MENU
Produkt pochodzący ze zwrotów, może być uszkodzony. Oferta ograniczona (w większości 1-2 egzemplarze) i ważna do wyczerpania zapasów. Z powodu dużego zainteresowania ofertą Outletu, nie możemy zagwarantować pełnej realizacji wszystkich zamówień.

Rocznik strategiczny 2010/2011 - Outlet

(Miękka)

Przegląd sytuacji politycznej, gospodarczej i wojskowej w środowisku międzynarodowym Polski

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2011

  • Wydawca: Scholar

  • Typ oprawy: miękka

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka
Zarezerwuj i odbierz w księgarni stacjonarnej PWN

Rocznik strategiczny 2010/2011 - Outlet

SPIS TREŚCI
Wprowadzenie
FORUM ROCZNIKA
Nowa Koncepcja Strategiczna Sojuszu Atlantyckiego
Adam Daniel Rotfeld – Szczyt NATO w Lizbonie: Co dalej?
Bolesław Balcerowicz – Koncepcja Strategiczna NATO 2010.Wymiar wojskowy

I. PRZEGLĄD SYTUACJI STRATEGICZNEJ –
ASPEKTY GLOBALNE I REGIONALNE
Ameryka i postamerykański świat; NATO: nowa strategia i afgańskie jądro ciemności; Unia w cieniu widma upadku euro; Europa Wschodnia – dwa szagi nazad.
II. NATO W ROKU LIZBONY – CZAS SUKCESÓW WARUNKOWYCH
Nowa koncepcja strategiczna – sukces, ale niekoniecznie przełom; Zaangażowanie w Afganistanie – exit słabo widoczny; Stosunki z partnerami – już nie Russia first, lecz Russia (almost) only.
III. UNIA EUROPEJSKA – MIĘDZY KRYZYSEM A NIESPEŁNIENIEM
Kryzys finansowy – ciąg dalszy nastąpił; Implementacja traktatu lizbońskiego – rok małych kroków i dużych znaków zapytania; Nowe stare problemy – polizbońskie niespełnienie.
IV. GOSPODARKA ŚWIATOWA – CZAS NADZIEI I WYCIĄGANIA WNIOSKÓW
Odrabianie strat po kryzysie; Historyczne wyzwanie Zachodu – zadłużenie; Globalna równowaga i wojny walutowe; Kryzys strefy euro.
V. STANY ZJEDNOCZONE – POLITYKA WEWNĘTRZNA NA PIERWSZYM PLANIE
Sytuacja wewnętrzna – gospodarka i wybory; Polityka zagraniczna – kontynuacja obranego kursu; Azja – Chiny i Indie na czele stawki; Bliski Wschód – bez oczekiwanych sukcesów; Rosja – pod znakiem START; Stosunki transatlantyckie – w cieniu, ale nadal razem; Ameryka Łacińska – na Południu bez zmian.
VI. NIEMCY 2010 – PRZEZWYCIĘŻONY KRYZYS?
Polityka wewnętrzna – dekadencja po niemiecku; Polityka zagraniczna – Germany first; Polityka europejska, czyli po co Niemcom solidarność; Polityka bezpieczeństwa – rezygnować, oszczędzać, zarabiać; Stosunki polsko-niemieckie – bez zmian.
VII. FRANCJA: KONIEC OFENSYWY SARKOZY’EGO
Polityka wewnętrzna; Polityka zagraniczna; Perspektywy.
VIII. OBSZAR WNP: POWRÓT ROSJI
Rosja: autorytarna modernizacja?; Ukraina: Janukowycz bierze wszystko; Białoruś, Mołdowa, Kaukaz Południowy i Azja Centralna: ofensywa Rosji.
IX. REGION AZJI I PACYFIKU – CENTRUM ŚWIATOWEJ POLITYKI
Japonia – 50 lat układu sojuszniczego z USA; Półwysep Koreański – zmiana logikisporu i konfliktów; Chiny w defensywie; USA – powrót do regionalnej hegemonii.
X. BLISKI I ŚRODKOWY WSCHÓD – NA ROZDROŻU
Izrael–Palestyna – stracona szansa; Irak – coraz bliżej celu; Iran – bez przełomu; Afganistan – coraz większa niewiadoma; Wiosna Arabów.
XI. GEOPOLITYKA SUROWCÓW ENERGETYCZNYCH… – TRENDY GLOBALNE I REGIONALNE PO KRYZYSIE FINANSOWYM
Trendy ekonomiczne na światowych rynkach surowcowych i ich implikacje geopolityczne; Energetyczne środowisko bezpieczeństwa Polski (ujęcie regionalne);Geopolityka rurociągów – główne strategiczne projekty infrastrukturalne z Azji Centralnej i Rosji – projekty i realizacje.
XII. VOJNA PRIHAJA NA KRILIH, ODHAJA PA PEŠ…: REFLEKSJE W DWADZIEŚCIA LAT PO ROZPADZIE JUGOSŁAWII
Gdy lody topnieją: specyfika wojny w byłej Jugosławii; A gdyby tak cofnąć czas? Krytycznie o działaniach „społeczności międzynarodowej” podczas wojny w byłej Jugosławii; Konsekwencje rozpadu Jugosławii; Perspektywy: ostrożny optymizm i uzasadnione obawy.
XIII. POLITYKA ZAGRANICZNA POLSKI W TRUDNYM ROKU 2010
W Unii Europejskiej głównie o kryzysie; Polityka bezpieczeństwa; Po pierwsze Rosja…

