MENU

Przegląd Socjologiczny t. 56 z. 1/2007

(ePrasa)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Przegląd Socjologiczny t. 56 z. 1/2007

Od Redakcji Niniejszy tom Przeglądu Socjologicznego poświęcony jest sondażowym badaniom opinii publicznej, a przede wszystkim sondażom wyborczym. Ich wzrastająca rola w dyskursie publicznym i marketingu politycznym wpływa na wizerunek wszelkich socjologicznych badań empirycznych i samej socjologii. Warto więc pogłębiać rozważania nad ich rolą we współczesnym społeczeństwie i metodologicznymi problemami ich stosowania. Przedstawione teksty zostały przygotowane przez przedstawicieli różnych ośrodków akademickich, instytutów badawczych i analitycznych. Prezentują różnorodne rozważania dotyczące: historii zmian zapisów prawnych regulujących możliwość publikowania sondaży preferencji wyborczych; roli sondaży w procesie politycznym i w życiu społecznym z perspektywy komunikowania społecznego; postulatów modyfikacji technik badawczych; wykorzystywania wiedzy o populacji badanej do wyboru odpowiedniej techniki doboru próby i psychologii poznawczej do interpretacji rezultatów sondaży przedwyborczych i wyników wyborów; analizy rynku sondaży przedwyborczych; roli sondaży w marketingu politycznym; ewolucji procesu akulturacji badań sondażowych;nowych modeli respondenta (obywatela, wolontariusza, konsumenta, internauty) oraz analiz porównawczych w badaniach sondażowych.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
SONDAŻE WYBORCZE – WIEDZA CZY TOWAR
Spis treści
ARTYKUŁY
Od redakcji ............. 7
              Polska demokracja sondażowa
Antoni S u ł e k – Walka o wolność publikacji wyników sondaży wyborczych w Polsce ........ 9
Lena K o l a r s k a - B o b i ń s k a – Rola sondaży w procesie politycznym ............. 31
Marek C z y ż e w s k i – Sondaże: polityka, media, wiedza. Katalog wątpliwości ........... 39
Anna K u b i a k – Destrukcja procesu akulturacji badań sondażowych w Polsce..................... 61
Marek J e z i ń s k i – Elity, marketing polityczny, wybory. Uwagi na marginesie
wyborów prezydenckich i parlamentarnych......... 79
         O metodzie badań sondażowych
Miroslaw S z r e d e r – O roli informacji spoza próby w badaniach sondażowych .................. 97
Wojciech J a b ł o ń s k i – Rynek sondaży przedwyborczych w Polsce ..................... 109
Wiesława D ą b a ł a – Próby CBOS oraz szacowanie na ich podstawie parametrów
populacji w badaniach sondażowych po roku 2000- 129
Agnieszka K r e t e k - K a m i ń s k a – Wolontariusz, konsument, internauta – nowe formy
partycypacji obywatelskiej, nowy model respondenta.................................. 145
Katarzyna G r z e s z k i e w i c z - R a d u l s k a – Obywatel jako respondent?......... 175
Aneta K r z e w i ń s k a – Wykorzystanie psychologii poznawczej do interpretacji
rezultatów sondaży przedwyborczych i wyników wyborów....................... 203
             O badaniach porównawczych
Paweł D a n i ł o w i c z – Problemy badań i analiz porównawczych. Zarys problematyki.... 221
Maria Z i e l i ń s k a – Pogranicze i centrum. Wybrane problemy analiz porównawczych
w badaniach sondażowych.................... 245
             RECENZJE
Dominika Maison, Artur Noga-Bogomilski (red.), Badania marketingowe. Od teorii
do praktyki, Gdańsk 2007, GWP – rec. Wojciech Jabłoński ........ 265
Adele E. Clarke: Situational Analysis. Grounded Theory After the Postmodern Turn,
Thousand Oaks, CA: Sage 2005 – rec. Anna K a c p e r c z y k.................... 267
                 KRONIKA
Włodzimierz W i n c ł a w s k i – Wyimki z kalendarza socjologii polskiej ............... 273
List of contents
Articles
Antoni S u ł e k – A battle over freedom to publish election poll results in Poland ...... 30
Lena K o l a r s k a - B o b i ń s k a – The role of surveys in the political process  ........ 38
Marek C z y ż e w s k i – Surveys: politics, media and knowledge. A catalogue of doubts ...... 59
Anna K u b i a k – The decline of survey acculturation in Poland ............... 77
Marek J e z i ń s k i – Elites, political marketing, elections. Sideline remarks
on presidential and parliamentary elections................................. 96
Miroslaw S z r e d e r – Surveys and information beyond the sampling frame ............ 108
Wojciech J a b ł o ń s k i – The market of pre-election polls in Poland............... 128
Wiesława D ą b a ł a – CBOS samples as a source of population parameter estimations
in post-2000 surveys .......................... 143
Agnieszka K r e t e k - K a m i ń s k a – A volunteer, consumer and Internet user:
new forms of civic participation, a new respondent type............................... 174
Katarzyna G r z e s z k i e w i c z - R a d u l s k a – A citizen as a respondent?............................ 202
Aneta K r z e w i ń s k a – Interpretation of pre-election poll findings and election results
from the perspective of cognitive psychology...........220
Paweł D a n i ł o w i c z – Comparative studies and analyses. The scale of a problem......... 243
Maria Z i e l i ń s k a – The centre and borderlands. Comparative survey studies
- a range of issues........................... 264
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

