MENU

Socjalizacja studentów do społeczeństwa informacyjnego na przykładzie Litwy, Niemiec, Polski, Republiki Czeskiej i Ukrainy

(eBook)

Studium porównawcze

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Toruń, 2012

  • Autor: Beata Stachowiak

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Socjalizacja studentów do społeczeństwa informacyjnego na przykładzie Litwy, Niemiec, Polski, Republiki Czeskiej i Ukrainy

Autorka podejmuje […] trud zdiagnozowania stopnia socjalizowania studentów do społeczeństwa informacyjnego oraz określenia czynników wpływających na proces socjalizacji. Podejmowane przez nią analizy mają charakter zarówno ilościowy […], jak i jakościowy […]. Autorka podejmuje także się ustalenia różnic, jakie występują między studentami poszczególnych grup respondenckich w stosowaniu nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych. Kolejną kwestią, która została podjęta w pracy, jest rola uczelni w procesie socjalizacji studentów do życia w społeczeństwie informacyjnym.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp / 11
Rozdział 1
Człowiek w społeczeństwie informacyjnym / 17
Świat po społeczeństwie przemysłowym / 18
Społeczeństwo informacyjne - analiza wybranych definicji / 21
Zmiany w życiu człowieka w kontekście społeczeństwa informacyjnego 35
Zmiany w sferze osobistej człowieka w kontekście społeczeństwa informacyjnego / 38
Życie rodzinne / 39
Nowe uzależnienia / 40
Przemoc w sieci / 44
Życie religijne / 45
Cyfrowy wymiar śmierci / 46
Zmiany w sferze społecznej człowieka w kontekście społeczeństwa informacyjnego / 49
Portale społecznościowe / 49
Blogi / 51
Autor w sieci / 52
Zmiany na rynku pracy / 53
e - Usługi / 56
Człowiek w społeczeństwie informacyjnym w badaniach i rozważaniach pedagogicznych / 65
Technologie informacyjno-komunikacyjne w pedagogice specjalnej / 66
Technologie informacyjno-komunikacyjne w nauczaniu - uczeniu się / 67
Technologie informacyjno-komunikacyjne w procesie wychowania / 75
Technologie informacyjno-komunikacyjne w zarządzaniu edukacją / 76
Technologie informacyjno-komunikacyjne w badaniach edukacyjnych / 78
Podsumowanie / 79
Rozdział 2
Założenia metodologiczne badań własnych / 80
Podstawy teoretyczne badań własnych / 80
Problematyka badań własnych / 97
Cele, problemy i hipotezy badawcze / 97
Zmienne niezależne i zależne użyte w badaniu / 105
Metody i techniki badawcze / 108
Dobór próby, teren i organizacja badań / 110
Dobór i teren badań / 110
Uniwersytet Witolda Wielkiego w Kownie / 115
Uniwersytet w Rostocku / 116
Uniwersytet Mikołaja Kopernika / 117
Uniwersytet Karola w Pradze / 118
Państwowy Uniwersytet w Doniecku / 118
Uniwersytet im. Iwana Franki we Lwowie / 119
Organizacja badań / 120
Podsumowanie / 112
Rozdział 3
Proces socjalizacji polskich studentów do społeczeństwa informacyjnego w latach 2003-2009 - wyniki badań /123
Zmiany w latach 2003-2009 w obszarze infrastrukturalnym / 124
Wykorzystywanie Internetu przez studentów w latach 2003-2009 / 132
Stosunek studentów do e-learningu w latach 2003-2009 / 146
Podsumowanie / 150
Rozdział 4
Poziom socjalizacji studentów w wybranych państwach do społeczeństwa informacyjnego - zestawienie porównawcze wyników badań z roku 2009 / 155
Składowa infrastrukturalna wskaźnika zaangażowania w społeczeństwo informacyjne / 156
Składowa usługowa oraz przyszłościowa wskaźnika zaangażowania w społeczeństwo informacyjne / 166
Wskaźnik zaangażowania w społeczeństwo informacyjne w poszczególnych państwach / 178
Samoocena studentów w zakresie socjalizacji do społeczeństwa informacyjnego / 181
Syntetyczny przegląd badań prowadzonych na Liwie, w Niemczech, w Republice Czeskiej oraz na Ukrainie w obszarze wykorzystywania ICT prze studentów / 190
Podsumowanie / 194
Rozdział 5
Rola uczelni w procesie socjalizacji studentów do społeczeństwa informacyjnego / 196
Uczelnia jako środowisko socjalizujące do społeczeństwa informacyjnego w opinii studentów / 198
Uczelnia online - ocena witryny internetowej uczelni / 220
Podsumowanie / 223
Zakończenie / 232
Aneks / 243
Kwestionariusz ankiety z roku 2003 / 243
Kwestionariusz ankiety z roku 2005 / 249
Kwestionariusz ankiety z roku 2009 / 255
Arkusz oceny strony internetowej uczelni i wybranych e-usług / 260
Sylabus przedmiotu wybrane zagadnienia społeczeństwa informacyjnego / 261
Bibliografia / 263
Spis tabel, rysunków i wykresów / 283
Spis tabel / 283
Spis rysunków / 287
Spis wykresów / 287
The students socialization for the information society using the example of Lithuania, Poland, Germany, Czech Republic and Ukraine. The comparative study. (Abstract) / 289
Socializace studentů do informační společnosti na příkladu Litvy, Německa, Polska, České republiky a Ukrajiny. Srovnávací studie (Resumé) / 293
Studentu socializacija informacineje bendruomeneje remiantis Lietuvos, Vokietijos, Lenkijos, Čekijos ir Ukrainos pavyzdžiais. Lyginamoji studija (Santrauka) / 294
Sozialisierung von Studenten zur Informationsgesellschaft am Beispiel
Litauens, Deutschlands, Polens, der Tschechischen Republik und der
Ukraine. Ein Vergleichsstudium (Zusammenfassung) / 295
???????????? ????????? ?? ?????????????? ??????????? ?? ???????? ?????, ?????????, ??????, ????? ?? ???????. ??????????? ?????? (??????) / 296
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

