MENU

Sedno strategii. Jak lider może stać się strategiem

(eAudiobook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2023

  • Autor: Richard P. Rumelt

  • Lektor: Mateusz Bosak

  • Wydawca: MT Biznes

  • Formaty:
    mp3
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 69,90 zł
62,91
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Sedno strategii. Jak lider może stać się strategiem

Richard Rumelt, światowy autorytet w dziedzinie strategii i zarządzania, autor bestsellera Dobra strategia – zła strategia, pokazuje, jak rozpoznać kluczowe wyzwania firmy oraz stworzyć dynamiczną i spójną strategię.


Powszechne błędy

Liczne badania pokazują, że liderzy często nie rozumieją, czym właściwie jest strategia ani jak ją tworzyć, mylą też z nią cele finansowe („wzrost o 15% rocznie”) i cele aspiracyjne („będziemy produkować wiodące na rynku produkty”). Z pomocą przychodzi Richard Rumelt i jego najnowsza książka, która radykalnie zmienia sposób, w jaki liderzy myślą i wykonują najważniejszą część swojej pracy: tworzenie strategii.



Sedno sprawy

Poprzez barwne historie – o tym, jak Elon Musk skupił się na pewnym aspekcie, który napędził sukces SpaceX, czy jak amerykańska armia poradziła sobie ze słabościami swojej strategii bojowej – Rumelt prezentuje zupełnie nową koncepcję pozwalającą znaleźć sedno strategii, czyli zasadniczy problem, który trzeba rozwiązać. Pokazuje też, co się dzieje z firmami, które wpadają w inercję i nie są w stanie zmienić swojego kierunku. Udowadnia, że taki tok myślenia potrafił zgubić nawet największych, takich jak Nokia czy General Motors.



Esencja umiejętności strategicznych

Według koncepcji strategii Rumelta liderzy powinni przede wszystkim określić sedno kluczowych wyzwań, przed którymi stoją, czyli problemy zagrażające przyszłemu rozwojowi i sukcesowi – choć ich kształt może być trudny do uchwycenia – a następnie podjąć spójne i zdecydowane działania. Znalezienie sedna staje się podstawową umiejętnością stratega zwłaszcza wtedy, gdy problemy nie dają się łatwo rozwiązać, a na firmę oddziałują siły, które trudno zdefiniować.



Strategia to ciągła podróż

Tworzenie strategii trwa nieustannie, jest procesem ciągłym, a nie jednorazowym wydarzeniem. Liderzy, którzy są strategami, powinni być stale wyczuleni na szybko zmieniające się wyzwania biznesowe, gospodarcze i instytucjonalne, zagrażające przyszłemu sukcesowi, podstawowym wartościom, a nawet istnieniu organizacji. Dlatego, jak pisze Rumelt, muszą tworzyć dynamiczne strategie, które pomagają poradzić sobie z krytycznymi wyzwaniami, nie pozwalają utracić zasobów, wykorzystują pojawiające się szanse i dostosowują firmę do wymagań zmieniającej się rzeczywistości.

***



„Sedno strategii to prawdziwy strzał w dziesiątkę. Jest to książka, którą będę uparcie polecał moim ludziom, bo to najlepszy sposób na uczynienie z nich strategów”.

— Simon Galbraith, dyrektor generalny i współzałożyciel Redgate



„Sedno strategii wyjaśnia, dlaczego Rumelt jest uznawany za światowy autorytet w dziedzinie strategii. Niezwykle przyjemna w lekturze książka stanowi przewodnik po najtrudniejszych zagadnieniach i pokazuje, jak utorować sobie drogę do sukcesu nawet wbrew najtrudniejszym wyzwaniom”.

— Andy D. Bryant, prezes zarządu Intel Corporation (2012–2020)



„Przekonująca i praktyczna. Wnikliwa i nieuciekająca od trudnych tematów rozmowa o rzeczywistych wyzwaniach stojących przed firmami oraz kreatywności niezbędnej do znalezienia przełomowych rozwiązań”.

— Rebecca Henderson, Harvard University, autorka książki Reimagining Capitalism in a World on Fire



„Doskonała książka. Rumelt zaprasza nas do firmy wielkich strategów, w której ciekawi, kreatywni i sprytni pokonują trudności dzięki dotarciu do faktycznej przyczyny rzeczywistego problemu i przełamaniu go”.

— Chris Bradley, starszy partner w McKinsey i współautor książki Strategy Beyond the Hockey Stick

