Sztuka i polityka. Teatr, kino
„Sztuka i polityka” to cykl publikacji, których celem jest próba uchwycenia i zaprezentowania dynamicznej relacji między różnymi gatunkami sztuki a szeroko rozumianą polityką jako zjawiskiem kulturowym. Uwikłanie sztuki i artystów w konteksty polityczno-społeczne ukazane zostało w aspektach instytucjonalnych oraz sztuki w działaniu społecznym – strukturze codzienności, kontekstach krytycznych, historycznych, podejmowanych działaniach na niwie historycznej.
Teatr i film były zawsze wykorzystywane przez świat polityki, ale jednocześnie prezentują stałe wartości społeczne, uniezależniając się od niej. Świadomi faktu, że oba kulturowe zjawiska są fenomenami niezwykle istotnymi społecznie, staraliśmy się pokazać, że związki teatru i kina z polityką sięgają początku istnienia tych dziedzin. Sztuka bowiem odbija relacje polityczne jej współczesne, niosąc swoiste piętno związane z działaniami, jakie ludzie podejmują w sferze politycznej.
- Kategorie:
- Redakcja: Barbara Brodzińska, Łukasz Wojtkowski, Marek Jeziński
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-231-2996-7
- Liczba stron: 246
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp / 7 Część I Teatr Marek Jeziński Dlaczego teatr jest polityczny? / 11 Edyta Lorek-Jezińska Techniki brechtowskie w brytyjskim teatrze feministycznym: historyzacja w przepisywaniu historii polowań na czarownice / 31 Marta Dorenda-Zaborowicz Dramaty Sarah Kane jako element nurtu „teatru interwencyjnego” / 49 Tomasz Matlęgiewicz Triada oper Wolfganga Amadeusza Mozarta wg librett Lorenza da Pontego jako odbicie procesu tworzenia się świata burżuazyjnego / 71 Joanna Jaworska-Pietura Jolanta i Aleksander Kwaśniewscy – zatraceni w performansie / 99 Część II Kino Karolina Sikorska Film artystyczny a komunikacja społeczna. Performatywne kreowanie doświadczeń społecznych w praktyce artystycznej / 125 Łukasz Androsiuk Socjalizacyjna funkcja kina. Namysł nad rolą i znaczeniem dzieła filmowego w perspektywie refleksji pedagogicznej / 139 Karolina Golinowska Medium filmowe jako nadrzędzie „poprawiania rzeczywistości” / 149 Maciej Białas Królik Bugs w filharmonii, czyli mit czy antymit wielkiej muzyki w klasycznych amerykańskich cartoonach? / 165 Bartosz Wypych Rambo i polityka: o hiperrealności wojny wietnamskiej / 185 Anna Idzikowska-Czubaj „Polska młodzież śpiewa polskie piosenki” w kinie i telewizji / 203 Tomasz Żaglewski Sen jest prawdziwy. Avatar Jamesa Camerona i Incepcja Christophera Nolana jako utopia i antyutopia społeczeństwa informacyjnego / 223 Ewa Gutmańska-Gralak „Odgadnij moją dewiację!” – poprawność polityczna w filmach Woody’ego Allena / 237 Marcin Kowalczyk Służba Bezpieczeństwa jako Polska – przypadek Psów Władysława Pasikowskiego / 253 Dariusz Baran Rzeczywistość polityczno-społeczna w polskich i czeskich obrazach filmowych po 1989 roku / 267 Monika Samsel-Chojnacki Kryzys ideału folkhemmet w szwedzkim filmie kryminalnym na przykładzie serialu Wallander i filmów z serii Millenium / 289 Olga Rakhaeva Rosja i Rosjanie w kinie polskim: uwarunkowania polityczne i ideologiczne / 305 Kamil Minkner Kino krytyki politycznej jako sfera debaty publicznej na przykładzie kinematografii francuskiej i włoskiej lat 70. XX wieku / 325