3,75 zł
7,50 zł

Sprawdziany. Język polski. Środowisko Klasa II

Sprawdziany, opracowane przez nauczycielki z wieloletnim doświadczeniem, przeznaczone są dla uczniów klasy II szkoły podstawowej do samodzielnej pracy. Obejmują najważniejsze treści programowe edukacji polonistycznej, przyrodniczej i społecznej....
16,17 zł
23,10 zł

Życie rodzinne w sferze zawodów wysokiego ryzyka (na przykładzie zawodu policjanta)

Zagadnienie pracy ludzkiej i jej wpływu na życie rodzinne w ostatnich latach stało się tematem podejmowanym przez przedstawicieli różnych dziedzin nauki. Autorka, która jest socjologiem, również zajęła się problematyką zależności m...
36,12 zł
42,00 zł

Ustrój konstytucyjny Rzeczypospolitej Polskiej. Podręcznik akademicki

Stan prawny: 2013Podstawowym zadaniem książki jest dostarczenie czytelnikowi wiedzy o ważnych zagadnieniach ustrojowych Trzeciej Rzeczypospolitej Polskiej. Obejmuje to wiedzę o obowiązującej Konstytucji z 2 kwietnia 1997 r. oraz o ustroj...
67,35 zł
89,80 zł

Jadalne rośliny dziko rosnące. Lecznicze właściwości i składniki odżywcze 200 gatunków polskich roślin

W przyrodzie występuje szeroki wybór dziko rosnących roślin jadalnych. Mogą one wzbogacić nasz jadłospis i charakteryzują się wysoką zawartością cennych substancji odżywczych i leczniczych. Obecnie w zdecydowanej większości stanowią one pożywien...
22,36 zł
26,00 zł

Nowe perspektywy w nauczaniu języka polskiego jako obcego V

Studium Kultury i Języka Polskiego dla Obcokrajowców UMK w Toruniu działa od 1994 r. Prowadzi całoroczne i semestralne kursy języka polskiego jako obcego, intensywne kursy przygotowujące do podjęcia studiów w Polsce oraz zajęcia dla stude...
20,17 zł
23,45 zł

Polsko-czeskie i polsko-słowackie kontakty filmowe

W tomie ukazano kontakty filmowe między kinematografiami polską, czeską i słowacką. Autorzy - filmoznawcy, a zarazem bohemiści z kraju i zagranicy - podjęli zagadnienia współpracy instytucjonalnej, historii pojedynczych wspólnych projekt&...
33,06 zł
38,00 zł

Dlaczego Polska jest wartością

Autor dedykuje książkę ludziom, zwłaszcza młodym, którzy szukają odpowiedzi na pytanie, czy i jaki ma sens bycie we wspólnocie historyczno-kulturowej. Którzy chcą wiedzieć, czy powinniśmy być dumni z własnej przeszłości, czy raczej...
41,76 zł
48,00 zł

Wyparte, odroczone, odrzucone. Niemiecki dług reparacyjny wobec Polski i Europy

Historia problemu niemieckiego długu reparacyjnego wobec Polski i innych europejskich krajów Republika Federalna Niemiec od samego początku swojego istnienia odrzucała żądania odszkodowawcze krajów, które ucier...
30,87 zł
35,90 zł

Ukraina. Soroczka i kiszone arbuzy

Jak doświadczenie Majdanu zmieniło Ukrainę i jej obywateli?Co to znaczy mieć porobione?I jak we Lwowie wynająć cudze życie i wprowadzić się do niego?Ukraina to kraj pełen kontrastów: powstały na micie kozactwa, lecz rozda...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!