O autorze
Richard P. Rumelt jest jedną z najbardziej wpływowych postaci zajmujących się strategią i zarządzaniem oraz autorem światowego bestsellera Dobra strategia – zła strategia. Jako professor emeritus nadal wykłada w UCLA Anderson School of Management, gdzie wcześniej zajmował stanowisko profesora (Harry & Elsa Kunin Chair of Business and Society). Przez całą swoją karierę Rumelt prowadził przełomowe badania na temat strategii, opracowując teorię, według której najlepiej radzą sobie firmy koncentrujące się na swoich zasadniczych umiejętnościach, a wysoka wydajność wcale nie jest kwestią znalezienia się we właściwej branży, lecz raczej indywidualnej doskonałości przedsiębiorstwa.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp do polskiego wydania 13
Wprowadzenie. Le Toit du Cul de Chien 17
Część I
Strategia oparta na wyzwaniach
i sedno problemu
1. Dylemat Carolyn. Jak zbudować strategię? 33
2. Rozplątywanie wyzwania. Znalezienie i wykorzystanie
istoty wyzwania 49
3. Strategia jest podróżą 77
4. Gdzie można wygrać. ASC – Realnie rozwiązywalne
problemy strategiczne 87
5. Wyzwania związane z rozwojem 111
6. Wyzwanie władzy 139
7. Spójność działań 153
Część II
Diagnoza
8. Na czym polega problem. Zmiana perspektywy i analogia
jako narzędzia diagnozy istoty problemu 175
9. Diagnozowanie przez porównanie i modele 195
10. Ostrożnie używaj „ostrych” narzędzi analitycznych. 209
Część III
Przedzieranie się przez istotę problemu
11. Poszukiwanie przewagi 227
12. Innowacyjność . 249
13. Wyzwanie dysfunkcji organizacji. 265
Część IV
Jasne, błyszczące elementy rozpraszające uwagę
14. Nie zaczynaj od celów 285
15. Nie myl strategii z zarządzaniem 299
16. Nie myl bieżących wyników finansowych ze strategią 309
17. Planowanie strategiczne. Strzały w dziesiątkę i pudła,
użyteczne i nieużyteczne 327
Część V
Kuźnia strategii
18. Pytanie Rumsfelda 345
19. Krok po kroku przez kuźnię strategii 359
20. Koncepcje i narzędzia kuźni strategii  375
Podziękowania  395
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

35,10 zł
39,00 zł

O wojnie. Podręcznik stratega

Czy wojna i biznes mają coś wspólnego? Niektórzy uważają, ze są tożsame, co jest może poglądem skrajnym, ale dlaczego nie przyjrzeć się wojnie pod tym kątem?Oto audiobook, który jest znakomitą opowieścią o walce, strategii, c...
35,01 zł
38,90 zł

Czym jest duplikacja w MLM i kiedy warto wprowadzić innowacje? Nowatorska ścieżka kariery lidera MLM jako indywidualisty

Audiobook ten omawia dobrze znane w MLM zagadnienie duplikacji. Dowiesz się z niego, czym jest duplikacja i jakie korzyści ona nam daje, gdzie w codziennym życiu mamy z nią do czynienia i kiedy warto z niej korzystać, a kiedy można działać stosując wła...
49,49 zł
54,99 zł

Lider sprzedaży. Jak angażować handlowców w aktywną sprzedaż

Ta książka to poradnik dla lidera. Pomoże Ci zbudować dobre relacje z zespołem — tak, by rósł i rozkwitał, a nie grzązł we wzajemnych pretensjach, animozjach i chorej rywalizacji. Zobaczysz też, jak stosować szeroko omówioną w tej k...
26,94 zł
44,90 zł

F**k it. Tylko spokój może cię uratować

Sprawy nader rzadko mają się tak, jak powinny. Najczęściej inaczej, niż chcesz. Czasami różnica jest niewielka, niekiedy zaś urasta do rozmiarów przepaści. A to boli. Czujesz złość, frustrację, niezadowolenie. Próbujesz różn...
53,10 zł
59,00 zł

Reputacja lidera. Jak budować wizerunek i rozwijać kompetencje, by porwać za sobą ludzi

Spraw, by ludzie: w pełni Ci ufali wierzyli Twoim opiniom i decyzjom chcieli za Tobą podążać Prawdziwy lider, czyli jaki?Co czyni wielkich przywódców...
17,91 zł
19,90 zł

Jak stać się wnikliwym

Pytanie „dlaczego” należy do podstawowych pytań, jakie człowiek zadaje sobie i innym, by zrozumieć świat. Jest ono przejawem nie tylko ciekawości, ale i wnikliwości, która każe dociekać prawdy, analizować, interpretować i zgłębiać tr...
15,29 zł
16,99 zł

Jak stać się odważnym

Czy jesteś wystarczająco odważny? Czy masz odwagę snuć śmiałe wizje swojej przyszłości? Czy łatwo decydujesz się na radykalne zmiany? Czy radzisz sobie z lękiem przed niewiadomym? Jeśli zaobserwowałeś, że niekiedy brakuje Ci odwagi, masz okazję nauczyć...
26,10 zł
29,00 zł

Strategia prze-myślenia – elementarz sukcesu – czyli mały nie-poradnik ogromnych różnic i jak odzyskać swoje życie dla siebie

TA LEKTURA JEST DLA CIEBIE!Czy Ty również, podobnie jak przeważająca większość uczestników moich wykładów, odnosisz wrażenie, że to przecież nie może być wszystko? Czy i Ty oczekujesz od życia czegoś więcej?Niemal...
35,91 zł
39,90 zł

Skuteczny lider lean. Jak usprawniać firmy w Polsce i pomagać im więcej zarabiać

"Polska droga do szczupłego zarządzaniaLean management, tłumaczone czasem jako "szczupłe zarządzanie", polega na takim prowadzeniu firmy, aby dostarczać oczekiwane przez klientów produkty czy usługi w najpr...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!