Sztuka nauczania Czynności nauczyciela
Podręcznik prezentuje oryginalną i uniwersalną propozycję uporządkowania wiedzy pedagogicznej, potrzebnej nauczycielom w codziennej praktyce szkolnej. Uwzględnia problemy wynikające ze zmieniającej się rzeczywistości szkolnej oraz postępu w badaniach pedagogicznych. Przedstawia zagadnienia z zakresu dydaktyki (cele kształcenia, wyniki kształcenia, metody nauczania, gry dydaktyczne, itp.), ujęte w sposób zgodny z założeniami reformy nauczania, treści dotyczące nowych zjawisk w szkole (negocjacje), agresji oraz uzależnienia młodzieży. Wiadomości na temat uczniów "niezwyczajnych", czyli zarówno trudnych, jak i zdolnych stanowią cenną pomoc w praktycznym rozwiązywaniu problemów szkolnych.
Książka:
- omawia zagadnienia nauczania i uczenia się uwzględniając reorganizację systemu oświaty w Polsce oraz postęp w badaniach pedagogicznych;
- prezentuje praktyczne scenariusze różnych sytuacji dydaktycznych;
- podaje przykłady ciekawych metod nauczania i gier dydaktycznych do wykorzystania podczas zajęć lekcyjnych;
- przybliża problemy pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
- koresponduje z nowoczesnymi podręcznikami wydanymi w Europie i na świecie.
Pozycja przeznaczona jest dla studentów kierunków nauczycielskich i pedagogicznych oraz nauczycieli w ich codziennej praktyce.
Tom stanowi komplementarną całość z książką Sztuka nauczania. T. 2. Szkoła.
Ten znakomity przewodnik po meandrach dydaktyki umożliwia każdemu Czytelnikowi nie tylko rzetelne nabycie solidnych podstaw teorii z zakresu przedmiotu, ale także inspiruje do twórczego myślenia, projektowania lub modyfikowania własnego warsztatu pracy pedagogicznej. Spektrum walorów podręcznika sprawia, iż publikacji te, bezdyskusyjnie należy się status podstawowego źródła wiedzy dydaktycznej...
dr Ewa Kozak,
Uniwersytet Warszawski
Sztuka nauczania obejmuje swym zasięgiem zdecydowanie bogatsze aspekty różnych zagadnień i ich kontekstów niż to czyni klasyczna podręcznikowa dydaktyka. Dzisiejszy nauczyciel wychowawca, aby dobrze spełniać swe zadania, musi przede wszystkim poznać ucznia. Stąd można cieszyć się, że są rozdziały poświęcone diagnozowaniu ucznia i jego problemów. (...) W sumie: nowoczesny podręcznik dla poszukujących ludzi.
dr Bogumiła Dudzińska,
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza
Godnym wyeksponowania walorem tego podręcznika akademickiego jest fakt, że umożliwia on zbudowanie korzystającym z niego nauczycielom akademickim swego własnego kursu pedagogiki. Podręcznik pobudza do refleksji. Dzięki temu studiujący go zapewne może zaakceptować większość swoich pedagogicznych poczynań, jednak w pewnych przypadkach je zakwestionuje i zechce zmienić, tak, aby uczestnictwo w wielkim dziele edukacji dało mu więcej poczucia sensu i satysfakcji.
dr Roman Król,
Uniwersytet Rzeszowski
Do rąk nauczycieli akademickich, studentów i nauczycieli praktyków trafia rzetelnie przygotowany podręcznik. Podstawową zaletą tej publikacji jest podanie vademecum wiedzy niezbędnej każdemu nauczycielowi w kontekście działań dydaktycznych i wychowawczych. Uporządkowany materiał teoretyczny przełożony jest na język czynności, w ten sposób teoria przestaje być "wiedzą do nauczenia" a zaczyna być "wiedzą do stosowania".
dr Małgorzata Głoskowska-Sołdatow,
Uniwersytet w Białymstoku
...do cennych walorów książki należą: niebanalna terminologia odzwierciedlająca niebywałą erudycję autora, nietuzinkowe oceny i komentarze, nowatorskie odważne interpretacje oświatowych faktów i zjawisk, ważenie różnorodnych racji, unikanie pryncypialnych stanowisk. (...) Liczne treści obecne w opisywanej publikacji mogą zapewnić znakomitą pożywkę dla poznawczo niebanalnych dyskusji i stanowić emocjonujące zagajenie do projektowanych rozmów i sporów na temat polskiej szkoły.
dr Jacek Zbigniew Górnikiewicz,
Uniwersytet w Białymstoku
-
Kategorie:
-
Książki »
-
Publikacje akademickie
-
Książki »
-
Publikacje akademickie »
-
Nauki społeczne »
-
Pedagogika, Oświata i szkolnictwo »
-
Dydaktyka
-
Książki »
-
Publikacje akademickie »
-
Nauki społeczne »
-
Pedagogika, Oświata i szkolnictwo »
-
Oświata, Szkoły, Organizacje wychowawcze
-
Książki »
-
Publikacje akademickie »
-
Nauki społeczne »
-
Pedagogika, Oświata i szkolnictwo »
-
Seria: Podręczniki akademickie PWN
-
Książki »
-
Publikacje specjalistyczne »
-
Nauki społeczne »
-
Pedagogika, Oświata i szkolnictwo »
-
Dydaktyka
-
Książki »
-
Publikacje specjalistyczne »
-
Nauki społeczne »
-
Pedagogika, Oświata i szkolnictwo »
-
Oświata, Szkoły, Organizacje wychowawcze
-
Książki »
-
Publikacje specjalistyczne »
-
Nauki społeczne »
-
Pedagogika, Oświata i szkolnictwo »
-
Seria: Podręczniki akademickie PWN
-
Książki »
-
Publikacje PWN »
-
Podręczniki akademickie »
-
Nauki społeczne »
-
Pedagogika, Oświata i szkolnictwo »
-
Oświata, Szkoły, Organizacje wychowawcze
-
Książki »
-
Publikacje PWN »
-
Podręczniki akademickie »
-
Nauki społeczne »
-
Pedagogika, Oświata i szkolnictwo »
-
Seria: Podręczniki akademickie PWN
-
Książki »
-
Publikacje PWN »
-
Podręczniki PWN
-
Książki »
-
Publikacje PWN »
-
Podręczniki PWN »
-
Nauki społeczne »
-
Pedagogika
-
Redakcja:
Krzysztof Kruszewski
-
Język wydania:
polski
-
ISBN:
9788301142391
-
EAN:
9788301142391
-
Liczba stron:
530
-
Wymiary:
17.0x24.0cm
-
Waga:
0.86kg