PANORAMA ROCZNIKA
PERSPEKTYWA G-20 JAKO INSTYTUCJI STERUJĄCEJ GOSPODARKĄ ŚWIATOWĄ… (ECONOMIC GLOBAL GOVERNANCE)
Sterowanie gospodarką światową – słowo wstępne; Co to jest G-20?; Międzynarodowa pozycja państw grupy G-20; Ocena efektywności G-20 w implementacji przyjętych postanowień; G-20 a problemy bezpieczeństwa międzynarodowego; Wyzwania stojące przed prezydencją francuską w 2011 r.; Podsumowanie.
KALENDARIUM WYDARZEŃ MIĘDZYNARODOWYCH 2010 ROKU
ANEKS: PAŃSTWA ŚWIATA – WYBRANE DANE I WSKAŹNIKI.
SKOROWIDZ.

  • Kategorie:
    1. Książki
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 9788373835214
  • EAN: 9788373835214
  • Liczba stron: 411
  • Wymiary: 16.5x23.5cm
  • Waga: 0.65kg
  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Odbiór osobisty w księgarni PWN - dostawa 2-3 dni robocze
    • Odbiór w InPost Paczkomaty 24/7 - dostawa 1 dzień roboczy
    • Kurier pocztowy (dostawa do domu lub pracy) - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór w Punktach Poczta, Żabka - dostawa 2 dni robocze
    • Punkty partnerskie ORLEN Paczka - dostawa 1-2 dni
    • Kurier (DPD) - dostawa 1 dzień roboczy
    Ważne informacje:
    Czas oczekiwania na zamówiony towar = czas wysyłki produktu + dostawa przez przewoźnika
    • Całkowity czas oczekiwania na realizację zamówienia jest sumą czasu wysyłki podanej na stronie każdego produktu oraz czasu potrzebnego przewoźnikowi na dostarczenie paczki. Podane terminy dotyczą zawsze dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
    • Wysyłkę zamówień prowadzimy jedynie na terenie Polski.
    • Dostawa do Księgarni PWN, punktów ORLEN Paczka, stacji Orlen, sklepów Żabka oraz Paczkomatów InPost nie jest realizowana dla zamówień z płatnością przy odbiorze.
    • Cena towaru na fakturze VAT jest podwyższona o ewentualny koszt transportu.
    • W przypadku zamówienia kilku towarów koszt przesyłki wybranej przez Klienta zostanie podzielony i przyporządkowany proporcjonalnie do cen kupionych produktów.
    • Produkty dostępne w PRZEDSPRZEDAŻY wysyłane są po dacie premiery wydawniczej.
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

WAŻNE INFORMACJE:
1. Oferta produktów z Outletu jest ograniczona (w większości 1-2 egzemplarze) i ważna do wyczerpania zapasów. Z powodu dużego zainteresowania ofertą Outletu, nie możemy zagwarantować pełnej realizacji zamówień.
2. Produkty sprzedawane jako Outlet pochodzą ze zwrotów.
3. Oferowane produkty mogą mieć w niewielkim stopniu przytarte okładki, zagięcia, zbite rogi, wgniecenia, zadrapania lub zabrudzenia.
4. Boxy i zestawy mogą być rozkompletowane, np. pozbawione CD.
5. Towary outletowe mogą mieć również rozdarte opakowania, brak folii ochronnej, a w zabawkach i grach może brakować części elementów (np. figurek, żetonów itd).
6. Produkty ze znaczkiem Outlet nie podlegają wymianie na produkty pełnowartościowe.

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!