16,14 zł
16,99 zł

Koński Targ 2/2013

Koński Targ powstał w roku 1996 jako nowatorski kwartalnik zawierający ogłoszenia sprzedaży koni pochodzących od prywatnych hodowców. Od tamtej pory niezmiennie jest jedyną gazetą ogłoszeniową o koniach na polskim rynku.Na przestrzen...
3,09 zł
3,25 zł

Victor Junior nr 1 (377) 10 stycznia 2019

Dwutygodnik „Victor Junior” – czasopismo dla 10-13-latków (uczniów klas IV, V, VI)W każdym numerze:- prawdziwe życie nastolatków w artykułach i reportażach - listy od czy...
9,50 zł
10,00 zł

SPECIAL OPS 1/2013

W styczniowo-lutowym numerze magazynu SPECIAL OPS znajdziecie wywiad z płk. Mariuszem Skolimowskim, byłym dowódcą JW Nil, relację z targów Shot Show 2013, które odbyły się w dniach 15-18 stycznia 2013 r. w Las Vegas oraz artykuł o ...
8,55 zł
9,00 zł

Izolacje 1/2014

W numerze m.in.:• W dziale PRAWO, EKONOMIA, RYNEK – piszemy o niedocenianych aspektach energochłonności różnych modeli rozwojowych miast wskazując zależności między decyzjami planistycznymi a wydatkami materiałowo-energetyczny...
4,74 zł
4,99 zł

Kumpel 1/2020

O czym marzy zaczytana ruda wiewióreczka? Przeczytaj wierszyk i rozwiąż łamigłówki i zadaniaZagadkowa przyroda: Czy rok jest przestępcą? Kto zrzuca lawiny?Antoni Cierplikowski – fryzjer największych gwiazdRozgadane...
19,95 zł
21,00 zł

„Górnośląskie Studia Socjologiczne. Seria Nowa”. T. 5

Rocznik „Górnośląskie Studia Socjologiczne. Seria Nowa” nawiązuje do wydawanych przez Śląski Instytut Naukowy „Górnośląskich Studiów Socjologicznych”.W tomie piątym podjęty został problem szerok...
22,94 zł
24,15 zł

Folia Medica Lodziensia t. 38 z. 1/2011

WSTĘP (fragment)Podejmowanie decyzji o finansowaniu technologii medycznych ze środków publicznych jest procesem złożonym: należy rozstrzygnąć, które problemyzdrowotne, które populacje i które technologie mają być...
57,26 zł
60,27 zł

Przegląd płacowo-kadrowy wrzesień 2013 r. nr 59

Rozliczenia płacoweJak rozliczyć osobę, która za czas niezdolności do pracy otrzymała wynagrodzenie chorobowe i zasiłek ... 18Jak obliczyć wynagrodzenie za miesiąc z dyżurem pełnionym w miejscu pracy ... 22Prawo pracyZakł...
20,24 zł
21,30 zł

Amor Fati 1(9)/2018 – Czasoprzestrzenie

Czasopismo „Amor Fati”, które publikuje głównie recenzowane artykuły naukowe z zakresu humanistyki (zwłaszcza z filozofii), powstało w styczniu 2015 roku. „Amor Fati” od samego początku było wydawane tak drukiem (I...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!