć artykułów młodych polskich badaczy, zainteresowanych różnymi aspektami języka w ujęciu dia...
Produkt
niedostępny

Przekłady Literatur Słowiańskich. T. 4. Cz. 1: Stereotypy w przekładzie artystycznym - 02 O destereotypizacji odczytań tekstu oryginału w przekładzie — rozważania o słoweńskim tłumaczeniu kulinariów w "Panu Tadeuszu" Adama Mickiewicza

Tom 4 część 1 serii wydawniczej "Przekłady Literatur Słowiańskich" poświęcony jest obecności stereotypów w przekładzie artystycznym. Są to zarówno stereotypy powstałe w wyniku przekładu, jak również rekonstrukcja stereoty...
Produkt
niedostępny

Studia Regionalne i Lokalne nr 1(67)/2017 - Wojciech Sońta: Andy Merrifield, Nowa kwestia miejska

W numerze [Contents] Artykuły [Articles] Maciej Smętkowski, Agnieszka Olechnicka, Adam Płoszaj: Współpraca naukowa jako element potencjału innowacyjnego regionów europejskich [Academic cooperation as an element of European regions’ ...
Produkt
niedostępny

Studia Artystyczne. Nr 1: Sztuka w przestrzeniach współczesności - 15 Zrozumieć muzykę – ruch w edukacji dziecka

Podjęte przez autorów „Studiów Artystycznych” próby analizy wybranych aspektów rzeczywistości stały się podstawą do tworzenia dyskursów nad miejscem i rolą sztuki we współczesności. Ideą wydawnictwa...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!